Τα Όσκαρ μάλλον ζουν μια περίοδο απαξίωσης. Προφανώς, η τηλεθέαση του event της Ακαδημίας είχε πέσει πριν την πανδημία. Απλά, μεταπανδημικά και οι ταινίες που είναι προτεινόμενες δεν είναι αυτές που έχουμε δει στις κινηματογραφικές αίθουσες αλλά στον καναπέ μας από τις πλατφόρμες. Netflix και Apple Tv+. Τα περιοδικά θα εστιάσουν στα κλισέ με τις καλοντυμένες της βραδιάς και τα οσκαρικά πάρτι. Κανείς δεν περίμενε όμως ότι όλα τα μεγάλα ενημερωτικά site, το Twitter και τα feed μας θα γέμιζαν με φωτογραφίες του χαστουκιού ενός οσκαρικού ηθοποιού προς τον φίλο του, διάσημο κωμικό και παρουσιαστή βραβείου. Και το θέμα θα γινόταν κίτρινο, πολιτικό, φεμινιστικό, meme σε όλο τον πλανήτη. Ρωτήσαμε τους/τις/ τ@ αγαπημένους/αγαπημένες/αγαπημέν@ μας stand up κωμικούς την άποψή τους για το περιστατικό που θα μείνει πλέον γνωστό ως το «οσκαρικό χαστούκι».
Η ερώτηση που θέσαμε ήταν η εξής: Ποια είναι η άποψη σου για το περιστατικό στα Όσκαρ μεταξύ του Κρις Ροκ και του Γουίλ Σμιθ; Ήταν κακοποιητικό ή απλά κακό το αστείο; Πρέπει να γίνει #cancel όπως συζητιέται στο αμερικανικό τουίτερ ο Γουίλ Σμιθ για τη χρήση βίας;
Ήρα Κατσούδα
«Αυτό που είπε ο Chris Rock ήταν απαράδεκτο και θλιβερό. Τα Oscar δεν είναι το Δελφινάριο για να αστειεύεσαι με την εξωτερική εμφάνιση κάποιου. Αλλά όσο κακό και αν είναι ένα αστείο δεν έχεις το δικαίωμα να σηκώνεσαι να διακόπτεις την ροή και πόσο μάλλον να χαστουκίζεις κάποιον. Στην τελική οποιοσδήποτε είναι σε σκηνή και κρατάει μικρόφωνο είναι υπόλογος των λεγόμενων του και θα κριθεί ανάλογα. Το cancel είναι πιο αποτελεσματικό από μια σφαλιάρα. Για μένα, όσο απαράδεκτο ήταν το σχόλιο του Chris Rock, άλλο τόσο μαλακισμένη ήταν η αντίδραση του Will Smith. Το Oscar καφρίλας αξίζει και στους δύο.
Info: Η Ήρα Κατσούδα βιντεοσκοπεί την παράσταση”Για γυναίκα καλή είναι” και θα είναι διαθέση στο YouTube. Τον Μάιο θα κάνει ευρωπαϊκή περιοδεία σε δέκα πόλεις με την Δήμητρα Νικητεα και μπορείτε να ακούσετε τα υπέροχα επεισόδια του podcast ΜΠΡΑΗΤ ΣΑΗΝΤ εδώ.
Χριστίνα Βούλγαρη
«Οκ, είχα καιρό να ξυπνήσω με παγκόσμια είδηση να τρεντάρει τόσο πολύ χωρίς να εμπλέκεται ο Πούτιν σε αυτή! Σκρολάρω να μάθω τι έγινε. Διαβάζω. Η πρώτη μου σκέψη είναι η εξής «καλά ρε Κρις Ροκ, σοβαρά τώρα; Βρίσκεσαι στα Όσκαρ, έχεις την ευκαιρία να πεις αστεία που θα τα δει όλος ο πλανήτης και ΑΥΤΟ ήταν το καλύτερο αστείο που είχες να πεις; Πόσο τεμπέλης είσαι;». Συνεχίζω να διαβάζω. Δύο προνομιούχοι νταήδες απασχολούν το timeline μου και έχω αρχίσει να εκνευρίζομαι. Ο νταής νούμερο ένα κάνει ένα “αστειάκι” που δεν θα τολμούσε ποτέ να το κάνει εις βάρος ενός άντρα γιατί τότε δεν θα ήταν αστείο. Βασικά, επιλέγει αυτό αστείο ακριβώς για αυτόν τον λόγο! Δεν είναι τεμπέλης, ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Αυτό που δεν είχε υπολογίσει είναι τον νταή νούμερο δύο. Τον τύπο που θα γελούσε με αυτό το αστείο αν δεν αφορούσε την γυναίκα που θεωρεί ιδιοκτησία του. Θα γελούσε αν το αστείο αυτό αφορούσε μια τυχαία γυναίκα στο δίπλα τραπέζι, αλλά τώρα νιώθει πως οφείλει να βάλει τα πράγματα στην θέση τους. Τελευταία Δευτέρα του Μάρτη και ξύπνησα με παγκόσμιο τσουνάμι λεβεντομαλακίας! Πάω να βγάλω βόλτα τον σκύλο μου».
Info: Η Χριστίνα Βούλγαρη παρουσιάζει το Snap – Athens Queer Comedy Club κάθε Πέμπτη στο Red Jasper Cabaret Theatre και αυτήν την Παρασκευή 1η Απριλίου την βραδιά Ανοιχτού Μικροφώνου του Snap στο Communitism.
Αριστοτέλης Ρήγας
Kαταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι είμαι Υπέρ. Για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι ο Will Smith έχει χώσει μπουκέτο σε εξωγήινο στο «Ιndependence day». Ποιος να του πει τι; Ο δεύτερος είναι ότι το αστείο του Chris Rock ήταν όντως επιθετικό. Ας δούμε γιατί. Εγώ είμαι καραφλός. Το να βγαίνω εγώ να κάνω αστεία για την καράφλα μου είναι δικαίωμά μου. Βασικά είναι το μόνο που έχω κερδίσει βλέποντας τούφες από τα μαλλιά μου να φεύγουν από το κεφάλι μου σε κάθε λούσιμο. Κάνω αστεία για την καράφλα μου γιατί τα πλήρωσα με το μην μπορώ να κάνω headbanging σαν άνθρωπος. Αν τα κάνεις εσύ, φίλε μου με την πυκνή σου χαίτη είσαι πεντάχρονο. Και μπράβο σου γιατί δεν ξέρω πολλά πεντάχρονα με πυκνή χαίτη. Αντίστοιχα. Το να κάνω αστεία για τους μαύρους, τους κινέζους, τους γκέι, τους έτσι, τους αλλιώς είναι θεμιτό μόνο αν είσαι μαύρος, κινέζος, gay, έτσι αλλιώς. Και για το γεγονός ότι τρως διαχρονικά bullying στη ζωή σου, το να αστειεύεσαι για αυτό είναι παράσημο και μηχανισμός αυτοσυντήρησης. Αν δεν είσαι, απλά αστειεύεσαι με κάποιον που δεν είναι στην πλεονεκτική σου θέση και μάντεψε τι σε κάνει αυτό. Έχω και μια ένσταση όμως. Το χαστούκι έπρεπε να το δώσει η γυναίκα του.
Info: Ο Αριστοτέλης Ρήγας συνεχίζει στο φουαγιέ του θεάτρου «Τζένη Καρέζη» με την σόλο παράστασή του με τίτλο «και το όνομα αυτού» κάθε Πέμπτη μέχρι και 14/04.
Κωνσταντίνος Μπούρας-Μπαϊμάκος
«Αρχικά, αμαρτίες ζάπλουτων ποσώς με ενδιαφέρουν, αλλά αφού με ρωτάτε: Ξεκινάω πάντα την ανάλυση τέτοιων γεγονότων από το κόντεξτ. Στα όσκαρ -καλώς ή κακώς- τα τελευταία χρόνια τη βρίσκουν με το roastάρισμα, οπότε ο Rock ξεκινάει από ασφαλές -θεωρητικά- σημείο. Πόντος στον Rock. Το αστείο είναι ηλιθιωδέστατο, πόντος στον Smith. Η προσβολή της γυναίκας του που “πρέπει να προστατέψει” δεν είναι καλή δικαιολογία για να διανύσει 20 μέτρα και να του σβουρίξει μια ξεγυρισμένη. Σωστή διαχείριση της κατάστασης από τον Rock, άλλοι δύο πόντοι, 4-1, και έχουμε νικητή της βραδιάς. Όχι ότι συμφωνώ ή τον δικαιολογώ, αλλά βγήκε «νικητής» σε αυτή την μάχη. Ο Smith μόνο να χάσει μπορεί από αυτή την φάπα, που και να μην χάσει το Όσκαρ δηλαδή το βρίσκω τέρμα στενάχωρο για την καριέρα του τη βραδιά που το πήρε να μνημονεύεται “ΤΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ”. Τέλος, μια τέτοια κίνηση κανονικοποιεί τη σωματική βία απέναντι σε αστείο που δε μας αρέσει και αυτό δεν είναι ποτέ κουλ. Την επόμενη φορά ίσως να μην είναι δύο πάμπλουτοι άντρες αλλά κάποι@ ανερχόμεν@ κωμικός κι ο Μάκης από την Κυψέλη. Επικίνδυνο».
Info: O Κωνσταντίνος Μπούρας-Μπαϊμάκος παρουσιάζει το «ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ» τις Τετάρτες 30 Μαρτίου, 6, 13, 27 Απριλίου στο Θέατρο Αλκμήνη (Αλκμήνης 8-12) στις 21:30.
Πάρις Ρούπος
«Να πω κι εγώ την αποψάρα μου; Ευχαριστώ. Αφήνοντας πάντα ένα μικρό παραθυράκι να πρόκειται για στημένο χολιγουντιανό τρικ (αν και δεν πιστεύω ότι οποιοσδήποτε ηθοποιός θα ρίσκαρε τη “στιγμή” του σε κατάκτηση Όσκαρ για κάτι τόσο φθηνό, και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δάκρυα του Will Smith στη συνέχεια ήταν αληθινά) το περιστατικό στα φετινά βραβεία περιλάμβανε μια εκατέρωθεν κακή επιλογή από δύο ανθρώπους με ισόχρονη παρουσία στη σόου μπιζ. Ο Chris Rock έχει, δυστυχώς, εδώ και χρόνια χάσει το mojo του ως κωμικός. Το αστείο, απόρροια αυτής του της πορείας, ήταν μέτριο από μόνο του και σίγουρα κακό με τη γνώση ότι η πρόκειται περί νοσήματος της Jada και όχι επιλογή κόμμωσης. Αλλά ως εκεί. Δεν πιστεύω ότι είχε σκοπό να προσβάλλει συγκεκριμένη ασθένεια, ούτε ρεαλιστικά έπαιξε και με τα όρια του edgyness. Και σίγουρα δεν υπήρχε λόγος να ξυπνήσουν τα alpha male κορυδαλλιώτικα ένστικτα του Smith “να υπερασπιστεί τη γυναίκα του”. Ό,τι και να έχει ειπωθεί, δε σηκώνεσαι στην τελετή των Όσκαρ, να διανύσεις συνειδητά 20 μέτρα πάνω στη σκηνή, χωρίς καμία δεύτερη σκέψη όσο τα περπατάς για αυτό που πας να κάνεις, και κουστουμάτος και τιμώμενος να χαστουκίσεις σε παγκόσμια μετάδοση τον άλλον άνδρα που προσέβαλλε τη σύντροφό σου, σε μία μάτσο επίδειξη καλού οικογενειάρχη. Κανείς δεν είναι αυτόκλητος “τιμωρός” κάποιου άλλου. Επικίνδυνα τούτα τα μονοπάτια. Θα μπορούσε η ίδια η Jada, αν ήθελε βεβαίως, να τουιτάρει πχ. αργότερα κάτι που να ξεφτιλίζει τον Rock και εκείνος να φάει το κράξιμο και το (πρόσκαιρο ως είθισται) cancel που θα του άρμοζε. Μέχρι το επόμενο. Για μένα, αυτή η κίνηση του Smith (γνωστού και ως Σάσα Σταμάτη των πλουσίων). Δηλαδή Σάσα Σταμάτη, οκ) την προσέβαλλε περισσότερο από τη μαλακία του Rock. Και δε δικαιολογείται από τίποτα. Νταξ, τι να κάνουμε… ως κωμικός κι εγώ, τυγχάνει από ένα πραγματικό punch να προτιμώ αυτό ακόμα και ενός κακού αστείου. Μακάρι να αποκαλυφθεί ότι τελικά ήταν στημένο. Ώστε να εξοργιστώ ακόμα παραπάνω με τη γελοιότητά και των δύο».
Info: O Γιάννης Ρούσσος και ο Πάρις Ρούπος, μισθώνονται με τη μέρα για να παρουσιάσουν την stand-up comedy παράστασή τους “ROU TO LET” τη Δευτέρα 4 Απριλίου στο Spiti Bar (Ανδρέα Παπανδρέου 9, Χαλάνδρι). Έναρξη 21:00. Kρατήσεις στο 210 6833677.