Τους πήρανε χαμπάρι. Η Fasthosts.co.uk ανέλυσε τους λογαριασμούς ανθρώπων που αυτοαποκαλούνται δημιουργοί περιεχομένου και Influencers χωρίς να κοκκινίζουν στο Instagram και ανακάλυψε πόσοι αληθινοί και fake λογαριασμοί τους ακολουθούν.

Σύμφωνα με τη μελέτη, στην Ελλάδα η Ιωάννα Τούνη, ο Αλέξανδρος Κοψιάλης και η Ελένη Φουρέιρα έχουν τους περισσότερους fake followers στο Instagram με σχεδόν 25-37% ύποπτων λογαριασμών στο προφίλ τους. Bots καλά μου bots.

Aξίζει να σημειωθεί πως Έλληνες αθλητές παγκοσμίως φήμης όπως ο Στέφανος Τσιτσιπάς και Γιάννης Αντετοκούνμπο βρίσκονται στη λίστα (9η και 5η θέση) αλλά παρόλο το ποσοστό των ψεύτικων ακολούθων οι λογαριασμοί τους στο Instagram έχουν υψηλό ποσοστό συμμετοχής ακολούθων.

Κάτι μπήκε στο μάτι μας και θυμηθήκαμε το κομμάτι ερευνητικής δημοσιογραφίας των New York Times το 2018 με τίτλο The Follower Factory.  Ένα εκτενές ερευνητικό άρθρο για μια εταιρεία στις ΗΠΑ που βοηθούσε διασημότητες και επιχειρήσεις να αγοράζουν ακόλουθους. Η Devumi – η εν λόγω εταιρεία – διαθέτει απόθεμα 3,5 εκατομμυρίων αυτοματοποιημένων λογαριασμών, συμπεριλαμβανομένων πολλών που κλέβουν την ταυτότητα των πραγματικών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Στο «The Follower Factory», μια ομάδα ρεπόρτερ και προγραμματιστές στους The New York Times αποκάλυψε μια παγκόσμια αγορά για απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση της διαδικτυακής επιρροής για διασημότητες, και πώς πολιτικοί και κυβερνήσεις ανέπτυξαν ψεύτικους λογαριασμούς «bot» για να κερδίσουν εκστρατείες και να επηρεάσουν την κοινή γνώμη. Αυτή η οικονομία της ψεύτικης επιρροής θυματοποίησε χιλιάδες απλούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί από αυτούς ανήλικους.

https://twitter.com/hashtag/cancel_influencers?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Αποκαλύψαν πώς η ψευδαίσθηση της διαδικτυακής επιρροής — φτηνά αγορασμένη — θα μπορούσε να αποφέρει πραγματικό πλούτο και πρόοδο στους πελάτες της Devumi. Πέφτουμε μωρέ από τα σύννεφα. Ποιος να το περίμενε αυτό από τα τόσο εργατικά παιδιά του ελληνικού ινσταγκραμ;

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι λογαριασμοί με υψηλό αριθμό ακολούθων ενισχύουν την επιρροή, η οποία μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη ή να φέρει πλεονεκτήματα, όπως προσφορές εργασίας ή συμφωνίες χορηγίας, στους κατόχους λογαριασμών.

https://t.co/BNylU0uTVU

Στην λίστα με influencers παγκοσμίας φήμης οι Kendall Jenner, Justin Bieber και Rihanna βρίσκονται ψηλά στη λίστα με τα υψηλότερα ποσοστά fake followers.