Από το 2018 η διαστημική υπηρεσία ψάχνει για πλανήτες εκτός του ηλιακού μας συστήματος που θα μπορούσαν -δυνητικά- να υποστηρίξουν την ύπαρξη ζωής. Σε αυτή την αναζήτηση βοηθά το διαστημικό τηλεσκόπιο Traniting Exoplanet Survey Satellite (TESS) που αναζητά βιώσιμους εξωπλανήτες κοντά στον ήλιο. Κάτι μας κρύβουν για το μέλλον του πλανήτη σίγουρα.

Το TESS εκτοξεύτηκε στις 18 Απριλίου 2018 με πύραυλο SpaceX Falcon 9 κι έκτοτε έχει βρει χιλιάδες εξωπλανήτες, τον Μάρτιο η NASA επιβεβαίωσε την ύπαρξη 5000 πλανητών εκτός του ηλιακού μας συστήματος. Οι περισσότεροι καλύπτονται από ωκεανούς λάβας. Ο νέος πλανήτης που ανακαλύφθηκε από το TESS πιθανότατα είναι καλυμμένος με νερό. Ένας υδάτινος πλανήτης σαν τεράστιος Ωκεανός 100 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη. Αυτά ανακοίνωσε μια διεθνής ομάδα αστρονόμων. Οι επιστήμονες μάλιστα, με επικεφαλής τον Σαρλ Καντιέ του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «The Astronomical Journal», πιστεύουν ότι ο πλανήτης πιθανώς είναι καλυμμένος από ένα βαθύ στρώμα νερού. Του έδωσαν το όνομα TOI-1452 b και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ένα έτος διαρκεί 11 ημέρες, τόσο χρειάζεται για να ολοκληρώσει την τροχιά γύρω από τον αστέρα του (όπως δημοσίευσαν στο The Astronomical Journal). Ο υδάτινος πλανήτης περιστρέφεται γύρω από ένα δυαδικό σύστημα στον αστερισμό του Δράκου. Ο πλανήτης φαίνεται να είναι εντός της κατοικήσιμης ζώνης του αστέρα που σημαίνει ότι δεν είναι ούτε πολύ ζεστός ούτε πολύ κρύος.

Ο πλανήτης αυτός μπορεί απλά να είναι ένας τεράστιος βράχος με ελάχιστη έως καθόλου ατμόσφαιρα. Ή μπορεί να θυμίζει τον πλανήτη από την ταινία Interstellar, όταν οι αστροναύτες επισκέπτονται τον πλανήτη Μίλερ με τον ατελείωτο ρηχό ωκεανό. Ο TOI-1452 b πρέπει να υποβληθεί σε περαιτέρω μελέτες με το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb ώστε να κατανοήσουν οι επιστήμονες αν μπορεί να υποστηρίξει πιθανότητα ζωής. Και να σκεφτούμε αν θέλουμε να μετοικήσουμε εκεί.