Δεν είμαστε για πολλά πράγματα σίγουροι σε αυτή τη ζωή, αλλά ποτέ δεν θα περιμέναμε να μάς συγκινήσει τόσο πολύ ένα διαφημιστικό σποτ, όσο αυτό του ουίσκι J&B που εξυμνύει την πιο τρυφερή εκδοχή της αποδοχής των τρανς ατόμων

Στην ισπανική αυτή διαφήμιση ένας ηλικιωμένος άντρας δανείζεται αρχικά το κραγιόν της συζύγου του, πριν “δημιουργήσει” το δικό του σετ μακιγιάζ, το οποίο τεχνηέντως κρύβει πάνω από τον καθρέφτη του μπάνιου. Σιγά σιγά αρχίζει να μαθαίνει να εφαρμόζει το κραγιόν και να μαθαίνει την τέχνη του makeup, παρατηρώντας διαφημίσεις και editorials. Όχι, δεν πρόκειται για έναν άντρα που επιτέλους αποφάσισε να σταματήσει να καταπιέζει τον εαυτό του. Πρόκειται για έναν βαθιά συγκινητικό παππού που έχει αποφασίσει να βάψει ο ίδιος την τρανς εγγονή του, για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Τόσο απλά, τόσο τρυφερά. 

Το σποτ τελειώνει με τους δυο τους να μπαίνουν στην τραπεζαρία και να δέχονται την αποδοχή μέσα από γλυκά βλέμματα και αγκαλιές, γιατί γενικώς, το να αποδέχεσαι, είναι τόσο μα τόσο απλό. Χωρίς σκέψεις που περιπλέκονται και να περιπλέκουν και καταστάσεις μαζί τους. Στο τέλος, λοιπόν, του σποτ, το συγγενικό πρόσωπο που συστήνεται ως Αλβάρο, επαναπροσδιορίζεται Πλέο είναι η Άνα. Και είναι στο ασφαλές οικογενειακό της τραπέζι. 

Με ανακοίνωσή της, η J&B εξήγησε: “Πρόκειται για μια χριστουγεννιάτικη ιστορία που αφηγείται την όμορφη σχέση μεταξύ ενός παππού και της εγγονής του και πώς η αγάπη που τους ενώνει είναι τόσο μεγάλη που ξεπερνά κάθε προκατάληψη ή εμπόδιο που μπορεί να τους χωρίζει. Αυτή η ιστορία είναι μια αντανάκλαση της αποδοχής, του σεβασμού και πάνω από όλα της ανεκτικότητας”.

Δες τη διαφήμιση εδώ:

 

Στην πράξη, ο διευθυντής μάρκετινγκ της Diageo, της μητρικής εταιρείας της J&B, δήλωσε ότι ήθελε να δώσει “ορατότητα σε μια πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένης και της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, που αναζητούν έναν ασφαλή χώρο για να βρίσκονται και να δείχνουν ανοιχτά τον εαυτό τους. Αλλά και για τις οικογένειες, οι οποίες συχνά υποφέρουν και από την απουσία των αγαπημένων τους προσώπων, που λόγω ταυτότητας φύλου ή της σεξουαλικής τους προτίμησης, δεν είναι παρόντα στα πάρτι”. 

Η συγκινητική απλότητα της διαφήμισης σχολιάστηκε και από τον Pablo Echenique, μέλος του Κογκρέσου των Αντιπροσώπων της Ισπανίας, ο οποίος είπε πως αυτή η διαφήμιση “έκανε αυτόν τον στρέιτ cis άνδρα να κλάψει”, προσθέτοντας: “Η ύπαρξή της δείχνει ότι η ανάγκη προστασίας των δικαιωμάτων των τρανς ατόμων είναι ευρέως αποδεκτή στην κοινωνία μας. Είναι απορίας άξιον το γεγονό ότι υπάρχουν πολιτικά κόμματα που δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτό”. 

https://twitter.com/jb_spain?ref_src=twsrc%5Etfw

Μια τρανς τηλεθεάτρια σχολίασε: “Το να δείχνουμε στον κόσμο τον αληθινό μας εαυτό μπορεί να είναι τρομακτικό, αλλά το να έχουμε κάποιον να μας υποστηρίζει το κάνει, αν όχι ευκολότερο, λίγο πιο ελαφρύ. Ως τρανς άτομο, μου άρεσε πολύ αυτό το βίντεο. Το να έχουμε αγαπημένα πρόσωπα να μάς αποδέχονται, με έκανε πιο ευτυχισμένη και πραγματικά συνδεδεμένη μαζί τους. Είναι ευεργετικό για όλους”.