Ο φωτογράφος Κρίστοφερ Μάκο με έδρα τη Νέα Υόρκη, ήταν έμπιστος του Άντι Γουόρχολ από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 μέχρι και τον θάνατο του καλλιτέχνη το 1987. Αρχικά, χωρίς να είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για τη συνάντηση με τον “Πάπα” της pop art, ο Μάκος είχε αρνηθεί μια πρόσκληση στο Max’s Kansas City, ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης που σύχναζε ο Γουόρχολ. «Ήμουν ένα άτομο της φύσης, ένας Καλιφορνέζος . Δεν με ενδιέφερε να πάω σε ένα σκοτεινό, νυχτερινό κλαμπ», είπε ο Μάκος στο Dazed. «Δεν χρειαζόμουν κάποιον να με βοηθήσει να προσδιορίσω τι ήταν το «cool». Ήδη ένιωθα cool από μόνος μου».
Αλλά ο Μάκος θα γινόταν τελικά ένα σημαντικό και έμπιστο μέλος του στενού κύκλου του Γουόρχολ. Για το λόγο αυτό, συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό και στη νέα σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix, The Andy Warhol Diaries, η οποία περιγράφει λεπτομερώς την πολυτάραχη ζωή του καλλιτέχνη τα χρόνια που ακολούθησαν μετά τον παραλίγο μοιραίο πυροβολισμό του από τη Βάλερι Σολάνας το 1968.
«Το να μην πάω στο Max εκείνο το βράδυ ήταν η καλύτερη απόφαση καριέρας που πήρα ποτέ», λέει ο Μάκος σήμερα. Λίγο αργότερα, προσκλήθηκε να συναντήσει τον Γουόρχολ στο The Factory, το θρυλικό του στούντιο στο Μανχάταν για ένα το πάρτι του. Ο Γουόρχολ και ο συντάκτης του περιοδικού Interview, Μπομπ Κολατσέλο, είχαν ενθουσιαστεί από την έκθεση του Step on It (1976), στην οποία παρουσιάστηκαν φωτογραφίες στο πάτωμα της γκαλερί καλυμμένες με πλεξιγκλάς. «Όταν γνωριστήκαμε ήταν σαν δύο καλλιτέχνες να ενδιαφέρθηκαν για τη δουλειά του άλλου, δεν ήμουν απλά σαν μια κρεμάστρα σε ένα κλαμπ».
Από αυτό το σημείο και μετά αναπτύχθηκε μια στενή φιλία και ενέπνευσε ο ένας τον άλλον, δημιουργικά αλλά και στρατηγικά. «Έπρεπε να μάθει για τη φωτογραφία και εγώ μπορούσα να του το προσφέρω αυτό», εξηγεί ο Μάκος. Σε αντάλλαγμα, ο Γουόρχολ μετέδωσε τη σοφία του για τις επιχειρήσεις. «Συχνά αναφέρομαι σε εκείνη την περίοδο της ζωής μου ως ‘φοίτηση στο Πανεπιστήμιο του Γουόρχολ. Ήταν μια από τις καλύτερες στιγμές στη ζωή μου». Ωστόσο, προσθέτει, «δεν κοιτάζω πίσω με μελαγχολία. Απολαμβάνω απόλυτα τον χρόνο μου τώρα».
Ο Μάκος είναι σίγουρα περιζήτητος, κάτι που αντανακλά την αδιάκοπη επιθυμία της σύγχρονης κουλτούρας να μάθει περισσότερα για τον Γουόρχολ. Τον περασμένο μήνα, κυκλοφόρησε το βιβλίο Andy Modeling Portfolio Makos (Rizzoli), το οποίο ρίχνει φως στην πρώιμη καριέρα του καλλιτέχνη στο μόντελινγκ.
Έχει επίσης και ένα νέο σόου, το MONEY, που θα ανοίξει στην γκαλερί Daniel Cooney Fine Art της Νέας Υόρκης την επόμενη εβδομάδα. Η έκθεση θα παρουσιάσει μια άλλη εναλλακτική και απροσδόκητη πλευρά του Γουόρχολ, συμπεριλαμβανομένης της συλλογικής σειράς Altered Image (1981), η οποία παρουσιάζει πορτρέτα του καλλιτέχνη σε drag. Στις εικόνες, το σήμα κατατεθέν του ξανθού κεφαλιού έχει αντικατασταθεί με μια πιο μακριά, πιο σκούρα περούκα και βαριά καλλυντικά. Ναι, η drag πλευρά του Γουόρχολ είναι άκρως απελευθερωτική.