Ένα thread στο Twitter μας θύμησε παλιά καλή ελληνική μυθοπλασία. Αλλά επίσης μας θύμισε κάποιους από τους χαρακτήρες που μας εκνεύριζαν, όσο ακόμα θεωρούσαμε δεδομένο ότι θα πιάναμε μια βολική θεσούλα στον καναπέ και θα συντονιζόμασταν σε ένα κανάλι ως το τέλος του εκάστοτε επεισοδίου. Με αφορμή αυτό και μετά από μια εκτενή συζήτηση, καταλήξαμε πως οι πιο εκνευριστικοί χαρακτήρες, δεν δημιουργήθηκαν για να εκνευρίζουν τους τηλεθεατές. Οι πιο εκνευριστικοί χαρακτήρες είναι εκείνοι που ο σεναριογράφος ήθελε να συμπαθήσουμε, να ταυτιστούμε, να ακολουθήσουμε με ακραίο ενδιαφέρον την πορεία του στη σειρά. Μαντέψτε, δεν τα κατάφερε.
Δεν είναι τυχαίο που η Αννέτα του “Είσαι το Ταίρι μου” αποδεικνύεται μέχρι και σήμερα πιο αγαπητή από τη Βίκυ, ας πούμε. Έχοντας πει αυτό, θα αφήσουμε παρακάτω κάποιους χαρακτήρες ελληνικών σειρών (πέντε παλιότερων και δυο νεότερων), που μας εκνευρίζουν ως και σήμερα. Όχι γιατί είναι μ@λ@κες, αλλά γιατί είναι Ελληνάρες, εθισμένοι στον προσοχή, υστερικοί και τοξικοί γκόμενοι.
Βίκυ – Είσαι το Ταίρι μου
Η Βίκυ στο Είσαι το Ταίρι μου έδωσε σημάδια βλαμμένης συμπεριφοράς από το πρώτο επεισόδιο. Ειλικρινά, ποιος φέρνει έναν άνθρωπο προ τετελεσμένου γεγονότος, τον στέλνει να υποδυθεί την ίδια -το κέντρο του σύμπαντος- και έχει και το θράσος μετά να ζητάει τα ρέστα; Εκτός από πανέμορφη (Κατερίνα Λέχου, αφού) η Στέλλα της σειράς που ακόμα δεν έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε σε επανάληψη, είναι εγωκεντρική, εθισμένη στο να νιώθει πως ο κόσμος περιστρέφεται γύρω της, παρτάκιας και αναξιόπιστη. Ρε παιδιά, ερωτεύτηκε τον Γρηγόρη και κατέληξε με τον κολλητό του, τι να λέμε τώρα;
Εύα – Ευτυχισμένοι Μαζί
Θα δανειστούμε τα facts όπως τα έγραψε μια χρήστρια του Twitter κάτω από το συγκεκριμένο thread, παραθέτοντας την Εύα από το Ευτυχισμένοι Μαζί ως τον πιο εκνευριστικό χαρακτήρα σειράς. Όταν παίρνεις μια 30άρα (Ιωάννα Πηλιχού) να υποδυθεί τη 18χρονη, αυτό που έχεις είναι μια έφηβη με νεύρα μαζεμένα από την κούραση της μάταιης ζωής, φωνές, υστερία, πείσματα και αχρείαστη ταραχή. Η Εύα κούραζε πολύ, σε σημείο που μερικοί ανοίγαμε περιοδικό στις σκηνές της.
Αλέκος – Εγκλήματα
Πριν πέσετε να μας φάτε, να παραδεχτούμε πως είναι εμβληματικός ο Αλεκάρας. Γιατί μας θυμίζει μέσο θείο σε χωριό, που όταν σε βλέπει σου κοπανάει την ωμοπλάτη σαν να θέλει να σε γονατίσει. Με αγάπη το κάνει, ναι. Larger than life, ναι, αλλά ρε φίλε, πώς γίνεται να έχει βρεθεί στη μέση ενός ερωτικού τριγώνου ένας τυπικός Ελληνάρας, που δεν μπορεί να βάλει δυο λέξεις στη σειρά, κερατώνει τη γυναίκα του, δεν μπορεί να φάει με πιρούνι και ψάχνεται μονίμως; Δηλαδή σιγά το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου.
Λενιώ – Άγριες Μέλισσες
Δυναμικό γυναικείο ρόλο σε σύγχρονη σειρά που να βλέπεται θέλαμε και πιστέψτε μας τον πήραμε. Η Λενιώ στις Άγριες Μέλισσες ήταν εμποτισμένη με δυναμικά στοιχεία προσωπικότητας, σε σημείο θαυμασμού. Αλλά κάπου υπερέβαλε μωρέ η Λενιώ και από δυναμική γυναικάρα πολύ εύκολα έφτανε στην υπερβολή, στο πείσμα για το πείσμα, στο περιττό δράμα και τις εξάρσεις. Γενικώς, παιδιά, ωραίος ο δυναμισμός και η γενναιότητα, αλλά να είμαστε και χρήσιμοι κάπου. Συγγνώμη, κάποιες φορές κούραζε. Και πέστε να μας φάτε. Και θα ρωτήσετε εξυπνακίστικα: “Σας εκνεύριζε η Λενιώ και όχι η Δρόσω;”. Και η Δρόσω μας εκνεύριζε, διάολε, αλλά ήταν μέρος του στόχου ολόκληρου του ρόλου.
Μπία Μπέκου – Σαββατογεννημένες
Οι Σαββατογεννημένες έχουν φανατικό κοινό και είμαστε μέσα σε αυτό. Η σειρά για πολλούς είναι η καλύτερη του Γιώργου Καπουτζίδη, ο οποίος κατάφερε και έπλασε έναν από τους πιο συμπαθητικούς μαλάκες της ελληνικής τηλεόρασης: τον Σάββα. Ωστόσο, άθελά του (αν και δεν νομίζουμε) έγραψε και τον πιο μίζερα εκνευριστικό χαρακτήρα, αυτόν της Μπία Μπέκου. Νόμιζες θα λέγαμε την Τάμι, έτσι; ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ. Η Τάμι ήταν η καλύτερη. Δεν της έκοβε πολύ, αλλά ακόμα πετάς ατάκες της σε τραπέζια γεμάτα Millennials για να αγαπηθείς ακαριαία. Η Μπία Μπέκου όμως κλαψούριζε συνεχώς, έκανε τη χαζή, υπήρξε συνειδητά παράλληλη σχέση και έκανε και δύσκολη τη ζωή του σκηνοθέτη της, ενώ όλο έλεγε να φύγει και όλο δεν έφευγε.
Αστέρης – Σασμός
Παιδιά, τι να πούμε για αυτόν τον τύπο; Ποιος ερωτεύεται μια άγνωστη τη μέρα που πάει να γνωρίσει τους γονείς της συντρόφου του και μετά, αφού χωρίζει για να είναι μαζί της, καταλήγει να σκοτώνει τον αδερφό της. Ποιος τα κάνει όλα ΤΟΣΟ λάθος; ΤΥΝ στον Αστέρη, μεγάλο ναι στον υπέροχο Ορφέα Αυγουστίδη, ωστόσο.
Θοδωρής – Σ’Αγαπώ, Μ’Αγαπάς
Είναι κάπως άδικο να κρίνουμε μια σημερά με βάση το σήμερα. Προφανώς και το 2022 ο Θοδωρής και η Δήμητρα ήταν ένα ζευγάρι που κανονικά θα έπρεπε να έχει χωρίσει, πριν καν βγει αυτή η σειρά στον αέρα. Η σχέση τους ήταν τοξική με κάθε τρόπο, μα μέσα σε όλα, ο Θοδωρής, τον οποίο υποδύθηκε ο Θοδωρής Αθερίδης, ήταν, με τεράστια ευκολία, ο αρχετυπικός μαλάκας που δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι κυκλοφορεί εκεί έξω. Σχεδόν αδιάφορος για τις συναισθηματικές ανάγκες της συντρόφου του, βαρετός και με μια εγωκεντρική συμπεριφορά που μαρτυρούσε τη βαθιά πίστη του πως τα δικά του “θέλω” έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας ελπίσουμε πως οι γενιές που μεγάλωσαν με το “Σ’Αγαπώ, Μ’Αγαπάς” απλώς έμαθαν ποιο γκόμενο πρέπει να αποφεύγουν και πώς αναγνωρίζονται τα red flags.
*Ναι, ξέρουμε, “είναι απλώς σειρές”. ΟΚ, αλλά έχει και η λογική τα όριάς της.