Η Εβελίνα Παπούλια εύλογα απορεί: Πόσο περιγραφική πρέπει να γίνει μια γυναίκα για να γίνει πιστευτή;

"Θέλετε να σας περιγράψω την ανατομία των γεννητικών οργάνων του για να με πιστέψετε;", ρώτησε, ξεσπώντας η Εβελίνα Παπούλια στην κατάθεσή της στη Δίκη Φιλιππίδη.

Η Εβελίνα Παπούλια εύλογα απορεί: Πόσο περιγραφική πρέπει να γίνει μια γυναίκα για να γίνει πιστευτή;

"Θέλετε να σας περιγράψω την ανατομία των γεννητικών οργάνων του για να με πιστέψετε;", ρώτησε, ξεσπώντας η Εβελίνα Παπούλια στην κατάθεσή της στη Δίκη Φιλιππίδη.


Η Δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη συνεχίστηκε χθες, με την Εβελίνα Παπούλια να έρχεται σε δύσκολη θέση, κατά τη διάρκεια της κατάθεσής της. Θα μας προκαλούσε εντύπωση αν δεν ήταν το σύνηθες μια γυναίκα να πρέπει να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας μπροστά σε άνδρες που αρνούνται να δεχτούν το αυταπόδειχτο. Το έχει κάνει σαφές ήδη η Κάτια Δανδουλάκη. 

Τα όσα κατέθεσε η καλλιτέχνιδα λίγο πολύ έχουν γίνει γνωστά, συνοδευόμενα από ένα αίσθημα αποστροφής απέναντι σε όλους τους τρόπους χυδαίας παρενόχλησης που περιέγραψε, μα κυρίως ανέχτηκε, κατά τη διάρκεια συνεργασιών της με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Από την προσπάθειά του να τη «στριμώξει», μέχρι την επίδειξη των γεννητικών του οργάνων τη στιγμή που εκείνη βρισκόταν στη σκηνή. Ωστόσο, οι δικηγόροι του ηθοποιού προσπάθησαν να αποδομήσουν τα όσα είπε η Εβελίνα Παπούλια, με τον πελάτη του αρνείται τα πάντα. «Μα για αυτό πληρώνονται», θα έλεγε κανείς. «Πιστός στη θρασυδειλία», θα έλεγε κάποιος άλλος.

Η Εβελίνα Παπούλια ξέσπασε, κάνοντας μια ωμή ερώτηση, που καταφέρνει να αποδείξει πως μάλλον οι γυναίκες, τα θύματα, έχουν de facto μια μεγάλη ακόμα ανηφόρα να ανέβουν, λες και η παρενόχληση ή ο βιασμός ή η κακοποίησή τους δεν ήταν μια αρκετά δύσκολη πίστα. «Να σας πω για την ανατομία των γεννητικών οργάνων του για να με πιστέψετε;», ρώτησε, και αναρωτιόμαστε, πόσο περιγραφική πρέπει να γίνει μια γυναίκα, για να γίνει πιστευτή;

 

Η ηθοποιός κατέθεσε πως αναγνώρισε τη χυδαιότητα και την εξουσιομανία του. «Θεωρώ ότι αν δεν είμαι μέρος της λύσης είμαι μέρος του προβλήματος, είμαι εδώ για βοηθήσω να βγει ένα πόρισμα. Ένιωσα την ανάγκη να βάλω τον εαυτό μου στην θέση των κοριτσιών. Είμαι πολύ τυχερή γιατί βάζω στενά όρια, δεν είμαι εύκολος άνθρωπος. Θεωρώ ότι ο Πετρος Φιλιππιδης είναι πανέξυπνος και χειριστικός», είπε πριν μιλήσει για την πρώτη της συνεργασία μαζί του, την περίοδο 1996-1997, όταν αντικαθιστούσε μια φίλη συνάδελφό της: «Πρέπει να εξομολογηθώ ότι ήταν πολύ δοτικός κατά τη διάρκεια των τριών ημερών της πρόβας. Ήταν θετικός μαζί μου και προστατευτικός. Ένιωθα άνετα. Στην πορεία αυτό που είδα ήταν ότι άλλαζε. Μετατοπιζόταν, άλλαζε η κατάσταση. Ήξερα ότι εκείνος με έχει ανάγκη και όχι εγώ» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Θα πω το γεγονός που με σόκαρε γιατί δεν το έχω αντιμετωπίσει ξανά στη ζωή μου».

Η σεξουαλική παρενόχληση

«Παίζω επί σκηνής και ξαφνικά είναι ο Φιλιππίδης πίσω από τις κουίντες. Έχει κρυφτεί κι έχει κατεβάσει το παντελόνι του και μου επιδεικνύει τα γεννητικά του όργανα. Σοκάρομαι. Προσπαθώ να συνεχίσω να παίζω. Δεν αντέδρασα, δεν είπα τίποτα. Έχει συμβεί άλλη μια φορά με τον ίδιο τρόπο. Ίσως είχε συμβεί και τρίτη».΄

Η Εβελίνα Παπούλια περιέγραψε και ένα ακόμα περιστατικό, όταν ο Φιλιππίδης επιχείρησε να τη στριμώξει στο καμαρίνι του. «Τώρα συνειδητοποίησα ότι δεν έκανε κάτι παραπάνω επειδή ήταν γνωστό ότι είμαι αντιδραστική και δεν τον έπαιρνε για άλλη αντικατάσταση». Έπειτα έθεσε τα όριά της, αλλά είχε προλάβει να αναγνωρίσει τη χυδαιότητά του, την εξουσιομανία του, «και το ταλέντο του, βέβαια». Ναι, προφανώς είχε ακούσει και μάθει για τον τρόπο με τον οποίο κινούταν στον χώρο. Είχα ακούσει ότι είχε δείρει, ότι περιφέρει τα γεννητικά του όργανα. Είχα ακούσει το περιστατικό με το αυτοκίνητο και την κοπέλα και είχα πει «τόσο πολύ ξέπεσε». 

Το περιστατικό που, κατά την ίδια,  διέρρηξε τις σχέσεις των δύο συνέβη όταν επρόκειτο να διδάξουν σε τμήμα θεατρικών σπουδών: «Η τελευταία και καταλυτική φορά ήταν στο ΙΕΚ **** και είπα ότι δεν θα συνεργαστώ ξανά μαζί του. Ο Φιλιππιδης έκανε την παρουσίαση του ανοίγματος αυτού του τμήματος. Μιλούσε με ένα σκηνοθέτη και αρχίζει να με μειώνει. Διάβαζα τα χείλη του. Του είπε ‘από που κι έως που διδάσκει η Εβελινα’. Γελούσε και με κορόιδευε. Έρχεται εκεί που κάθομαι μόνη μου. Μου λέει γλυκά «τι γίνεται Εβελίνα;». Εγώ τον έβρισα κατά πρόσωπο. Μπαίνουμε στην αίθουσα και άρχισε να πλέκει το εγκώμιο μου! Νομίζω ότι η Παξινού δεν έχει ακούσει τέτοια λόγια! Εκεί τελείωσε για μένα. Είπα δε θα ξανά συνεργαστώ μαζί του».

Η Εβελίνα Παπούλια είναι ακόμα μια γυναίκα που στριμώχτηκε χυδαία στη δικαστική αίθουσα, αλλά και που με το ωμό της ερώτημα έκανε σαφές πως η κυνικότητα δεν έχει χώρο σε υποθέσεις που γυναίκες αντικειμενοποιούνται απλώς επειδή είναι γυναίκες.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα