Τα Νούμερα δεν είναι μια απλή τηλεοπτική σειρά. Αν αποφασίσεις να τα παρακολουθήσεις με όρους τηλεοπτικούς θα διαπιστώσεις πολλά κενά και σφάλματα. Είναι όμως μια τηλεοπτική εμπειρία. Και ένα σόου που καταφέρνει να διασκεδάσει και να συγκινήσει το κοινό. Άρα, είναι ένα επιτυχημένο πρότζεκτ. Κάθε επεισόδιο έχει ξεχωριστούς καλεσμένους αλλά μόνο ένα μήνυμα. Μην παίρνετε τον εαυτό σας τόσο σοβαρά. Προχωράμε.

Πριν από 25 χρόνια η τηλεόραση είχε δύναμη. Και επιρροή. Δεν είχαμε social media και πλατφόρμες να σπαταλήσουμε ανέξοδα (!) τη ζωή μας. Τότε αν έμπαινες σε ταξί, αν ήσουν στο προαύλιο του σχολείου, αν άκουγες ραδιόφωνο, αν απλά ήσουν τουρίστας στην Ελλάδα θα άκουγες παντού αυτούς τους στίχους: “Τι πρέπει, τι δεν πρέπει, στιγμή δε σκέφτηκα. Εγώ μέχρι θανάτου σε ερωτεύτηκα”. Ο Δημήτρης Μπάσης ήταν ο ροκ σταρ της εποχής.Η ιστορία της σειράς περιγράφει τον απαγορευμένο έρωτα ενός νεαρού αρχιτέκτονα και μιας τσιγγάνας, καθώς και τα εμπόδια και τις διαφορές των δύο αυτών κόσμων. Τον ρόλο του αρχιτέκτονα Αντώνη Μαυράκη ερμηνεύει ο Απόστολος Γκλέτσος, ενώ τον ρόλο της νεαρής τσιγγάνας η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Η υπέροχη Άννα- Μαρία Παπαχαραλάμπους έκανε το ντεμπούτο της και πραγματικά τρόμαξε με την δημοσιότητα και ο Αποστόλης έγινε το sex symbol που αυτή η χώρα είχε ανάγκη.

Οι Ψίθυροι καρδιάς είναι από τα δημοφιλέστερα προγράμματα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης και μακράν το δημοφιλέστερο της δεκαετίας του 1990. Χαρακτηριστικά, ξεπέρασε ακόμη και το Μουντιάλ της Γαλλίας που διεξήχθη το καλοκαίρι του 1998. Η σειρά έφτασε σε μέγιστη τηλεθέαση το 76,7%. Τα Νούμερα από την άλλη κάνουν ένα 10%. Χωρίς τις μετρήσεις από την πλατφόρμα Ertflix. Δεν είναι μετρήσιμη όμως η απενοχοποίηση της λαϊκής κουλτούρας. Το κλείσιμο ματιού στο μαζικό κοινό. Βέβαια όταν μιλάμε για μαζικό κοινό, υπονοούμε την ύπαρξη ενός άλλου κοινού, πιο υψηλού.

Αυτό που κατάλαβε όμως ο Φοίβος Δεληβοριάς (πέρα από το αξίωμα που ξέρουν μόνο τα γνήσια λαϊκά παιδιά, λαϊκός δεν γίνεσαι, γεννιέσαι) είναι ότι οι έννοιές είναι ρευστές. Το μαζικό κοινό είναι μεταβαλλόμενο. Κυρίως, ο Δεληβοριάς κατάλαβε ότι είναι ανάγκη να απενοχοποιήσουμε την απόλαυση και να μην υποτιμάμε την κουλτούρα του λαού. Και την ενσωμάτωσε στα Νούμερα.

Ο Φοίβος κάλεσε στη «Μάντρα» τον Χρήστο Νικολόπουλο με την παρέα του, την Πίτσα Παπαδοπούλου και τον Στέλιο Διονυσίου. Ο Τζόναθαν και η Δανάη, είπαν στο Φοίβο ότι δεν έχει την αυθεντική λαϊκότητα που χρειάζεται για να τους υποδεχτεί. Εκείνος έκανε τα πάντα για να τους αποδείξει το αντίθετο. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, λαϊκότητα ο Δεληβοριάς δεν έχει. Έχει όμως την διαύγεια  να προσεγγίσει τις πολιτισμικές μορφές ως ολότητες με συνεκτικό χαρακτήρα.

Με ένα σουρεαλιστικό βλέμμα είδαμε τον Μενέλαο (Γιάννης Καρακατσάνης) σκηνοθέτη σε βίντεο κλιπ μια πολιτικώς ορθή εκδοχή του τραγουδιού “Φούμα-Φούμα”. Ο Θανάσης (Θανάσης Αλευράς) έγινε vegan και τσακώθηκε άγρια με τον προμηθευτή κρεάτων της “Μάντρας” (Απόστολος Γκλέτσος) τον οποίον ερωτεύτηκε σφόδρα η Κίρμπυ (Άννυ Θεοχάρη), εκείνος όμως κεραυνοβολήθηκε από την Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους που ήρθε τυχαία στο μαγαζί. Το petition του Αλευρά να μετανομαστεί το χασάπικο σε μανάβικο ήταν η κορυφαία κωμική στιγμή της βραδιάς. Ο Στελάρας είναι η πιο τίμια λαϊκή φωνή της Ελλάδας σήμερα. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους είναι εξαιρετικά γοητευτική και έχει πάρα πολύ χιούμορ, ο Απόστολος Γκλέτσος είναι ψυχούλα και για τον Νικολόπουλο το μόνο που μπορείς να πεις είναι ότι είναι κεφάλαιο της ελληνικής ιστορίας. Η Πίτσα Παπαδοπούλου είναι αξία ανεκτίμητη. Να πούμε κι ένα μπράβο στην Ηρώ Μπέζου.

Συμφωνούμε με τον Φοίβο που έγραψε στα social του σήμερα: Σας ευχαριστώ κι εγώ και όλη η Νουμεροπαρέα, φίλοι μου! Χτες ξέχασα πως το κάναμε εμείς και συγκινήθηκα βαθειά τόσο με τον χορό των δύο, όσο και με την εξομολόγηση του Χρήστου Νικολόπουλου. Με την υπέροχη ερμηνεία της Μπέζου στον Χιώτη- με τα συγκλονιστικά «φιλιά» της Πίτσας, και με το «να σ’αποχαιρετήσω» του Στέλιου. Της Καλημέρας τα φιλιά μου σε όλους σας.

https://twitter.com/hashtag/%CE%95%CE%A1%CE%A41?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Υγ: Ανατριχίλα με το χορό Παπαχαραλάμπους- Γκλέτσου. ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ.