Λένε ότι, όλες οι καλές ταινίες τρόμου τελικά εξαρτώνται από το πόσο καλά είναι σε θέση να συνδυάσουν τη σημερινή πραγματικότητα με τη μυθοπλασία. Για παράδειγμα, ο Jason Blum, o οποίος βρίσκεται πίσω από μερικές από τις καλύτερες blockbuster ταινίες τρόμου της τελευταίας δεκαετίας, όπως το Paranormal Activity, Insidious, The Purge, Oculus, Split, το βραβευμένο με Όσκαρ του Jordan Peele, Get Out και Us, είναι ένας από αυτούς.

Οι περισσότερες από αυτές τις ταινίες μετατράπηκαν αργότερα σε παγκόσμια franchise, καταλαμβάνοντας έναν σημαντικό χώρο στην ποπ κουλτούρα, ειδικά στο είδος του τρόμου. Σε μια συνέντευξή του, ο Blum είπε με τα χρόνια έχει συνειδητοποιήσει ότι το «κλειδί» για να κάνεις μια καλή ταινία τρόμου – πέρα ​​από όλα τα jump scares και τα σκηνικά, είναι απλώς να έχεις μια «πραγματικά εξαιρετική αφήγηση». Εκτός από την εξαιρετική αφήγηση, όμως, πρέπει να παίζεις και με τις λεπτομέρειες έτσι ώστε να φτιάχνεις σταδιακά μια ατμόσφαιρα που «πνίγει» τον θεατή. Οι παρακάτω ταινίες το κατάφεραν και με το παραπάνω. Ωραία τα jump scares, όμως οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που μένουν στο τέλος.

Το καπέλο του Andre στο Get Out

Οι σινεφίλ είναι εξοικειωμένοι με το εμβληματικό χαλί στο Overlook Hotel, αλλά υπάρχει κάτι σε αυτό που μπορεί να μην το έχετε προσέξει. Όταν ο Danny παίζει με τα φορτηγά του, βλέπει μια μπάλα να κυλά προς το μέρος του από το δωμάτιο 237. Πριν σηκωθεί για να δει τι συμβαίνει, τα σχήματα στο χαλί αλλάζουν. Οι θαυμαστές του Stanley Kubrick έχουν πλήρη επίγνωση της έμμονης προσοχής του στη λεπτομέρεια, επομένως κατάλαβαν ότι ήταν ο σκηνοθέτης που προσπαθούσε να τρομάξει διακριτικά το κοινό.

H στάση σώματος της Regan στο The Exorcist

Όταν η 12χρονη Regan McNeil καταλαμβάνεται από τον δαίμονα Pazuzu, το κορίτσι υπνωτίζεται από έναν γιατρό που προσπαθεί να τη βοηθήσει. Ενώ είναι υπνωτισμένη, η κοπέλα κάθεται σε μια περίεργη θέση στην καρέκλα της καθώς εξηγεί την κακή παρουσία μέσα της, την οποία αποκαλεί «Captain Howdy». Αυτή η παράξενη πόζα μιμείται στην πραγματικότητα αυτή του αγάλματος του Pazuzu που βλέπει ο πατέρας Merrin στην αρχή της ταινίας, υποδεικνύοντας ότι αυτός ο δαίμονας και ο Captain Howdy είναι ένα και το αυτό.