Κανείς δεν θέλει να μιλήσει ανοιχτά για την ακράτεια ούρων, με αποτέλεσμα περίπου μία στις τέσσερις γυναίκες που θα βιώσουν μια ανεξέλεγκτη «διαρροή» στη ζωή τους να «υποφέρουν» από αυτή την άβολη στιγμή. Λοιπόν, «όχι άλλο!» λέει μια εταιρεία και σχεδιάζει να βάλει τέλος στο στίγμα μέσω μιας τεράστιας -από όλες τις απόψεις- διαφήμισης. Και το εννοεί. Η εταιρεία «γυναικείας τεχνολογίας» Elvie, έστησε μια διαφημιστική πινακίδα στο Λονδίνο που πιτσιλίζει νερό στους περαστικούς σαν η γυναίκα της φωτογραφίας να… ξέρετε τώρα. Είναι μια προσπάθεια να φέρει την ακράτεια «από τις σκιές και στο προσκήνιο», δήλωσε η διευθύντρια μάρκετινγκ της Elvie, Aoife Nally στο AdWeek. Η αποστολή της, όπως φαίνεται, στέφθηκε με επιτυχία.
Η διαφήμιση της Elvie παρουσιάζει την Μegan Burns, μια 28χρονη της οποίας ο γιατρός της συνέστησε ταμπόν για τον περιορισμό της επιλόχειας ακράτειας κατά τη διάρκεια της άσκησης. Σύμφωνα με το NHS, ένα ταμπόν «ασκεί πίεση στο πάνω μέρος της ουροδόχου κύστης για να σταματήσει την ακράτεια κατά την άσκηση».
Σύμφωνα με το AdWeek, η Elvie κυκλοφόρησε την καμπάνια δύο εβδομάδες αφότου το TikTok αφαίρεσε ένα βίντεο με την ακράτεια μίας fitness influencer. Με το σύνθημα «Διαρροές συμβαίνουν… αλλά δεν χρειάζεται», η διαφημιστική πινακίδα η οποία είναι στημένη έτσι ώστε να πέφτει νερό ανάμεσα από τα πόδια της Burns, «ραντίζοντας» απαλά τους περαστικούς, έχει προκαλέσει αίσθηση. Το όλο θέμα φέρεται να αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης καμπάνιας που θα περιλαμβάνει πραγματικές ιστορίες από ανθρώπους που έχουν βιώσει ακράτεια.
Η οποία ακράτεια είναι μια εξαιρετικά κοινή πάθηση, η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω προσαρμογών συμπεριφοράς, ασκήσεων πυελικού εδάφους, φαρμακευτικής αγωγής ή χειρουργικής επέμβασης. Η ακράτεια μπορεί να προκύψει από την εγκυμοσύνη, από τον τοκετό, από ουρολοιμώξεις, από εμμηνόπαυση, από καρκίνο του προστάτη, από τη γήρανση, ακόμα και από ένα δυνατό φτέρνισμα. Ο κατάλογος συνεχίζεται, αλλά αρκεί να πούμε ότι η ακούσια διαρροή της ουροδόχου κύστης είναι απλώς μια άλλη λειτουργία του σώματος.
Παρ’ όλα αυτά, δεν είμαστε σίγουροι ότι το να καταπιαστεί κανείς από μια γιγάντια διαφήμιση είναι το πιο δυνατό πρώτο βήμα προς την προώθηση μιας πιο στοχαστικής και ευαίσθητης συζήτησης για το θέμα της ακράτειας. Δεν είμαστε επίσης σίγουροι ότι όποιος σχεδίασε αυτή τη διαφήμιση έχει ακριβή κατανόηση της γυναικείας ανατομίας. Η ουρήθρα δεν είναι «ντους». Ωστόσο, η δήλωση της Nally εξηγεί ότι «ελπίζουμε ότι θα ενθαρρύνει τις γυναίκες να αρχίσουν να μιλούν ανοιχτά για το θέμα και να αναζητήσουν τη βοήθεια που χρειάζονται για να λύσουν το πρόβλημα. Ο στόχος της Elvie είναι να ενδυναμώσει και να επιτρέψει στις γυναίκες να πετύχουν ό,τι μπορεί το σώμα τους».