Αγρίνιο, κάπου στα 80s, τότε που ξήλωναν λεκάνες τουαλέτας και τις έσπαγαν στις πίστες, τότε που η “νύχτα” κουβαλούσε μυρωδιές τσιγάρων, ιδρώτα, αλκοόλ και Samsasra και Kouros και Fahrenheit. Εκεί, βρεθήκαμε χθες το βράδυ. Σε εποχές ΠΑ.ΣΟ.Κ με τα χιλιάρικα των επιδοτήσεων. Όταν οι άνδρες με την χρυσή καδένα θεωρούσαν ότι μπορούν να χουφτώνουν χωρίς καμία συναίνεση (δεν υπήρχε στο λεξιλόγιο τους αυτή η λέξη) τις γυναίκες που κυνηγούσαν τα όνειρά τους και κατέστρεφαν τις ψυχές τους σε προκάτ μπουζουξίδικα κάνοντας κονσομασιόν. “Είμαστε σε ένα λάκκο με σκατά αλλά εμείς κοιτάμε τα αστέρια” είπαν τα αηδόνια και μας συγκίνησαν.

Το “Αυτή η νύχτα μένει” είναι το σίριαλ που μάλλον έχει το καλύτερο καστ ηθοποιών σήμερα που γράφεται αυτό το κείμενο (με τόσες σειρές μυθοπλασίας μου έχουν γεμίσει το prime time μας ποτέ δεν ξέρεις τι ξημερώνει αύριο). Η Κόρα Καρβούνη και η Άννα Μάσχα είναι δυο ηθοποιοί που παίζουν χωρίς ίχνος υπερβολής, χωρίς καμία μανιέρα και με τέτοια φυσικότητα που ανατριχιάζεις. Αν έχεις δει τραγουδίστριες να αποφεύγουν πιάτο στο κούτελο. Τότε δεν πετούσαν απλά λουλούδια μαζεμένα από νεκροταφεία, έσπαγαν πιάτα στις πίστες. Εκσφενδόνιζαν κουβάδες πιάτα για να γίνει ζημιά όταν ακούγονται οι πρώτοι στίχοι τραγουδιών του Κερμανίδη και της Μαριάνθης Κεφαλά (σε κάποια μαγαζιά της Θεσσαλονίκης όταν ξεκινά το Νύχτα Ονειρομάνα ακούγεται ένα συλλογικό αχ ακόμη και σήμερα). Οι θαμώνες των μαγαζιών της επαρχίας ήξεραν όλους τους στίχους των κομματιών του Μίμη Γκιουλέκα γιατί κουβαλούσαν πόνο και καψούρα. Άλλες εποχές, πριν το Instagram και το TikTok. 

Είναι ιδιοσυγκρασιακή η κουλτούρα των σκυλάδικων. Δεν μπορεί εύκολα να γίνει τηλεοπτική σειρά το 2022. Που να βρεις και καλό πληκτρά σήμερα. That said, “όλα τα λεφτά στην πίστα”  στην σειρά του Alpha είναι η σκηνοθέτρια Κατερίνα Φιλιώτου (αν βλέπατε σειρές του Πάνου Κοκκινόπουλου και δεν κοιμόσασταν μετά, σίγουρα έχετε δει επεισόδια της. Είναι η συν-σεναριογράφος της τηλεοπτικής σειράς Έτερος Εγώ μαζί με τον Σωτήρη Τσαφούλια). Δημιούργησε την αισθητική των 80s τόσο επιτυχημένα που θέλαμε να σπάσουμε τα ραγισμένα πιάτα IKEA στο σαλόνι μας και να ρίξουμε δυο γύρες μαζί με τον Βασίλη Μπισμπίκη. Δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που είδα τσιγάρο σε σειρά της ελληνικής τηλεόρασης και μια παρέα να ισιώνει το στομάχι με πατσά.

Πολλά αρσενικά “βαριά κι ασήκωτα” παίζουν στην σειρά και δεν μπορώ να φανταστώ πιο κατάλληλο άνθρωπο από το Βασίλη Μπισμπίκη για τέτοιους ρόλους. Έχει κολλήσει κι ένσημα στη Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς του Οικονομίδη. Στο ρόλο του ως Στρατής (Βαρδάρης, ΝΑΙ) εξηγεί στις καινούργιες κοπέλες πως δουλεύει το μαγαζί και τι θα χρειαστεί να κάνουν, κονσομασιόν. Θέλουν; Όχι. Ποια ατάκα που είπε όμως έγινε viral; “Όταν μια γυναίκα λέει όχι, σημαίνει όχι”.  Προχωράμε. Ο Γιάννης Στάνκογλου είναι ένα masterclass υποκριτικής σε αυτή τη σειρά. Και σε κάθε εμφάνιση του Γιάννη Τσορτέκη αξίζει χειροκρότημα. Ο άνθρωπος βάζει ψυχούλα.

Η σειρά λέει ότι βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή. Βέβαια έχει διαφοροποιηθεί από την συγκλονιστική ταινία. Και καλά έκανε. Δεν θα ήταν εύκολο να μιμηθεί κανείς την συγκλονιστική Αθηνά Μαξίμου και το Νίκο Κουρή. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Το σενάριο μας μπέρδεψε ως τηλεθεατές. Άφηνε πολλά κενά και κάποιες φορές δεν καταλαβαίναμε τι ακριβώς συμβαίνει με το Δήμαρχο και τη δολοφονία και γενικά πάρα πολλές παράλληλες ιστορίες και καμία δεν ειπώθηκε αρκετά καλά. Και να πεις ότι δεν είχαν χρόνο, Μπεν Χουρ ήταν το επεισόδιο,

Αξίζουν συγχαρητήρια στον διευθυντή φωτογραφίας για το “Όνειρο”. Σκεφτήκαμε να βάλουμε τα λαμέ φορέματα, να σπάσουμε τρία πιάτα, να χορέψουμε ζεϊμπέκικο με πιτζάμες. Η Ηλιάνα Μαυρομάτη έχει το πιο απίστευτο κοντινό της ελληνικής μυθοπλασίας. Ποίηση. Ο Γιάννης Περλέγκας είναι κορυφαίος σκηνοθέτης και εξαιρετικός ηθοποιός του θεάτρου. Ανεβάζει το επίπεδο κάθε δουλειάς που συμμετέχει. Σε αυτή δεν υπήρχε και λόγος γιατί οι συνάδελφοι του κάνουν σοβαρή δουλειά χρόνια. Η Ελένη Ρουσσινού ήταν συγκλονιστική στο Miss Violence (πάρα πολύ επίκαιρη ταινία, να την δείτε) και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε την ιστορία της να ξετυλίγεται. Ανυπομονούμε για τις σκηνές του Γιώργου Αρμένη, σε flashback . Στα θετικά της σειράς το εξαιρετικό soundtrack. Αγαπάμε την Γιώτα Νέγκα.

Θα το ξαναδούμε αν γίνει ωριαίο το επεισόδιο. Έχουμε και πρωινό ξύπνημα.