Yπάρχουν φράσεις που χρησιμοποιούν πάντα οι άνθρωποι στον γραπτό λόγο, για παράδειγμα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Κανείς δεν μιλάει έτσι στην πραγματική ζωή. Αλλά, είναι μια «ετικέτα» κορπορετίλας, την υιοθετείς θέλοντας και μη. Ο τρόπος ομιλίας ενός ατόμου αλλάζει ανάλογα με την κατάσταση ή με το συνομιλητή του. Είναι φυσικό, γιατί θα ήταν παράξενο να μιλάς με τους φίλους σου με τον ίδιο τρόπο που μιλάς με τον διευθυντή σου. «Έλα ρε μ@λ@κ@» δεν θα ήταν αποδεκτό ως καλημέρα.
Ο χώρος εργασίας είναι ένα επίσημο περιβάλλον και για να το δημιουργήσετε, υπάρχουν ορισμένες λέξεις ή φράσεις που χρησιμοποιούνται και μας προκαλούν τάση για εμετό. Αυτές είναι οι πιο χαρακτηριστικές.
«Αναζητούμε έναν δυναμικό και ενθουσιώδη ομαδικό παίκτη που να έχει αυτοπεποίθηση και να προσαρμόζεται»: Σε ελεύθερη μετάφραση, θα κάνετε κυριολεκτικά τα πάντα και πιθανότατα θα πληρωθείτε κατώτατο μισθό. Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι έχουν βαρεθεί να ακούν αερολογίες.
«Ρεκόρ κερδών»: αλλά δεν θα δοθούν αυξήσεις.
“Girlboss“: wokeμάρες από τις λίγες. Μιλάμε για ενήλικες εργαζόμενες γυναίκες. Δουλεύουν για τον μισθό όχι για να έχεις εσύ φεμινιστικό εταιρικό προφίλ. Τις χρησιμοποιούν κυρίως για να ακούγονται έξυπνοι σε meetings.
Εταιρική κουλτούρα και βασικές αξίες: Άλλοθι, το.
«Είμαστε μια οικογένεια εδώ»: Δεν νομίζω, γιατί στη μαμά μου το κλείνω το τηλέφωνο, στον διευθυντή προσωπικού δεν μπορώ, θα ήθελα.
«Ομαδικός παίχτης»: Ακριβώς επειδή δεν θέλω να μείνω εδώ περισσότερο από την προγραμματισμένη μου βάρδια (να δουλέψω δηλαδή αμισθί), δεν σημαίνει ότι δεν είμαι “παίκτης ομάδας” σημαίνει ότι θέλω να πάω στο σπίτι μου. Δεν με πληρώνεις για παραπάνω ώρες.
Διαρθρωτικές Παρεμβάσεις: Σημαίνει ότι θα απολύσουν ένα σωρό ανθρώπους και θα ρίξουν όλη αυτή την επιπλέον δουλειά σε αυτούς που θα απομείνουν.
«Ανταγωνιστικός μισθός»: ο βασικός συν ένα πενηντάρικο.
«Το γραφείο μου έχει πολιτική ανοιχτής πόρτας»: Η μικροδιαχείριση είναι ένα στυλ διαχείρισης όπου ένας διευθυντής παρακολουθεί στενά ή/και ελέγχει ή/και υπενθυμίζει τη δουλειά των υφισταμένων ή των υπαλλήλων του. Η μικροδιαχείριση θεωρείται γενικά ότι έχει αρνητική χροιά, κυρίως επειδή δείχνει έλλειψη ελευθερίας στον εργασιακό χώρο.
Αντί να κάνετε τη δουλειά σας, «αναλαμβάνετε» μια εργασία: Σας δουλεύουν.