Φαντάσου ότι είσαι σε μια κουζίνα. Πρώτες ύλες είναι οι συμπεριφορές και οι τάσεις της καθημερινότητας. Αυτά που παρατηρείς καθώς σκρολάρεις σε μια οθόνη, αυτά που βιώνεις, αυτά για τα οποία οι φίλοι σου κάνουν τα group chats να λυγίζουν από το βάρος των ειδοποιήσεων. Οι συνταγές είναι απλές: Π.χ. ψιλοκόψτε τα προσχήματα ή μην ξεχάσετε να τσιγαρίσετε τη σοβαροφάνεια ή ξεπλύνετε καλά με άφθονη δημιουργικότητα ή μην ξεχάσετε στην τελευταία βράση να ρίξετε μια γενναία δόση χιούμορ.

Θα έμπαινες σε μια τέτοια σουρεαλιστική κουζίνα; -Μπλε *

*μια τίμια απάντηση σε κάθε σουρεαλιστικό ερώτημα

Μια τέτοια κουζίνα φαντάστηκαν και ο εικαστικός καλλιτέχνης Maurizio Cattelan και ο φωτογράφος Pierpaolo Ferrari όταν αποφάσισαν να στήσουν το 2010 το TOILETPAPER, ένα εξαμηνιαίο περιοδικό τέχνης, μόνο με φωτογραφίες και ούτε μία λέξη. Με αφετηρία τον ευφυή, προβοκατόρικο και σαρκαστικό τίτλο, το δίδυμο δεν άφησε τίποτα όρθιο. Σε κάθε σελίδα του TOILETPAPER όλες οι νευρώσεις του σύγχρονου κόσμου “κόβονται παρουσία του πελάτου”, μέσα από εικόνες που από τη μία μοιάζουν με τις ψηφίδες μια αποσπασματικής αφήγησης, «κλέβοντας» από την τέχνη της διαφήμισης και της μόδας, και ταυτόχρονα κερδίζουν το στοίχημα του χρόνου και γίνονται εμβληματικά σημεία αναφοράς του σύγχρονου πολιτισμού μας. Παράδοξο; Ναι. Αλλά πώς αλλιώς θα μιλούσαμε για σουρεαλισμό αν δεν δίναμε χώρο στις παραδοξότητες και τις αντιφάσεις;

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @toiletpapermagazineofficial

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο όπου θα ήμασταν ελεύθεροι», εξηγεί σε μια συνέντευξη του ο Ferrari. Για να φωτίσει στη συνέχεια ποια είναι η δημιουργική διαδικασία (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) για τη δημιουργία κάθε τεύχους: «Το μυστικό μας είναι ότι φανταζόμαστε πως βρισκόμαστε σε μια κουζίνα. Κάθε εικόνα του περιοδικού είναι σαν μια συνταγή για ένα γευστικό μα ταυτόχρονα φονικό πιάτο. Τόσο εγώ όσο και ο Maurizio φοράμε μια καρό ποδιά μάγειρα και αντλούμε από ατέλειωτες ιδέες και συνταγές που βρίσκουμε στο οικογενειακό μας περιβάλλον. Το TOILETPAPER είναι το αποτέλεσμα της μείξης αυτών των δύο γαστρονομικών παραδόσεων».

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @toiletpapermagazineofficial

Η πραγματικότητα και η σουρεαλιστική απόδοσή της

Για κάθε τεύχος κλείνονται στο φωτογραφικό στούντιο για 5 με 10 μέρες και φωτογραφίζουν, πειραματίζονται και δημιουργούν ασταμάτητα. Ίσως βέβαια να μην αξίζει να μιλάμε θεωρητικά για το TOILETPAPER. Οι εικόνες θα είναι πάντα πιο αποτελεσματικές, καθώς έχουν κερδίσει ήδη τη θέση τους στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα, υπονομεύοντας κάθε αρχή, κανόνα και αξία της τέχνης, της διαφήμισης, της μόδας.  Προσωπικά, ανακάλυψα το TOILETPAPER μέσω του Instagram και των υπέροχων visuals του TP GOLDEN RULE. Έκανα αμέσως follow και έκτοτε σκάνε πολύ συχνά στο feed μου οι «χρυσοί κανόνες» του TOILETPAPER. Διαστρέφοντας κάθε έννοια συμβουλής, Lifecoaching αλλά και του διαχρονικά αγαπημένου (μα και λοβοτομημένου) concept της λίστας, τα εικαστικά τους αποδομούν την πραγματικότητα. Για την ακρίβεια, είναι σαν να σου προσφέρουν ένα ζευγάρι γυαλιά ώστε ό,τι ζεις κάθε μέρα αυτή τη φορά να το δεις μέσα από ένα φίλτρο έκπληξης, της παραδοξότητας και ειρωνείας. 

Εξίσου αγαπημένα είναι και τα ζώδια του TOILETPAPER, όσο κιτς και κλισέ χρειάζεται, αλλά εικαστικά δίνουν πάντα ένα ερέθισμα για να χαμογελάσεις πικρά. 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @toiletpapermagazineofficial

Προβοκατόρικες συνεργασίες

Μια τέτοια προσέγγιση δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από πολύ μεγάλα brands, τα οποία έβλεπαν στην εικαστική γλώσσα του TOILETPAPER το όχημα για να απευθυνθούν σε καταναλωτικά κοινά που αναζητούν αυθεντικά και πρωτότυπα μηνύματα. Η πιο πρόσφατη συνεργασία είναι αυτή με το glo. Το concept ήταν απόλυτα ταιριαστό στη φιλοσοφία του TOILETPAPER. Ζητήθηκε από την ομάδα του περιοδικού να δημιουργήσει δυνατές εικόνες που θα συνδυάζουν δύο φαινομενικά αντίθετους κόσμους. Ο στόχος είναι να αναδειχθεί ότι η αυθεντικές εμπειρίες καθώς και η αναζήτηση της απόλαυσης δεν μπορούν να εγκλωβίζονται σε δυαδικά σχήματα και ότι η δύναμη τόσο των ατόμων όσο και των κοινωνιών βρίσκεται στις διαφορές και όχι στις ομοιότητες.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @toiletpapermagazineofficial

Το TOILETPAPER έρχεται στην Eλλάδα

Ας επιστρέψουμε στο αρχικό ερώτημα: Θα έμπαινες στην «κουζίνα» του TOILETPAPER; Δεν περιμένω απάντηση και σου λέω από τώρα «όχι». Διότι τι να την κάνεις την κουζίνα, όταν είναι δυνατόν το ίδιο το κέντρο της Αθήνας να παραδοθεί στον σουρεαλισμό. Σε μια ανατρεπτική συνεργασία με το glo, δημιουργείται το μεγαλύτερο Radical Pop experience που έγινε ποτέ, με 4 surreal δημιουργούς της πόλης να πραγματοποιούν τη δική τους ερμηνεία των δύο αντίθετων κόσμων που συνυπάρχουν στα 4 σχέδια του TOILETPAPER, σε experience rooms στο ξενοδοχείο Gatsby Athens (Λέκκα 18) που θα συζητηθούν! Τα δωμάτια θα είναι επισκέψιμα από το κοινό την Παρασκευή 17/06, ώρες 17:00-20:00, το Σάββατο 18 και την Κυριακή 19, ώρες 12:00 – 16:00. Όσο για την ταυτότητα των δημιουργών, θα χρειαστεί να κάνεις λίγη υπομονή, καθώς σύντομα θα αποκαλυφθούν ποιοι είναι εκείνοι που επιλέχθηκαν για αυτή τη μοναδική αποθέωση των αντιθέτων.

Stay tuned για να ζήσεις τον απόλυτο σουρεαλισμό στο κέντρο της Αθήνας.