Ο Κάνιε έχει περάσει προ πολλού ένα αόρατο αλλά διακριτό όριο μεταξύ του αποδεκτού και αυτού που δεν είναι μόνο βαθιά γελοίο αλλά και εντελώς προσβλητικό. Έχουμε εκτεθεί στον σεξισμό του Ye, σε διάφορους βαθμούς, εδώ και είκοσι χρόνια.
“Hurry up with my damn massage / Hurry up with my damn ménage”, ένας από τους πολλούς στίχους που δίνουν μια ανησυχητική εικόνα της αντίληψης του Κάνιε για γυναίκες. Η υπερσεξουαλικότητα των μαύρων ανδρών στην ποπ κουλτούρα μπορεί να είναι εξίσου ανησυχητικό φαινόμενο με την αντικειμενοποίηση των γυναικών και ο γραφικός σεξισμός του Yeezus θα μπορούσε να διαβαστεί ως επώδυνη ενόχληση. Εκείνος δικαιολογείται συνεχώς για τις κακοποιητικές του δηλώσεις με υπερβολικές διακηρύξεις που τον αποκαλούν καλλιτέχνη και του επιτρέπουν να καταλαμβάνει ένα βάθρο δίπλα σε πολιτιστικές εικόνες όπως ο Michael Jackson, η Beyoncé και ο David Bowie. Θέλει να μας πει ότι το ταλέντο είναι από άλλο πλανήτη. Ναι, οκ. Παραμένει σεξιστής, μισογύνης, γραφικός, προβληματική φιγούρα και επικίνδυνος. Φετιχοποιεί τις γυναίκες του επιμελούμενος ο ίδιος το ντύσιμό, μακιγιάζ και το στήσιμό τους και δηλώνει ότι δεν τον νοιάζει που η πρώην γυναίκα του προχώρησε εκείνος την αγαπάει ακόμα. Για να γίνουν επιθυμητές από τον Κάνιε οι γυναίκες του πρέπει να απωλέσουν την αυτονομία τους. O Γουέστ έντυσε την Φοξ με Balenciaga από το κεφάλι μέχρι τα νύχια. Όπως και την Κιμ, την πρώην του. Που επιτέλους είναι ελεύθερη να δηλώσει «έχω επιλέξει τον εαυτό μου» στο εξώφυλλο της Vogue.
Το επεισόδιο με την Τέιλορ Σουίφτ κατά τη διάρκεια των VMAs του 2009 είναι μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές της καριέρας του Κάνιε. Πολλοί είδαν την κίνηση ως μια προσπάθεια να αμαυρώσει ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής της Τέιλορ Σουίφτ. Τα σχόλιά του για την Άμπερ Ρόουζ θεωρήθηκαν ντροπιαστικά . Ο Γουέστ δεν είναι ο πρώτος άντρας, ειδικά στο χιπ χοπ, που πιστεύει ότι η απόκτηση κοριτσιών/κόρης είναι μια μορφή ανταπόδοσης για τον τρόπο που φέρθηκε στις γυναίκες (άλλο ένα προβληματικό κομμάτι του).
Γιατί το συζητάμε όλο αυτό; Ο Κάνιε- ο οποίος άλλαξε νόμιμα το όνομά του σε Ye – θεώρησε ότι η Μπίλι Άιλις έκανε ένα σχόλιο ως μομφή προς τον ράπερ Τράβις Σκοτ, ο οποίος έχει εμπλακεί σε τεράστιο σκάνδαλο για το Φεστιβάλ του Astroworld που άφησε 10 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες, τον Νοέμβριο. Δεν σταμάτησε τότε τη συναυλία ο τραγουδιστής και κολλητός του Κάνιε, ενώ η Μπίλι Άιλις διέκοψε το σόου της για να βοηθήσει ένα φαν της που προφανώς είχε άσθμα ή κάποιο πρόβλημα με την αναπνοή του. Έκανε λοιπόν ένα απερίγραπτο ποστάρισμα στο Instagram λέγοντας πώς αν η Μπίλι Άιλις δεν ζητήσει συγγνώμη από τον φίλο του, ούτε εκείνος, αλλά ούτε και ο Τράβις Σκοτ θα παραβρεθούν στο Φεστιβάλ Coachella. Και εδώ κολλάει, το «κάνε μας τη χάρη ρε μπρο».
Ο Τράβις – ο οποίος αρνήθηκε κάθε νομική ευθύνη και επέμεινε ότι τα μέσα ενημέρωσης έχουν επιρρίψει την ευθύνη σε αυτόν – έχει από τότε κατονομαστεί σε πολλές αγωγές , πολλές από τις οποίες αναφέρουν “αμέλεια” και “ενθάρρυνση της βίας”. «Έλα Μπίλι, σε αγαπάμε», άρχισε ο Ye . «Ζητήσε συγγνώμη από τον Trav και τις οικογένειες των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους». Είναι κρίμα να περνάει κανείς μια κρίση μέσης ηλικίας δημοσίως.
Δεν χρωστάει κανείς καμία συγγνώμη στον Κάνιε Γουέστ. Ίσως του χρωστάνε το τηλέφωνο ενός καλού δασκάλου γιόγκα για τα νεύρα του ή κάποιου πάστορα για εξομολόγηση ή κανενός ψυχιάτρου για να πει τον πόνο του ως διαζευγμένος πατέρας που νιώθει ότι τον ξεπερνούν 20χρονα κορίτσια με την μουσική τους που δεν υποβιβάζουν τις γυναίκες σε αντικείμενα.
Μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο που πήρε το μικρόφωνο τη στιγμή της βράβευσης της Τέιλορ Σουίφτ για να πει την παπάτζα του. Πήδηξε στη σκηνή, την έκοψε και δήλωσε ότι η Beyoncé έπρεπε να είχε κερδίσει το βραβείο. Τι πρόβλημα έχει ο Κάνιε με 20χρονες ταλαντούχες λευκές γυναίκες της μουσικής βιομηχανίας;