Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες στο Χόλιγουντ, δεν εξηγείται διαφορετικά. Είναι λες και κάποιος έχει γράψει σε ένα χαρτί όλα όσα πρέπει οι σκηνοθέτες να ακολουθήσουν. Και εκείνοι το κάνουν. Χωρίς δεύτερη σκέψη. Μεταξύ μας, αν είσαι φαν των ταινιών δράσης, θα έχεις βαρεθεί να βλέπεις τους πρωταγωνιστές να πηδάνε από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, να περπατούν πάνω στη φωτιά, να λυγίζει την κάννη του όπλου με την παλάμη τους, να σταματούν τις σφαίρες με τα δάχτυλά τους, να σπάνε πόρτες με τη γροθιά τους.
Θα μπορούσε να συνεχίσουμε, αλλά καταλάβατε τι εννοούμε. Δεν μας αρέσουν τα κλισέ, τα βαρεθήκαμε. Ποια κλισέ; Αυτά που θα διαβάσεις παρακάτω. Όλα έχουν και τα όριά τους.
Εάν ο κύριος χαρακτήρα της ταινίας πολεμά το κακό, οι εχθροί του πιθανότατα θα προσπαθήσουν να τον κερδίσουν μέσω της κοπέλας του. Έτσι, οι περισσότεροι πρωταγωνιστές είναι έτοιμοι να χωρίσουν με την κοπέλα τους για να την προστατέψουν. Φτάνει.
Εάν κάποιος δεχθεί επίθεση και κρυφτεί πίσω από έναν καναπέ, δεν θα περάσει ούτε μια σφαίρα. Μιλάμε για πολύ καλά έπιπλα.
Η πιο ελκυστική και κακιά κοπέλα στο σχολείο φοράει τα πιο ωραία ρούχα, μίνι φούστες και μερικά άλλα, πιο αποκαλυπτικά. Τα καλά κορίτσια, από την άλλη, ντύνονται για να κρύψουν το όμορφο σώμα τους κάτω από ένα φαρδύ τζιν.
Αν κάποιος αρχίσει να πετάει φαγητό στην καφετέρια του σχολείου, πολύ σύντομα, όλοι θα το κάνουν. Πόση αμερικανιά μπορείτε να αντέξετε;
Στις ταινίες, τα πιράνχας είναι τρομερά τέρατα που τρώνε ανθρώπους και μάλιστα απίστευτα γρήγορα. Στην πραγματικότητα, όμως, συνήθως δεν επιτίθενται σε ανθρώπους.
Στην πραγματική ζωή, είναι δύσκολο να κάνεις μια κανονική συζήτηση σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, αλλά στις ταινίες, οι χαρακτήρες ακούνε ο ένας τον άλλον πολύ καλά. Πώς γίνεται αυτό;
Εάν ο κεντρικός ήρωας καταζητείται από την αστυνομία, θα μπουν σε ένα καφέ ακριβώς την ίδια στιγμή που η φωτογραφία τους θα προβληθεί στην τηλεόραση λέγοντας ότι είναι «καταζητούμενοι».
Στις ταινίες, όταν η καρδιά κάποιου σταματά, χρησιμοποιούν έναν απινιδωτή για να την ξαναρχίσουν. Αυτό όμως δεν είναι ρεαλιστικό. Χρησιμοποιείται για την αποκατάσταση ενός φυσιολογικού καρδιακού παλμού, όταν η καρδιά χτυπά, αλλά με λάθος τρόπο.
Στις ταινίες, ο τοκετός ξεκινά με τη μέλλουσα μητέρα να ουρλιάζει, να πιάνει την κοιλιά της και να λέει: «Νομίζω ότι ήρθε η ώρα». Και μετά θα ουρλιάξει, θα σφίξει τις γροθιές της και θα κάνει κάθε λογής περίεργα πράγματα. Είναι δυνατό, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, ο πραγματικός τοκετός δεν μοιάζει με αυτό.
Εάν ο κύριος χαρακτήρας τρέχει μακριά από κάποιον και πηδήξει σε ένα αυτοκίνητο, αυτό δεν θα ξεκινήσει έως ότου οι κακοί είναι πολύ κοντά. Εάν ο κύριος χαρακτήρας ακολουθεί κάποιον, πιθανότατα θα πέσει σε ένα φορτηγό ή ένα τρένο.