Ένα όνομα έρχεται στο μυαλό όλων. Joe Goldberg. Το παλικάρι δεν είναι καλά και το έχουμε καταλάβει σε τρεις σεζόν, εννοείται θέλουμε να δούμε τι θα κάνει στο Παρίσι. Αλλά, δεν είναι ο μόνος εκεί μέσα. Κρα κάνουμε να βρούμε ένα υγιές πρότυπο άνδρα (και γυναίκας οκ, δεν κάνουμε διακρίσεις φύλου εμείς) σε μια τηλεοπτική σειρά που να πεις με άνεση «ταυτίζομαι».

Ένα από τα πιο ακμάζοντα είδη του εικοστού πρώτου αιώνα είναι το «αληθινό έγκλημα»: αναπαράσταση διαβόητων εγκληματικών πράξεων, με βελτιωμένα τα συναισθήματα των δραστών κα μει υπερβολικούς εξανθρωπιστικούς παράγοντες. Περιττό να πούμε ότι οι περισσότεροι θαυμαστές του είδους δεν έλκονται από αυτό λόγω του νεοαποκτηθέντα ενδιαφέροντός τους για τον αμερικανικό νομικό σύστημα. Έλκονται από τους πρωταγωνιστές. 

Joe Goldberg

Τριάντα λεπτά μετά το πρώτο επεισόδιο του “You”, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι ο πρωταγωνιστής Joe Goldberg είναι ο τέλειος άντρας. Έχει την εκπληκτική εμφάνιση του ηθοποιού του «Gossip Girl» Penn Badgley, είναι ο γοητευτικός, ήπιος υπάλληλος ενός ανεξάρτητου βιβλιοπωλείου της Νέας Υόρκης, τι να μην σου αρέσει; Μετά φυσικά καταλάβαμε ότι είναι σάικο. Το “You απεικονίζει τη ζωή του Joe Goldberg μέσα από έναν μοναδικά παραμορφωμένο φακό: τα δικά του μάτια. Δεν περνάει σκηνή χωρίς να παίζει ο εσωτερικός μονόλογος του Τζο, που να δικαιολογεί τις ενέργειές του.

Στην πραγματικότητα, Τζο Γκόλντμπεργκ είναι ένα τέρας. Αν υπήρχε στην πραγματική ζωή, το φυσικό ένστικτο μας θα ήταν να μείνουμε όσο πιο μακριά του γίνεται. Κοντά του έχει ελάχιστες πιθανότητες να επιζήσεις.

Harley Quinn

Δεδομένου ότι είναι και οι δύο τρελοί, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Harley Quinn και ο Joker έχουν μια σοβαρά περίπλοκη σχέση. Η Harley έχει γίνει ένας τόσο αμφιλεγόμενος χαρακτήρας στη λαϊκή κουλτούρα. Κάποιοι την έχουν αγκαλιάσει ως σύμβολο του φεμινισμού—μια κακία τόσο τρελή και βίαιη όσο οι άνδρες κακοποιοί. Στην ταινία, βουτάει οικειοθελώς στο οξύ για να αποδείξει την αγάπη της. Ονειρεύεται να κάνει παιδιά με τον Τζόκερ (αν και σε ένα εναλλακτικό σύμπαν όπου και οι δύο είναι κανονικοί κάτοικοι των προαστίων). Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Άιερς ευτυχώς απέφυγε να δείξει τη  σωματική κακοποίηση της Κουίν στην οθόνη από τον Τζόκερ και επέτρεψε στον χαρακτήρα της Μάργκοτ Ρόμπι να λάμψει.

Christian Grey

O Κρίστιαν είναι εμμονικός στόκερ,  μια κλασική καταχρηστική συμπεριφορά. Η εμφάνιση απροειδοποίητα στους χώρους εργασίας, η διαρκής ανάγκη για επικοινωνία και η αποστολή αδικαιολόγητων δώρων (η Αναστασία δεν ζήτησε ούτε εξέφρασε την ανάγκη για φορητό υπολογιστή, κινητό ή αυτοκίνητο, αλλά ο Κρίστιαν της τα έδωσε ακόμα) είναι όλα red flags. Όχι μόνο το συμβόλαιο του Κρίστιαν προσπαθεί να υπαγορεύσει πώς πρέπει να τρώει η Αναστασία («χωρίς σνακ μεταξύ των γευμάτων, με εξαίρεση τα φρούτα»), αλλά της παρέχει μια πραγματική λίστα τροφίμων. Το να λες συνεχώς στον σύντροφό σου «είσαι δικός μου», δεν είναι σέξι. Είναι κρίπι. Της απαγόρευσε επίσης να έχει οποιαδήποτε αυτονομία σχετικά με το γυμνό σώμα της. Όταν η Αναστασία αποκάλυψε στον Κρίστιαν ότι έμεινε έγκυος, η πρώτη του αντίδραση ήταν σύγχυση (κάτι που δεν έχει νόημα, δεδομένου ότι οι δυο τους είναι παντρεμένοι και κάνουν σεξ περίπου κάθε δεύτερο λεπτό) που στη συνέχεια μετατράπηκε σε θυμό. Χτύπησε κυριολεκτικά τις γροθιές του στο τραπέζι, παραλίγο να γυρίσει μια καρέκλα και την αποκάλεσε ηλίθια. Δεν τον λες και κελεπούρι.

Berlin

Βίασε ένα φτωχό κορίτσι εκμεταλλευόμενος τον φόβο της. Τι άλλο να πεις. Απείλησε να σκοτώσει μια έγκυο όμηρο, πέταξε την Τόκιο στην αστυνομία και αποπλάνησε μια από τις ομήρους μόνο για να παίξει μαζί της αργότερα – υπό την απειλή όπλου. Είναι αξιοθρήνητος, μισογύνης, ρατσιστής και ψυχοπαθής, υπηρέτησε έναν σκοπό στην αφήγηση, μέχρι εκεί.

Patrick Bateman  

Το λέει ο τίτλος. Αρκεί. Oι εκρήξεις ακραίας βίας του εξακολουθούν να σοκάρουν τόσα χρόνια μετά την ταινία. Το American Psycho είναι ένα αριστούργημα σάτιρας, που προσφέρει μια ανατριχιαστική ματιά στην κουλτούρα των γιάπι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80. Πρωταγωνιστής είναι ο ίδιος ο δολοφόνος με την ταινία να αφηγείται από τη δική του οπτική γωνία. Ο χαρακτήρας του Πάτρικ Μπέιτμαν αποτελεί την επιτομή του σύγχρονου κινηματογραφικού τέρατος. Οδηγείται από μια στρεβλή αυτοπεποίθηση και υπάρχει μια τραγική ειρωνεία στον πυρήνα του χαρακτήρα του επειδή ξέρει ότι είναι τρελός. Καθώς ο Πάτρικ Μπέιτμαν βυθίζεται περαιτέρω στην παραφροσύνη, οι πράξεις του και η ίδια η φύση της ταυτότητάς του τίθενται υπό αμφισβήτηση. Ποιος είναι ο Πάτρικ Μπέιτμαν; Τι πρεσβεύει; Και είναι αυτές οι δολοφονίες μόνο στο κεφάλι του; Αντιπροσωπεύει τη φρίκη του εθισμού, του ηδονισμού, του ναρκισσισμού και της απληστίας.

Walter White

Οι αντι-ήρωες είναι πάρα πολύ ανθρώπινοι, πάρα πολύ αναγνωρίσιμοι. Είναι σαν άτομα που γνωρίζουμε, ακόμα και σαν τον καθένα μας κατά κάποιο τρόπο. Τον συναντάμε να δουλεύει δεύτερη δουλειά σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων για να τα βγάλει πέρα. Βρίσκεται σε μια αδιέξοδη άχαρη δουλειά ως καθηγητής γυμνασίου στην ταραγμένη οικονομία της νοτιοδυτικής Αμερικής. Συνοψίζει μια συγκεκριμένη εμπειρία των αρχών του 21ου αιώνα με την οποία μπορούν να συσχετιστούν πάρα πολλοί. Ευχόμασταν να πετύχει, να οικοδομήσει ένα πιο ασφαλές μέλλον για την οικογένειά του, να νικήσει τους βαρόνους των ναρκωτικών.

Αλλά, γίνεται ο πιο ανήθικος κακός στις επόμενες σεζόν. Ο γιος του Walt Jr το βλέπει αυτό, όπως και ο Jesse. Τον μισούν όπως θα έπρεπε. Ακόμη και ο Γουόλτ ξέρει ότι δεν υπάρχει ελπίδα για ηθική λύτρωση και το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι να σώσει μερικούς αθώους καθώς οδεύει προς τον θάνατό του. Ο Γουόλτ έχει πει επανειλημμένα ψέματα, στον εαυτό του και στους άλλους, για να ανυψώσει τις φρικτές του πράξεις σε κάτι που φαντάζεται ότι είναι ευγενές. Κανείς δεν είναι απόλυτα αθώος στο Breaking Bad ή στη ζωή.

Οι Peaky Blinders

Καταστρέφουν ό,τι αγγίζουν. Η σειρά ξεχειλίζει με τόση βία, επιθετικότητα, θανάτους και ενίοτε μη συναινετικό σεξ.  Όπως κάθε ιστορία για γκάνγκστερ, το καστ των Peaky Blinders αποτελείται από δολοφόνους, απατεώνες, κλέφτες και χειραγωγούς. Σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες είναι εγγενώς κακοί, αλλά οι θαυμαστές εξακολουθούν να τους αγαπούν. Ο Thomas Shelby του Cillian Murphy είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ενός κακού χαρακτήρα που είναι πολύπλοκος, και ως εκ τούτου, συναρπαστικός. Μια εγκληματική οικογένεια που κάλλιστα θα έπαιζε στον Νονό.

Don Draper

O αντιήρωάς μας – ίσως περισσότερο από ποτέ – μας απογοητεύει. Χάρη στις συνεχείς αναδρομές του σε μια σκοτεινή, καταχρηστική παιδική ηλικία που μεγάλωσε σε έναν οίκο ανοχής, γίνεται όλο και πιο προφανές ότι τα ζητήματα του Ντον είναι βαθιά ριζωμένα. Aαναισθητοποίησε τις αναμνήσεις με αλκοόλ. Εκμεταλλεύεται το τρελό χάρισμά του για να κερδίσει πελάτες και ερωμένες. Καταπνίγει τη μόνιμη μοναξιά του με εξωσυζυγικό σεξ. Σώζει το τομάριτου, με οποιοδήποτε κόστος, λέγοντας ψέματα, ψέματα και ψέματα. Όχι. Δεν θα τον ήθελες ούτε φίλο σου στην πραγματικότητα. Είναι αλκοολικός; Ένας κοινωνιοπαθής; Ένας εθισμένος στο σεξ; Ναρκισσιστής; Ναι. Η ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας ασχολείται με τη δύναμη, το κύρος, τη ματαιοδοξία, την εικόνα και την ηδονική ανάγκη για πολύ σεξ, αλκοόλ, τσιγάρα – πολλά πράγματα – για να τροφοδοτήσει ένα ακόρεστο εγώ.

Barney

O Μπάρνεϊ Στίνσον, ίσως είναι ένας από τους πιο χυδαίους ανθρώπους που μπορεί κανείς να φανταστεί. Εξαπατά συνεχώς τις γυναίκες. Υποδύεται τον δικό του κακό δίδυμο, τον Πρίγκιπα της Νορβηγίας, τον ιδιοκτήτη της Google και τον Νιλ Άρμστρονγκ. Παίρνει μια γυναίκα σε ένα κάμπινγκ έξω στο δάσος, της κλέβει το φορτηγό και την αφήνει καθώς μια αρκούδα επιτίθεται.Πείθει μια γυναίκα που έχει μόνο δώδεκα ώρες ζωής. Βιντεοσκοπεί τις γνωριμίες μιας νύχτας στο διαμέρισμά του, χωρίς συναίνεση. Κοιμάται με την πρώην του Τεντ. Ψάχνει απεγνωσμένα για μια σεξουαλική ταινία του Μάρσαλ και της Λίλι μόλις μάθει την ύπαρξή της. Toxic. 

Edward

Η Μπέλα είναι μια αθώα, μια παρθένα με πολλαπλές έννοιες. Ο Έντουαρντ είναι παρθένος, αλλά κάθε άλλο παρά αθώος. Τα βαμπίρ ζουν για πάντα γιατί καταναλώνουν τις ζωές των ανθρώπων. Όλοι όσοι κάνουν αστεία για το Twilight  αστειεύονται για το πώς ο Edward παρακολουθεί την Bella να κοιμάται. Τα αστεία είναι εκεί για να γίνουν γιατί είναι περίεργα. Είναι πραγματικά περίεργο και ανησυχητικό να βλέπεις ένα κορίτσι που μετά βίας ξέρεις να κοιμάται. Γίνεται ακόμη χειρότερο όταν το εν λόγω κορίτσι δεν ξέρει καν ότι το κάνεις. Γιατί ο Έντουαρντ την παρακολουθεί ακόμη και να κοιμάται όταν το μόνο που θέλει να κάνει είναι να τη δαγκώσει; Την παρακολουθεί στο σπίτι της, στο σχολείο και όταν η Μπέλα βγαίνει με φίλους. Είναι στόκερ.