Λεσβίες, γκέι, drag, bi, τρανς άτομα που κάνουν την ορατότητα τέχνη και σφαλιαρίζουν την δήθεν πολιτική ορθότητα σας περιμένουν στο καμπαρέ των ονείρων σας.Την πρώτη φορά που τους είδα μαζεμένους στο Communitism είπα το κλισέ «γίναμε Βερολίνο».  Δεν έγινε η Αθήνα το νέο Βερολίνο. Απλά, η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητά της μετά από πολλά τραύματα και περισσότερες ματαιώσεις είναι έτοιμη να διεκδικήσει ό,τι της ανήκει, το δικαίωμά της να κάνει κωμωδία, που την σερβίρει ωμή για να περάσει το μήνυμα στο κοινό της.

Πρώτη φορά είδα στο κοινό τόσα κουήρ άτομα να μην κριντζάρουν με τα αστεία, επειδή δεν ακούστηκε σεξιστικό αστειάκι, επειδή δεν είδαν καρικατούρες και -κυρίως- επειδή η πραγματικότητα είναι τόσο μιζέρη που αν δεν γελάς, πάρε Zanax για το επόμενο διάστημα. Το Snap είναι η πιο σύγχρονη, ανόθευτα επανασταστική, με woke περιεχόμενο που δεν βρίσκεις σε ένθετα εφημερίδων που απευθύνονται σε μεσήλικες προνομιούχους που το παίζουν ψαγμένοι ενώ είναι δήθεν και μίζεροι, ξεκάθαρα διασκεδαστική βραδιά κωμωδίας. Δεν ψάχνουν αποδοχή κι επικύρωση. Δεν θέλουν να σου αρέσουν. Οι κωμικοί του Snap είναι καταδικασμένοι να είναι πολύ μπροστά γιατί δεν τους επιτρέπει η κοινωνία να προχωρά με τους ρυθμούς της. Δεν συναντάς εύκολα την αυθεντικότητα στην Αθήνα. Μην το χάσετε.

Τι είναι το Snap και γιατί έλειπε από τη ζωή μας;

Το Snap ξεκίνησε ως μια σκέψη και έπειτα ως ανάγκη. Η σκέψη είναι η εξής: Θα μπορούσαμε να συνυπάρξουμε στην σκηνή κωμικά καλλιτέχνες από διαφορετικά είδη τέχνης με κοινό παρονομαστή την κωμωδία και το queer περιεχόμενο ή ταυτότητα;  Η ανάγκη τώρα… Η ανάγκη, για εμένα, έχει να κάνει εσωτερικά με μια προσωπική μου ανάγκη να υπάρξω καλλιτεχνικά ως κωμικό υποκείμενο και όχι ως κωμικό αντικείμενο. Εξωτερικά τώρα, θα έλεγα ότι έχει να κάνει κυρίως με το κομμάτι της ορατότητας (και της queer ταυτότητας και της queer τέχνης), αλλά και με την ανάγκη ύπαρξης “ασφαλών χώρων” καλλιτεχνικά. Από την ζωή σας δεν ξέρατε ότι έλειπε μέχρι που το ανακαλύψατε!

Είναι διαφορετικά τα αστεία που θα κάνει ένα κουήρ άτομο από τα αστεία των stand up που είναι ετερόφυλοι άνδρες ή γυναίκες; Εννοώ, έχει ταυτότητα κι έκφραση φύλου το αστείο;

Το αστείο από μόνο του δεν έχει. Αλλά,  το αστείο δεν είναι μόνο του, υπάρχει κάποιο που το έχει γράψει ή σκεφτεί και κάποιο που το μεταφέρει (πολλές φορές μπορεί είναι το ίδιο άτομο). Στο Snap τώρα τα περισσότερα από εμάς είμαστε και δημιουργοί του περιεχομένου μας. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε η queer ταυτότητα ή/και έκφραση και αυτό υπάρχει στο κείμενο. Για να στο πω πιο απλά, θα ήταν υποκριτικό προς το κοινό από μέρους μου να κάνω πως η λεσβιακή μου ταυτότητα δεν υπάρχει, όταν ήδη βρίσκεται μπροστά στα μάτια του κοινού.

Πότε χρησιμοποιήσατε για πρώτη φορά τη σεξουαλικότητά σας στη σκηνή για να κάνετε ένα αστείο;

Χαχα νομίζω ήδη απάντησα. Υπάρχω στην σκηνή άρα υπάρχει και η σεξουαλικότητα μου. Ακόμα και όταν κάνω αστεία για την γιαγιά μου, η σεξουαλικότητα μου είναι εκεί.

Πότε αποφασίσατε ότι ωρίμασαν οι συνθήκες (επιτέλους) για τη δημιουργία ενός Queer Comedy Club;

Καλέ σιγά μην περιμένουμε να ωριμάσουν οι συνθήκες! Οι συνθήκες ωρίμασαν την στιγμή που βρεθήκαμε μεταξύ μας, το Snap είναι πρώτα οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν και μετά όλο το υπόλοιπο κομμάτι. Όταν συνυπήρξαμε με την Κανγκέλα και τον Λευτέρη πρώτη φορά στην σκηνή είχαμε έτοιμες συνθήκες. Δεν χρειάζεται και κάτι παραπάνω, δεν το ‘χω με τις υπεραναλύσεις!

Έχω δει με τα ματάκια μου ετερόφυλα ζευγάρια να μην αντιδρούν πολύ ωραία σε χιούμορ ετερόφυλων stand up κωμικών και να φεύγουν από το θέατρο/ μπαρ. Φοβάστε τις αντιδράσεις του κοινού καθόλου;

Χμμμ και ναι και όχι. Με την εμπειρία μου θα σου έλεγα ότι είναι πιθανό να συμβεί. Από την άλλη, το Snap λέγεται “Athens Queer Comedy Club”. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι και το κοινό ξέρει που έρχεται και τι θα ακούσει. Τώρα, αν άθελα μας το κοινό νιώσει κάπως με κάποια αστεία, εδώ είμαστε να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να βελτιωθούμε και να μάθουμε κι εμείς και το κοινό.

Κάνετε την πιο πολιτικά μη ορθή παράσταση και ταυτόχρονα την πιο woke. Πώς τα καταφέρνετε;

Πωπω, δεν συμπαθώ καμία από τις δύο αυτές καταστάσεις αλλά καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Δεν θεωρώ την εαυτή μου SJW, είμαι φορέας της εμπειρίας και της ταυτότητας μου και αυτό το φέρω και στην σκηνή. Αν, τώρα, απλά και μόνο η ύπαρξη μου ως άτομο δημιουργεί συγκεκριμένες δυναμικές, καλώς να έρθουν. Όλα μας αυτό φέρουμε. Αυτό είναι και το στοίχημα για το Snap. Δεν κάνουμε πολιτική, η ύπαρξη μας είναι από μόνη της πολιτική.

Αναφέρθηκα στην πολιτική ορθότητα και θέλω πραγματικά την άποψή σας. Συνάδελφοι σας μαζεύτηκαν (και δεν ξέρω ακόμη αν αυτό στη σάτιρα είναι καλό ή κακό). Εσείς, επειδή κουβαλάτε και τα βιώματα, τα λέτε χωρίς φινίρισμα και λούστρο. Είναι κάτι που γίνεται εσκεμμένα ή τυχαία;

Δεν είμαστε όλα έτσι. Κάποια έχουμε γκλίτερ, κάποια έχουμε μόνο μαύρο. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι προφανώς το χιούμορ όταν έχεις μεγαλώσει ως queer άτομο στην Ελλάδα έχει άλλη αφετηρία από την μέση οπτική του λευκού αρτιμελή στρέιτ άντρα. Τώρα αν το βίωμα είναι οριακό (edgy) αυτό θα αποτυπωθεί και στην κωμωδία μας. Για εμένα είναι ξεκάθαρο ότι όταν η κωμωδία είναι ειλικρινής και αποτυπώνει και κομμάτι της προσωπικής ευαλωτότητας μας δύσκολα θα πάει κάτι στραβά. Το κοινό θέλει να μας αγαπήσει, με αυτήν την διάθεση έρχεται συνήθως. Είναι στο χέρι μας να μην το απογοητεύσουμε.

Πόσο θεραπευτικό για ένα κουήρ άτομα να ακούει ότι δεν είναι μόνο του και όσα έχει ζήσει τα έχουν ζήσει όλα πάνω στη σκηνή;

Μα αυτό δεν είναι και ο ορισμός της κωμωδίας έτσι κι αλλιώς; Αυτός είναι ο στόχος οποιουδήποτε κωμικού. Να βρεις τα κομμάτια που σε ενώνουν με το κοινό, να τα κάνεις αστεία και όλα μαζί να γελάσετε και να “ανακουφιστείτε” από αυτά.

Αν χρησιμοποιείται το coming out στα αστεία σας και γελάει όλο το κοινό με αυτό, σημαίνει ότι αποδέχεται ο θεατής σας τη σεξουαλική σας ταυτότητα; Είναι το χιούμορ ένα όπλο ενάντια στον ετεροσεξισμό της κοινωνίας μας;

Είναι μια τεράστια κουβέντα αυτή. Μακάρι να μπορούσε να είναι το χιούμορ τέτοιο όπλο αλλά δεν είναι. Το κοινό γελάει εδώ και αιώνες με την queer ταυτότητα, όπως γελάει και με άλλες ταυτότητες. Δεν είμαι εγώ το πρώτο queer άτομο που συναντούν. Και δεν θα αλλάξω εγώ την οπτική κανενός ομοφοβικού, μισογύνη, χοντροφοβικού κλπ. Η queer ταυτότητα στην κωμωδία δεν είναι κάτι καινούριο, δεν ανακαλύψαμε τον τροχό εμείς τώρα. Υπήρχε στον ελληνικό κινηματογράφο, υπάρχει στην τηλεόραση. Κακοποιητικά κυρίως, αλλά υπάρχει. Μας έχει ξαναδεί. Κι έχει γελάσει, ή αν θες έχει κοροϊδέψει αυτές τις ταυτότητες. Θα επανέλθω σε αυτό που σου είπα στην πρώτη ερώτηση. Στο κεφάλι μου, αυτό που επιδιώκει το Snap καλλιτεχνικά είναι να υπάρξουμε ως υποκείμενα των αστείων μας, όχι ως καρικατούρες, γραφικοί χαρακτήρες ή άτομα χωρίς κανένα άλλο λόγο ύπαρξης πέρα από το να δίνουν συμβουλές για γκομενικά ή μόδα. Εντάξει, εγώ ίσως να μοιράζομαι την σοφία μου στην σκηνή και δίνω συμβουλές στα στρέιτ ζευγάρια αλλά αυτό δεν είναι και κανόνας.

Η Χριστίνα Βούλγαρη, γνωστή και ως “αυτή η λεσβία κωμικός”, είναι Stand Up Comedian, τελειομανής και φοράω συνέχεια μαύρα. Αν θες να γίνουτε φίλες πρότεινέ της να πιείτε καφέ, δεν λέει ποτέ όχι σε έναν ακόμα καφέ.

Τι είναι το Snap και γιατί έλειπε από τη ζωή μας;

Η κωμωδία είναι πολύ ανδροκρατούμενη στην Ελλάδα και τα αστεία βρωμάνε πατριαρχία! Εμείς φέρνουμε κάτι με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί η κουήρ κοινότητα

Είναι διαφορετικά τα αστεία που θα κάνει ένα κουήρ άτομο από τα αστεία των stand up που είναι ετερόφυλοι άνδρες ή γυναίκες; Εννοώ, έχει ταυτότητα κι έκφραση φύλου το αστείο;

Πολλά από τα αστεία και οι ιστορίες που λεμέ είναι βγαλμένα από το κουήρ βίωμα. Είναι φοβερό να βλέπεις τρανς άντρες ας πούμε να μιλάνε για τις εμπειρίες και δυσκολίες τους ακομπλεξάριστα και να βγάζουν γέλιο. Αυτό ο μέσος στρέητ θεατής δεν πρόκειται να το καταλάβει ποτέ!

Πότε χρησιμοποιήσατε για πρώτη φορά τη σεξουαλικότητά σας στη σκηνή για να κάνετε ένα αστείο;

Στην πρεμιερα του Snap νομίζω. Σαν drag queen τα αστεία που λέω γενικά δεν αφορούν τη σεξουαλικότητα μου τόσο.

Πότε αποφασίσατε ότι ωρίμασαν οι συνθήκες (επιτέλους) για τη δημιουργία ενός Queer Comedy Club;

Είχα καλέσει την Χριστίνα στη μηνιαία βραδιά που τρέχω να κάνει το πιο κουήρ υλικό της και είχε επιτυχία. Οπότε ήταν αναμενόμενο να ξεκινήσουμε κάτι σε πιο μόνιμη βάση. Το κοινό στην πρεμιέρα μας λάτρεψε!

Έχω δει με τα ματάκια μου ετερόφυλα ζευγάρια να μην αντιδρούν πολύ ωραία σε χιούμορ ετερόφυλων stand up κωμικών και να φεύγουν από το θέατρο/ μπαρ. Φοβάστε τις αντιδράσεις του κοινού καθόλου;

Πάντα υπάρχει ο φόβος ακόμα και στα έμπειρα περφόρμερ ότι δεν θα έχουν καλές αντιδράσεις. Το καλό με το Snap είναι ότι το κοινό είναι πολύ καλοπροαίρετο και στηρίζει φουλ οποίο είναι στη σκηνή. Θέλει τεράστιο θάρρος με τα βιώματα που έχουμε σαν κουήρια να ανέβουμε σε μια σκηνή και να εκτεθούμε και τα δικά μας άτομα το καταλαβαίνουν.

Κάνετε την πιο πολιτικά μη ορθή παράσταση και ταυτόχρονα την πιο woke. Πώς τα καταφέρνετε;

Βασικά, δεν έχουμε κάτι να χάσουμε. Δεν ασχολούμαστε με την πολιτική ή τα επίκαιρα, μιλάμε για τη φάση μας με μια ωμή γλώσσα που μεταξύ μας καταλαβαίνουμε. Η αποτυχία είναι μεγάλο μέρος των βιωμάτων μας οπότε ο αυτοσαρκασμός είναι κάτι που μας είναι γνώριμο.

Αναφέρθηκα στην πολιτική ορθότητα και θέλω πραγματικά την άποψή σας. Συνάδελφοι σας μαζεύτηκαν (και δεν ξέρω ακόμη αν αυτό στη σάτιρα είναι καλό ή κακό). Εσείς, επειδή κουβαλάτε και τα βιώματα, τα λέτε χωρίς φινίρισμα και λούστρο. Είναι κάτι που γίνεται εσκεμμένα ή τυχαία;

Οι ιστορίες μας έχουν συνυφασμένο το τραύμα του καθενός από μας οπότε τίποτα δεν είναι τυχαίο. Εμείς την πολιτική ορθότητα την αντιλαμβανόμαστε ως μια ανάγκη για φροντίδα της κοινότητας μας και όχι σα μάζεμα.

Πόσο θεραπευτικό για ένα κουήρ άτομα να ακούει ότι δεν είναι μόνο του και όσα έχει ζήσει τα έχουν ζήσει όλα πάνω στη σκηνή;

Αφάνταστα. Γιαυτο και το Snap ήρθε να μείνει για να κάνει τα κουήρια να γελάνε στη ζοφερή μας πραγματικότητα.

Αν χρησιμοποιείται το coming out στα αστεία σας και γελάει όλο το κοινό με αυτό, σημαίνει ότι αποδέχεται ο θεατής σας τη σεξουαλική σας ταυτότητα; Είναι το χιούμορ ένα όπλο ενάντια στον ετεροσεξισμό της κοινωνίας μας;

Με το γέλιο μπορούμε πολύ πιο εύκολα να περάσουμε μηνύματα που σε άλλες περιπτώσεις χρειάζονται πολύ σοβαρές συζητήσεις που μπορεί να καταλήγουν σε διαμάχες.

Η Kangela Tromokratisch είναι μια Ελληνίδα δραγουίνα με έντονο μητρικό ένστικτο! Αγαπά την κοινότητα της και κάνει ότι μπορεί για να γίνει η καθημερινότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ λίγο καλύτερη.

Τι είναι το Snap και γιατί έλειπε από τη ζωή μας;

Το Snap είναι ένα σύνολο από κωμικές queer περσόνες. Η κάθε μία μπορεί να ανήκει σε διαφορετικό παρακλάδι της κωμωδίας, και αυτό κάνει ενδιαφέρον τις παραστάσεις του Snap. Για παράδειγμα, ο θεατής μπορεί να δει stand-up comedy, drag queens, και slam poetry σε ένα βράδυ. Εγώ σαν stand up κωμικός δεν θα είχα την ευκαιρία να βρεθώ σε μια σκηνή με τόσα queer κωμικ@ αν δεν έπαιρνε την πρωτοβουλία η Χριστίνα Βούλγαρη να φτιάξει αυτό το comedy club.

Είναι διαφορετικά τα αστεία που θα κάνει ένα κουήρ άτομο από τα αστεία των stand up που είναι ετερόφυλοι άνδρες ή γυναίκες; Εννοώ, έχει ταυτότητα κι έκφραση φύλου το αστείο;

Ο κάθε stand-up κωμικός κάνει διαφορετικά αστεία, έτσι κι αλλιώς, ανάλογα με το ποιος είναι και τα βιώματα του. Οπότε, αν δεν έμπαινε η ταυτότητα και η έκφραση φύλου μέσα στα αστεία, θα βλέπαμε ένα ψέμα πάνω στην σκηνή. Η άποψη μου είναι ότι ο θεατής πρέπει να καταλαβαίνει καλά το ποιος είναι ο κωμικός μέσα από τα αστεία. Πάνω στη σκηνή πρέπει να ανεβαίνεις ολόκληρος.

Πότε χρησιμοποιήσατε για πρώτη φορά τη σεξουαλικότητά σας στη σκηνή για να κάνετε ένα αστείο;

Την πρώτη φορά που έκανα stand up. Πήγα σε ένα open mic σε ένα μαγαζί στην Κυψέλη και μίλησα μέσα από τα αστεία μου για την σεξουαλικότητα μου. Ήθελα να είμαι ξεκάθαρη για το ποια είμαι σε αυτό το νέο ξεκίνημα.

Πότε αποφασίσατε ότι ωρίμασαν οι συνθήκες (επιτέλους) για τη δημιουργία ενός Queer Comedy Club;

Το queer comedy είναι ένα καζάνι που βράζει χρόνια στην Ελλάδα. Και μετά από αυτά τα δύο χρόνια εγκλεισμού και αποστασιοποίησης είναι ώρα να εκτονωθούμε και να εκφραστούμε. Είναι η κατάλληλη στιγμή τώρα, είναι ένας τρόπος αντίστασης σε ότι ζούμε.

Έχω δει με τα ματάκια μου ετερόφυλα ζευγάρια να μην αντιδρούν πολύ ωραία σε χιούμορ ετερόφυλων stand up κωμικών και να φεύγουν από το θέατρο/ μπαρ. Φοβάστε τις αντιδράσεις του κοινού καθόλου;

Αν τα έχω καλά εγώ με το κείμενό μου και τα αστεία μου δεν φοβάμαι κανένα. Θέλω  να είμαι σίγουρη ότι αυτά που λέω πάνω στην σκηνή αντιπροσωπεύουν το ποια είμαι και πετυχαίνουν τον στόχο του αστείου. Από εκεί και πέρα, το πως θα το μεταφράσει ένας θεατής είναι δικό του θέμα. Ένας κωμικός πρέπει να ξέρει πολύ καλά τι λέει και γιατί το λέει.

Κάνετε την πιο πολιτικά μη ορθή παράσταση και ταυτόχρονα την πιο woke. Πώς τα καταφέρνετε;

Η Χριστίνα Βούλγαρη είχε την ιδέα και τα κότσια να φτιάξει αυτό το queer comedy club. Της χρωστάμε πάρα πολλά ως κοινότητα. Ο στόχος της παράστασης είναι να γεφυρώσει κόσμους, και να δώσει χώρο και χρόνο πάνω στη σκηνή σε άτομα που συνήθως αντιμετωπίζουν διακρίσεις. Δεν το θεωρεί κανείς δεδομένο ότι είμαστε πάνω σε μια σκηνή και μπορούμε να είμαστε ολόκληροι.

Αναφέρθηκα στην πολιτική ορθότητα και θέλω πραγματικά την άποψή σας. Συνάδελφοι σας μαζεύτηκαν (και δεν ξέρω ακόμη αν αυτό στη σάτιρα είναι καλό ή κακό). Εσείς, επειδή κουβαλάτε και τα βιώματα, τα λέτε χωρίς φινίρισμα και λούστρο. Είναι κάτι που γίνεται εσκεμμένα ή τυχαία;

Είμαι της άποψης ότι η πολιτική ορθότητα δεν χωράει στην κωμωδία. Αλλά όπως είπα και πριν, ένας κωμικός πρέπει να ξέρει πολύ καλά τι λέει, τι θέλει να πετύχει, και ποιος είναι ο αντίκτυπος στο κοινό από κάτω.

Πόσο θεραπευτικό για ένα κουήρ άτομα να ακούει ότι δεν είναι μόνο του και όσα έχει ζήσει τα έχουν ζήσει όλα πάνω στη σκηνή;

Είναι τρομερό συναίσθημα να είσαι ανάμεσα σε άτομα που σε καταλαβαίνουν και νιώθουν ότι νιώθεις. Αφού τελείωσε το πρώτο open mic που έκανε το snap, άτομα από το κοινό μας αγκάλιαζαν και μας έλεγαν ευχαριστώ. Ένιωθαν ακριβώς αυτό, ότι δεν είναι μόνοι τους, και ότι κάποιος μετέφρασε με χιούμορ τα βιώματα τους. Είναι λυτρωτικό να μπορείς να ταυτιστείς στην τέχνη.

Αν χρησιμοποιείται το coming out στα αστεία σας και γελάει όλο το κοινό με αυτό, σημαίνει ότι αποδέχεται ο θεατής σας τη σεξουαλική σας ταυτότητα; Είναι το χιούμορ ένα όπλο ενάντια στον ετεροσεξισμό της κοινωνίας μας;

Όχι, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι την αποδέχεται, αλλά εμένα μου φτάνει που είναι αναγκασμένος να με ακούσει. Και αν είναι και καλό το αστείο, τότε μπορεί να προκαλέσω και κάποια σύγκρουση μέσα του. Αυτό είναι που θέλουμε, να μην φύγει ίδιος από την παράσταση.

H Μελίνα Κόλλια, είμαι stand up κωμικός. Έχει ξυρισμένο κεφάλι, και προσπαθεί να είναι αστεία. Δεν πρέπει με τίποτα να μάθει η γιαγιά της ότι έδωσε αυτή την συνέντευξη.

Τι είναι το Snap και γιατί έλειπε από τη ζωή μας;

Το SNAP είναι εδώ χάρη στη Χριστίνα και είναι ένας ασφαλής τρόπος έκφρασης που δίνει προτεραιότητα στα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας χωρίς όμως να αποκλείει κανένα. Λειτουργεί σαν πολύχρωμη παλέτα που γεμίζει μονόχρωμους καμβάδες με μπόλικο χρώμα.

Είναι διαφορετικά τα αστεία που θα κάνει ένα κουήρ άτομο από τα αστεία των stand up που είναι ετερόφυλοι άνδρες ή γυναίκες; Εννοώ, έχει ταυτότητα κι έκφραση φύλου το αστείο;

Πιστεύω πως το κάθε άτομο γράφει διαφορετικά αστεία όταν αποφασίσει να μοιραστεί την προσωπική οπτική που έχει. Σε αντίθετη περίπτωση, το ίντερνετ μας έχει δείξει πως όταν πολύς κόσμος γράφει με αποστασιοποιημένο τρόπο για το ίδιο θέμα, η σκέψη είναι κοινή.  Ίσως,  με αυτή την έννοια, η επιτυχία στην κωμωδία να είναι όταν ένα αστείο είναι τόσο πολύ φορεμένο πάνω στο άτομο, που να μην μπορεί να ειπωθεί από κανένα άλλο. Το κάθε αστείο λοιπόν μπορεί να έχει την δική μας (κουήρ και μη) ταυτότητα ή μπορεί να μην έχει καθόλου ταυτότητα. Είναι θέμα επιλογής.

Πότε χρησιμοποιήσατε για πρώτη φορά τη σεξουαλικότητά σας στη σκηνή για να κάνετε ένα αστείο;

Από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκα σε βραδιά κωμωδίας ανοιχτού μικροφώνου εμπνέομαι από τη σεξουαλικότητα μου σε τέτοιο βαθμό, ώστε να έχει αρχίσει να με προβληματίζει το αν είμαι περισσότερο κωμικός ή ακτιβιστής που βρίσκεται σε ειρηνευτική αποστολή σε ετερό κοινό. Μετά σκέφτομαι πως αν ήμουν στρέιτ δε θα με προβλημάτιζε το να μιλάω για τα προσωπικά μου και συνέρχομαι.

Πότε αποφασίσατε ότι ωρίμασαν οι συνθήκες (επιτέλους) για τη δημιουργία ενός Queer Comedy Club;

Αν περιμένουμε να ωριμάσουν οι συνθήκες δεν κάνουμε τίποτα. Υπάρχουν καταπιεσμένες φωνές που χρειάζεται να εκφραστούν και τίποτα δεν μπορεί να τις συγκρατήσει. Η Χριστίνα ως άνθρωπος που έχει το χάρισμα να ανοίγει δρόμους, έδωσε την ευκαιρία σε αυτές τις φωνές να μιλήσουν και να ακουστούν.

Έχω δει με τα ματάκια μου ετερόφυλα ζευγάρια να μην αντιδρούν πολύ ωραία σε χιούμορ ετερόφυλων stand up κωμικών και να φεύγουν από το θέατρο/ μπαρ. Φοβάστε τις αντιδράσεις του κοινού καθόλου;

Ευτυχώς, δεν έχω δει ούτε έχω ζήσει κάτι τέτοιο γιατί γενικά φοβάμαι πάντα και τα πάντα. Η ενασχόληση μου με την κωμωδία μάλιστα είναι αντίδραση στον φόβο. Επειδή μοιράζομαι πράγματα για εμένα που είναι αρκετά προσωπικά και με καθιστούν ευάλωτο, το κοινό λειτουργεί υποστηρικτικά. Από την άλλη, έχω πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι δεν γίνεται να αρέσουμε σε όλα (όσο και αν θα το θέλαμε!)

Κάνετε την πιο πολιτικά μη ορθή παράσταση και ταυτόχρονα την πιο woke. Πώς τα καταφέρνετε;

Βάζεις θυμό, πόνο, αγανάκτηση και καταπίεση. Ανακατεύεις με το πιο ξινό πείραγμα. Προσθέτεις γκλίτερ και μπόλικο χρώμα -ό,τι σε εκφράζει εκείνη τη στιγμή. Αφαιρείς τον πόνο. Σερβίρεις με χαμόγελο.

Αναφέρθηκα στην πολιτική ορθότητα και θέλω πραγματικά την άποψή σας. Συνάδελφοι σας μαζεύτηκαν (και δεν ξέρω ακόμη αν αυτό στη σάτιρα είναι καλό ή κακό). Εσείς, επειδή κουβαλάτε και τα βιώματα, τα λέτε χωρίς φινίρισμα και λούστρο. Είναι κάτι που γίνεται εσκεμμένα ή τυχαία;

Στον εσωτερικό μας κύκλο, όλα μιλάμε ελεύθερα, ανοιχτά και χύμα. Όσο η επικοινωνία γίνεται πιο μαζική, τόσο μαζευόμαστε και προσέχουμε περισσότερο. Όταν αρχίσεις να απευθύνεσαι σε ολοένα πιο ευρύ κοινό, χάνονται τόσο οι εσωτερικοί κώδικες όσο και οι πιο λεπτές αποχρώσεις. Μεταξύ μας όμως, queer performers ανάμεσα σε queer κοινό, με κοινή συνθήκη και πρόθεση το να περάσουμε καλά, όλα μπορούν να ειπωθούν.

Πόσο θεραπευτικό για ένα κουήρ άτομα να ακούει ότι δεν είναι μόνο του και όσα έχει ζήσει τα έχουν ζήσει όλα πάνω στη σκηνή;

Είναι σημαντικό το να ξέρουμε πως δεν είμαστε μόνα, να νιώθουμε ασφάλεια και να αποκαταστήσουμε την αίσθηση ότι ανήκουμε για να μπορούμε ελεύθερα να γελάμε με τους εαυτούς μας.

Αν χρησιμοποιείται το coming out στα αστεία σας και γελάει όλο το κοινό με αυτό, σημαίνει ότι αποδέχεται ο θεατής σας τη σεξουαλική σας ταυτότητα; Είναι το χιούμορ ένα όπλο ενάντια στον ετεροσεξισμό της κοινωνίας μας;

Η πρόθεση μου είναι να χρησιμοποιώ το χιούμορ για να συνδεθώ με άλλα άτομα εκθέτοντας τις αδυναμίες μου. Δεν χρησιμοποιώ το χιούμορ σαν όπλο αλλά σαν μεγεθυντικό φακό που δείχνει πόσο ατελής και κατ’επέκταση πόσο ανθρώπινος είμαι. Ωστόσο, δεν στέκομαι απέναντι στο κοινό αναζητώντας την αποδοχή. Εμφανίζομαι για να επικοινωνήσω θέματα με τα οποία παθιάζομαι μέσα από κωμικές φόρμες.

Ο Λευτέρης Κουλώνης εργάζεται σε γραφείο όπου τον θεωρούν καλλιτέχνη αλλά αν ρωτήσεις καλλιτέχνες θα σου πουν ότι είvαι υπάλληλος γραφείου. Είχε την τύχη να ασχοληθεί με το stand up comedy το ίδιο διάστημα που εμφανίστηκε η Covid19. Έχει φτιάξει πολλά σκίτσα κωμικών και έχει σχεδιάσει δεκάδες εικαστικά για κωμικές παραστάσεις. Στον ελεύθερο χρόνο του απολαμβάνει να χάνει στο σκάκι.

Info: Πέμπτες, 17, 24, 31 Μαρτίου, 21.30, Red Jasper, Κεφαλληνίας 18, Κυψέλη. Εισιτήρια εδώ.

Το Snap – Athens Queer Comedy Club έρχεται τον Μάρτιο στο Red Jasper! Η Αθήνα υποδέχεται το πρώτο Queer Comedy Club για λίγες μόνο παραστάσεις.  Περισσότεροι από 5 καλλιτέχνες θα εναλλάσσονται κάθε Πέμπτη στην εκπληκτική σκηνή του Red Jasper. Η Αθήνα αποκτά επιτέλους το δικό της Variety Show και κάθε παράσταση είναι τελείως διαφορετική από την προηγούμενη! Stand Up Comedy, Drag Show, Τραγούδι, Spoken Word, Καμπαρέ και όχι μόνο.

Συμμετέχουν: Χριστίνα Βούλγαρη, Λευτέρης Κουλώνης, Δημήτρης Ψαράκος, Kangela Tromokratisch, Mochi, Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος, Lala Kolopi, Ειρήνη Ξυγκάκη, Παναγιώτης Τσουκάτος, Μελίνα Κόλλια, Φαίδων Διαμαντόπουλος και πολλοί άλλοι.

Φωτογραφίες: Νατάσα Μασούρα