Και τι θέλει ένα σπίτι; Λίγη σάλτσα (ν)τομάτας, λίγο πουρέ και λίγη θέρμανση. Σε λίγο θα μας κλέψουν και το καλάθι του νοικοκυριού. Να εξηγήσουμε: Εκεί στην Αυστρία, ο διάσημος πίνακας “Θάνατος και ζωή” του Αυστριακού ζωγράφου Γκούσταβ Κλιμτ δέχθηκε σήμερα επίθεση με πετρέλαιο από ακτιβιστές για το κλίμα, ανακοίνωσε το Μουσείο Leopold της Βιέννης. 

Ας τους χειροκροτήσουμε, είναι πολύ λογικό να απαντάς στην καταστροφή με καταστροφή. Μπορεί και όχι.

“Οι συντηρητές εργάζονται για να προσδιορίσουν αν ο πίνακας που προστατεύεται από γυαλί έχει υποστεί ζημιές”, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος Κλάους Ποκόρνι και σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι μας έπιασε η καρδιά μας.

Η ομάδα “Letzte Generation” (“Τελευταία γενιά”), στην οποία συμμετέχουν Γερμανοί και Αυστριακοί ακτιβιστές, ανέλαβε την ευθύνη για την ενέργεια στο Twitter ανεβάζοντας εικόνες. Εκεί βλέπουμε δύο άνδρες να βανδαλίζουν το έργο, με τον έναν να κολλάει το χέρι του και έναν άλλον να ρίχνει ένα “μαύρο, ελαιώδες υγρό” στο τζάμι μπροστά από το έργο προτού εξουδετερωθεί από έναν υπάλληλο του μουσείου. Εντάξει σιγά την αντίσταση, για να παίξει η “σύλληψή” στα social media κάθισε.  ‘Σταματήστε την καταστροφή (της ανθρωπότητας) από την ενέργεια που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα. Οδεύουμε ολοταχώς προς την κλιματική κόλαση”, φώναξαν. Ανατριχιάσαμε.

Η είσοδος ήταν ελεύθερη σήμερα στο πλαίσιο της ημέρας του Αγίου Λεοπόλδου, που χρηματοδοτήθηκε από τον αυστριακό πετρελαϊκό όμιλο OMV κάτι που η ομάδα που αυτοπροσδιορίζεται ως “η πρώτη γενιά που θα αισθανθεί την έναρξη της κλιματικής κατάρρευσης και η τελευταία που μπορεί ακόμη να τη σταματήσει”, δεν το πήρε και πολύ καλά.

Τις τελευταίες εβδομάδες υπάρχουν διάφοροι ακτιβιστές που δεν λένε να σταματήσουν τις γελοιότητες. Για παράδειγμα, κόλλησαν τα χέρια τους σε έναν πίνακα του Γκόγια στη Μαδρίτη ή στη διάσημη μεταξοτυπία “Campbell’s Soup” του Άντι Γουόρχολ που εκτίθεται στην Αυστραλία, πέταξαν ντοματόσουπα στα “Ηλιοτρόπια” του Βαν Γκογκ στο Λονδίνο και πουρέ πατάτας σε ένα αριστούργημα του Κλοντ Μονέ στο Πότσδαμ, κοντά στο Βερολίνο.

Παρότι τα έργα παρέμειναν άθικτα, το περιστατικό στα “Ηλιοτρόπια προκάλεσε ελαφρές ζημιές στο πλαίσιο του πίνακα. Πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι μετά από αυτό. 

 

https://t.co/4QKAklB9Af