Αν χρειάζεστε αποδείξεις ότι ο κόσμος της μόδας έχει μια ροπή να βγάζει εξεζητημένα προϊόντα στα ράφια και να τεστάρει αν το αγοραστικό κοινό αγοράζει αχαλίνωτα ότι έχει το σωστό marketing, σας έχουμε το πιο τρανό παράδειγμα (από το 2017 το αλιεύσαμε). Προσωπικά πιστεύουμε ότι ο Demna Gvasalia τρολάρει κόσμο. Η τσάντα της Balenciaga μπορεί να προσβάλλει τον κόσμο με την τιμή της, αλλά τουλάχιστον είναι πρακτική. Να τα λέμε όλα. Οι τσάντες από επώνυμες επωνυμίες είναι εγγενώς ακριβά αντικείμενα – ακόμη και υπερτιμημένα – και η Balenciaga δεν διαφέρει.
Το ΙΚΕΑ έπιασε το αστείο και πραγματικά έκανε μια καμπάνια κοροϊδεύοντας την τσάντα απομίμηση της Balenciaga με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο. Ζήτησε τη βοήθεια του ACNE, ενός σουηδικού δημιουργικού πρακτορείου με έδρα τη Στοκχόλμη και κυκλοφόρησε μια ξεκαρδιστική διαφήμιση που βοηθά τους ανθρώπους να διακρίνουν μεταξύ του αυθεντικού Frakta του IKEA και του ακριβού απατεώνα του Balenciaga.
Ο Gvasalia, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο σχεδιαστή σήμερα, είναι ένας ανορθόδοξος καλλιτέχνης που δεν αγαπά τίποτα περισσότερο από το να αμφισβητεί τις αποδεκτές ιδέες της κοινωνίας για την πολυτέλεια.
O Gvasalia και οι συμμαθητές του στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας (Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts) έλκονταν από τις διάσημες μπλε τσάντες λόγω της μακροζωίας και της λειτουργικότητάς τους και θα τις κρατούσαν πολύ καιρό μετά την επίσκεψη τους στο Ikea. Ο Γεωργιανός σχεδιαστής είναι ο κορυφαίος αναρχικός της μόδας και αδιαφορεί για κάθε σύμβαση. Ενορχήστρωσε μια λατρεία γύρω από το μπλουζάκι με το λογότυπο της DHL και διέλυσε τα παραδοσιακά πρότυπα ομορφιάς με «casting χαρακτήρων» για ενδιαφέροντες ανθρώπους που φορούν τα ρούχα του στην πασαρέλα.
Η ακραία, σχεδόν antifashion streetwear αισθητική της Vetements κοστίζει ακριβά στις κυρίες που θέλουν να είναι μοδάτες με Balenciaga.