Η Ogilvy UK δεν θα συνεργάζεται πλέον με ινφλουένσερ που παραμορφώνουν ή ρετουσάρουν το σώμα ή το πρόσωπό τους για καμπάνιες σε μια προσπάθεια καταπολέμησης των «συστημικών» βλαβών στην ψυχική υγεία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η πολιτική της Ogilvy έρχεται καθώς η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζει το νομοσχέδιο για την ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα σώματος που θα απαιτούσε από έναν influencer να αποκαλύψει το επεξεργασμένο περιεχόμενο. Το νομοσχέδιο βρίσκεται στη δεύτερη αναθεώρησή του στο κοινοβούλιο. Η Ogilvy δεν θα συνεργάζεται πλέον με influencers που κάνουν ρετούς στο δέρμα ή το σώμα τους, αλλά θα επιτρέπει τεχνικές που επεξεργάζονται την αντίθεση ή τη φωτεινότητα μιας φωτογραφίας.
Οι influencers δεν πρέπει να εφαρμόζουν φίλτρα σε φωτογραφίες που προωθούν προϊόντα ομορφιάς, εάν τα φίλτρα είναι πιθανό να μεγαλοποιήσουν το αποτέλεσμα που μπορούν να επιτύχουν τα προϊόντα. Να παραπλανούν δηλαδή τους followers τους. Οι διαφημίσεις που παραβιάζουν αυτούς τους κανόνες θα καταργούνται και θα απαγορεύεται να εμφανίζονται ξανά, γεγονός που είναι πιθανό να βλάψει τη φήμη του διαφημιστή.
Μα γιατί; Προωθώντας τη διαφορετικότητα των influencers, ο τύπος των influencers με τους οποίους συνεργάζονται οι επωνυμίες θα αλλάξει ώστε να είναι πιο αντιπροσωπευτικός του πληθυσμού. Τα πρότυπα ομορφιάς για τις γυναίκες αλλάζουν συνεχώς , και τώρα ακόμη και οι πιο εντυπωσιακές διασημότητες δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τις φιλτραρισμένες γυναίκες του Instagram. Υπάρχει ένα επεισόδιο στο Black Mirror, όπου όλες οι γυναίκες μοιράζονται το ίδιο πρόσωπο με Photoshop. Αυτό σήμερα το βλέπουμε στο Instagram.
Φίλτρα με ονόματα όπως “Pretty Girl”, με μπλε μάτια, μεγαλύτερα χείλη και μικρότερη μύτη, που δείχνεις λίγο πιο μαυρισμένη δημιουργούν γυναίκες που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Δεν είναι λίγες οι γυναίκες που τρέχουν από τα 20 τους σε πλαστικούς ζητώντας το πρόσωπο που δημιουργούν με τα φίλτρα. Και δεν θα το αποκτήσουν ποτέ, όσο ακριβά κι αν το πληρώσουν. Δεν βλέπουμε αρκετό κανονικό δέρμα κι αυτό έχει δημιουργήσει νευρώσεις.
Ούτως ή άλλως οι διαφημιστές ξέρουν ότι ο κατάλληλος φωτισμός και το επαγγελματικό μακιγιάζ πριν από την προώθηση ενός προϊόντος φιλτράρουν αρκετά τις φωτογραφίες. Η ψυχική υγεία υποτίθεται ότι είναι το επίκεντρο, δεν έχουμε καμία δικαιολογία να μην παραδεχτούμε πώς αυτές οι φωτοσοπαρισμένες εκδιοχές ενός ψηφιακού εαυτού μας θα επηρεάσουν αρνητικά τις έφηβες κοπέλες.