Μπορούμε να νικήσουμε τη θλίψη και τη μοναξιά των γιορτών; Οι New York Times λένε "ναι"

Πέντε τρόποι για να σε βοηθήσουν τις στιγμές που, το μόνο που έχει δίπλα σου, είναι τα μελομακάρονα.

Μπορούμε να νικήσουμε τη θλίψη και τη μοναξιά των γιορτών; Οι New York Times λένε "ναι"

Πέντε τρόποι για να σε βοηθήσουν τις στιγμές που, το μόνο που έχει δίπλα σου, είναι τα μελομακάρονα.


Οι γιορτές των Χριστουγέννων, λένε, είναι μια περίοδος χαράς και συντροφικότητας. Για κάποιους όμως, αυτό το στολισμένο δέντρο δίπλα από τον άδειο καναπέ και αυτά τα μελομακάρονα που δεν λένε να τελειώσουν γιατί δεν τα αγγίζει κανείς, απλώς αυξάνουν το αίσθημα της μοναξιάς. Δεν είναι για όλους το ίδιο λοιπόν.

Μπορεί να υπάρχουν ολοκληρωμένα στατιστικά στοιχεία για το πόσοι άνθρωποι αισθάνονται μόνοι αυτή την εποχή του χρόνου, αλλά υπάρχουν μερικές έρευνες όπως της AARP του 2017 που διαπίστωσε ότι το 31% των ενηλίκων ηλικίας 18 ετών και άνω έχουν αισθανθεί μοναξιά κατά τη διάρκεια των γιορτών. Μην ξεχνάμε και το πρόσφατο παρελθόν. Η πανδημία της Covid-19 οδήγησε σε μια παγκόσμια άνοδο της μοναξιάς, κάτι που έκανε τους ειδικούς να ασχοληθούν πιο έντονα με το πόση σύνδεση θέλει ένα άτομο και πόση τελικά αποκτά.

«Η μοναξιά και η μοναχικότητα δεν είναι το ίδιο πράγμα», λέει ο Κόρι Φλόιντ, καθηγητής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και συγγραφέας του «The Loneliness Cure». Η μοναξιά είναι υποκειμενική. Κατά τη διάρκεια των διακοπών, μπορείτε να είστε περιτριγυρισμένοι από φίλους και οικογένεια και να αισθάνεστε εντελώς απομονωμένοι».

Όλοι είναι μοναχικοί κατά καιρούς και είναι λογικό όταν για κάποιους, αυτό το συναίσθημα κορυφώνεται στις γιορτές, όταν οι προσδοκίες είναι υψηλές», είπε η Τζούλιαν Χολτ-Λούνσταντ, καθηγήτρια ψυχολογίας και νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο Μπρίγκαμ Γιανγκ στους New York Times.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NYT Well (@nyt_well)

Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να νιώσουμε καλύτερα αν μας χτυπήσει η μοναξιά την πόρτα στις γιορτές; Σύμφωνα με τους ειδικούς, ναι. Αυτοί είναι οι πέντε τρόποι, αν και, σίγουρα, δεν λειτουργούν το ίδιο αποτελεσματικά σε όλους.

Κάνε κάτι για τους άλλους. Το να βοηθάς τους γύρω σου είναι αποδεδειγμένα ένας καλός τρόπος να μειώσεις τα επίπεδα του στρες και τα συμπτώματα κατάθλιψης.

Γίνε δημιουργικός. Μπορείς να γράψεις, να ζωγραφίσεις ή να αρχίσεις να μαστορεύεις στο σπίτι ό,τι σου έρθει στο μυαλό.

Εσωτερικές αφηγήσεις, όσο αστείο και αν ακούγεται. Κάνε ερωτήσεις στον ίδιο σου τον εαυτό. Τι είναι αυτό που διατρέχει το μυαλό σου αυτή τη στιγμή και πώς θα μπορούσες να το αλλάξεις;

Δες το χρόνο που περνάς με τον εαυτό σου με καλό μάτι. Δοκίμασε κάτι που πραγματικά θα σε κάνει να περάσεις καλά.

Βρες τα με τη μοναξιά μου. Μην αρνείσαι τα συναισθήματά σου. Άσε τον εαυτό σου ελεύθερο και να είσαι καλός με τον εαυτό σου.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα