H Ryanair συνήθως πάει πακέτο με καλά νέα. Με φθηνά αεροπορικά εισιτήρια. Ταξίδια που γίνονται εύκολα, χωρίς πολύ drama. Με επικά τρολαρίσματα στον Τζόκοβιτς. Τι σας θυμίσαμε τώρα; Τέλος πάντων, για να μην πλατειάζουμε, έρχεται με άσχημα νέα η Ryanair σήμερα, μιας και με την ανάφλεξη των τιμών της ενέργειας, η οποία με τον πόλεμο στην Ουκρανία, πάτησε γκάζι σαν να μην υπάρχει αύριο, τα εισιτήρια του 10ευρου, που μας έδιναν τη δυνατότητα να πάμε στη Ρώμη για ένα Σαββατοκύριακο, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη, θα αποτελούν σύντομα παρελθόν. Τι να κάνουμε τώρα; να πανικοβληθούμε; 

Όπως και να έχει, ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας, Μάικλ Ο’Λίρι, δήλωσε μιλώντας στο BBC Radio 4: «Πιστεύω ότι δεν θα υπάρχουν πια εισιτήρια με δέκα ευρώ επειδή οι πετρελαϊκές τιμές είναι πολύ πιο αυξημένες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Τις αληθινά φθηνές προσφορές μας (…), πιστεύω πως δεν θα ξαναδούμε αυτές τις τιμές για κάμποσα χρόνια». Τι άλλο θα μας βρει;

Να θυμίσουμε κάπου εδώ πως οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair και η Easyjet ήταν εκείνες που έσπασαν τις σχεδόν πάντα υψηλές αεροπορικές τιμές και άλλαξαν τη γενικότερη κουλτούρα του να ταξιδεύουμε. Ναι, παλιότερα, το concept «κλείνω-Παρασκευοσαββατοκύριακο-κάπου-στη-Βουδαπέστη-και-πάω-με-backpack» δεν ήταν καν ιδέα, ήταν ανέκδοτο. Τώρα, σύμφωνα με τον Ο’Λίρι, οι μέσες τιμές εισιτηρίων στη Ryanair αναμένεται να αυξηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια κατά περίπου 10 ευρώ, στα περίπου 50 ευρώ το δρομολόγιο. 

Όπως καταλαβαίνεις, αυτό θα αυξήσει κι άλλο τις πιθανότητες ένα μικρό ταξίδι να μην είναι τόσο φθηνό όσο πιστεύουμε, μιας και οι επιπλέον χρεώσεις για τις αποσκευές από τις εταιρείες χαμηλού κόστους υπονομεύουν συχνά τη ζήτηση. 

https://t.co/J8dgPYJzZt

Ο Μάικλ Ο’ Λίρι θέλει πάντως να πιστεύει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα διατηρηθεί και πως οι μεταφορείς «χαμηλού κόστους» θα καταφέρουν να αντεπεξέλθουν. Σήμερα μίλησε ξεκάθαρα εναντίον του Brexit, το οποίο μείωσε σημαντικά την πρόσβαση των ευρωπαίων εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου κατείχαν προηγουμένως εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις απασχόλησης.

«Η αγορά εργασίας είναι πολύ τεταμένη, ιδιαίτερα για τις δουλειές χωρίς μεγάλη εξειδίκευση στον ξενοδοχειακό τομέα και την εστίαση, τη διανομή και τη γεωργία, καθώς επίσης και για την ασφάλεια και τους χειριστές αποσκευών στα αεροδρόμια», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Ryanair.

Στο μεταξύ, τα έχωσε και λίγο στον Μπόρις Τζόνσον:

«Και αν υπήρχε λίγη εντιμότητα στην κυβέρνηση (του απερχόμενου πρωθυπουργού Μπόρις) Τζόνσον, θα παραδέχονταν πως το Brexit ήταν μια καταστροφή για την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και πως μία από τις κύριες δυσχέρειες που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η βρετανική οικονομία είναι η έλλειψη εργαζομένων».