Αν θέλεις να πείσεις κάποιον έφηβο να μην ανοίξει λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να μην ακολουθεί influencers, μπορείς να του πεις να δει το Hype House του Netflix. Δέκα τυπάκια, αναγνωρίσιμα μόνο στο TikTok, μεταξύ 17 και 23 ετών, με δέκα εκατομμύρια followers και κάνουν το  «νέος, πλούσιος και διάσημος στο Λος Άντζελες»  να φαίνεται τρομερά καταθλιπτικό. Κανείς δεν θέλει πραγματικά να είναι μέλος του Hype House και να παράγει περιεχόμενο, χαζοχαρούμενο περιεχόμενο, για να κάνεις share και like εσύ. Το Hype House δεν είναι απλά μια έπαυλη 5 εκατομμυρίων είναι ένα εργοστάσιο παραγωγής βίντεο μερικών δευτερολέπτων για να διοχετευτούν στην παγκόσμια αγορά του TikTok.

https://twitter.com/hashtag/hypehouse?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Ανούσιων βίντεο που έχουν κάνει μερικά 20χρονα τόσα πλούσια που είναι προβληματικό. Τα 20χρονα είναι όλα από προβληματικές οικογένειες, χωρίς ακαδημαϊκή μόρφωση, που ανησυχούν αν θα ακυρωθούν επειδή πήγαν σε πάρτι ενώ είχαν Covid. Πριν από δυο χρόνια το Hype House ήταν η θεματάρα των New York Times για τους A-list των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης της  Gen Z. Σήμερα, είτε το βλέπεις στο Netflix είτε στο TikTok απλά το θεωρείς ντροπή κι αναρωτιέσαι τι θα απογίνουν με τόσα ψυχολογικά αυτά τα δόλια τα παιδάκια.

Φταίνε και τα μέσα. Που τους δίνουν ορατότητα. Φταίνε και οι followers που τους δίνουν εξουσία. Φταίνε και οι ίδιοι που θέλουν το εύκολο χρήμα και πουλάνε την ψυχή τους για ένα σου like. Δεν έχουν καμία φιλοδοξία. Θέλουν απλά τα λεφτά μας και να είναι διάσημοι. Χωρίς λόγο. Απλά επειδή αναπνέουν και το βιντεοσκοπούν.  Το ριάλιτι για τη κολεκτίβα των επιδραστικών του TikTok στο Λος Άντζελες είναι μίζερο.

Η ανείπωτη δυστυχία του να είσαι ο εαυτός σου

Είναι όλοι απρόσωποι. Κι αυτό είναι τραγικό. Εργαλειοποίησαν τόσο πολύ την ζωή τους και ομογενοποιήθηκαν για να κερδίσουν την μάχη των εντυπώσεων. Είναι κλισέ. Τοποθετούνται δημόσια σε κάθε θέμα που τρεντάρει για να κερδίσουν -άπληστα- φήμη. Μιλούν για τα στερεότυπα, το φεμινισμό, κάθε woke ατζέντα, την τρανς σεξουαλικότητα, τις φιλίες, τα διαζύγια των γονιών τους, το ρατσισμό χωρίς να έχουν την παραμικρή εξοικείωση με το αντικείμενο συζήτησης. Επειδή απλά τους στέλνουν μηνύματα αναπαράγουν άκριτα τα μηνύματα. Κάθε τι είναι για αυτά τα παιδιά, τα ενήλικα παιδιά, ένα πεδίο προσωπική ανέλιξης. Δεν έχουν συναισθήματα ή κι αν έχουν είναι όλα στην ίδια ένταση. Κι ανέκφραστα.

Προσπαθούν τόσο πολύ να πείσουν τον κόσμο να τους πάρει σοβαρά που καταντά ψυχωτικό. Κάθε τους ποστάρισμα είναι κάτι  αγχογόνο. Αναρωτιούνται αν θα λάβουν επικύρωση (έγκριση κι αποδοχή) από το κοινό τους. Που δεν είναι καν δικό τους. Απλά είναι εκεί. Ενίοτε έτοιμο να τους κατασπαράξει. Δεν τους αγαπά. Δεν τους θαυμάζει. Δεν τους συμπαθεί. Δεν τους συμπονά. Αιωρείται απειλητικά εκεί. Έτοιμο να τους εγκαταλείψει. Δεν έχουν συναίσθηση αυτοί οι influencers ότι είναι χαμάληδες σε μια αδηφάγα επιχείρηση (που οκ έχει μισθάρα) αλλά δεν τους δίνει την ιδιωτικότητα που είναι προϋπόθεση για την ψυχική σου υγεία. Όσο περισσότερο εκτίθεσαι, τόσο πιο εκτεθειμένος είσαι σε  ρητορική μίσους. Αλλά, για να τα συνειδητοποιήσεις όλα αυτά σημαίνει ότι αντέχεις να έχεις ιδιωτική ζωή. Και αν το άντεχες to begin with, δεν θα μας έδειχνες κάθε γωνίτσα του σπιτιού σου σε κάθε μετακόμιση.

Τα ζάμπλουτα προνομιούχα κοριτσάκια στο The D’Amelio Show λένε ότι πληρώνουν τη διασημότητά τους με κρίσεις πανικού. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο μέσος τηλεθεατής είναι ότι κανείς δεν περνά καλά με την διασημότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κι ότι νιώθουν την ανάγκη να ζητούν απεγνωσμένα προσοχή που κάπως μουδιάζεις.

Ο πιο διάσημος εκεί μέσα είναι ένας 19χρονος emo Φλωρινιώτης, ο  Chase Hudson , ένας από τους συνιδρυτές της κολεκτίβας, με πάνω από 30 εκατομμύρια ακόλουθους. Είναι και το πρώην αγόρι της Charli D’Amelio, πρώην μέλους του Hype House και του ατόμου με τους περισσότερους followers στο TikTok.

Τι γίνεται με την φήμη και την διασημότητα που υποστηρίζουν ότι έχουν. Ας πάρουμε ένα απλό παράδειγμα, η Μέριλ Στρίπ και ο Τομ Κρουζ είναι διάσημα ονόματα σε όλο τον κόσμο, αρκεί μια φωτογραφία τους και όλοι ξέρουν ποιοι είναι. Αν δεν έχεις λογαριασμό στο TikTok και δεν ακολουθείς την Charli D’Amelio είναι μια παντελώς άγνωστη σου νεαρή γυναίκα. Έχουν μια φήμη που ουσιαστικά είναι μη λειτουργική στην πραγματική ζωή. Γιατί ελέγχεται από τα εκατομμύρια των χρηστών. Άρα, μιλάμε απλά για δημοτικότητα/δημοφιλία. Που είναι κάτι παροδικό.