Μιλάμε για τρίχες. Γιατί είναι σημαντικό. Γιατί πάντα τα μαλλιά συνδέονται με την κοινωνική και την επαγγελματική θέση, σχετίζονται με τη θρησκεία, είναι δηλωτικά ταυτότητας. Συνήθως, ετεροκανονικής. Τα μαλλιά μας -σχεδόν πάντα- περιποιούνται, κουρεύονται, κρύβονται και «επεξεργάζονται» από ανθρώπινα χέρια. Τέτοιες πρακτικές κοινωνικοποιούν τα μαλλιά, καθιστώντας τα το μέσο σημαντικών «δηλώσεων» για τον εαυτό και την κοινωνία και τους κώδικες αξίας που μας κρατούν δέσμι@ ή όχι.
Στην κουλτούρα μας, τα μαλλιά μας έχουμε μάθει να τα φροντίζουμε, ξέρουμε ότι ανάλογα με την τρίχα κάποιοι είναι λευκοί, μαύροι, Ασιάτες, επαναστάτες, χίπηδες, φρικιά. Ξέρουμε ότι τα μαλλιά μας είναι απειλή τιμωρίας (θα σου βγάλω το μαλλί τρίχα, τρίχα). Τα μαλλιά είναι εξαιρετικά σημαντικά σε πολλές θρησκείες και θεωρούνται ιερά σε πολλούς πολιτισμούς. Οι περισσότερες μουσουλμάνες πιστεύουν ότι τα μαλλιά τους δεν πρέπει να είναι ορατά στο κοινό, όπως και οι άνδρες Σιχ. Τα μαλλιά μεταφέρουν το DNA μας. Είναι μέρος της ταυτότητάς μας και συχνά σχετίζονται με το πόσο ελκυστικός είναι κάποιος. Τα μαλλιά έχουν και στερεότυπα που δομούν τις κοινωνίες. Ήρθε ο καιρός να σπάσουν τα στερεότυπα.Η Pantene ξέρει ότι ο κόσμος μας γίνεται καλύτερος όταν αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα. Δεν θα απολογηθούμε για αυτό που είμαστε.
Με το #HairHasNoGender, το Pantene φέρνει στο προσκήνιο 5 κουίρ άτομα, μέλη της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, που μοιράζονται υπερήφανα τις δικές τους ιστορίες. Το συγκινητικό διαφημιστικό σποτ, σε σκηνοθεσία Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που έκανε πρεμιέρα στην prime time ζώνη της τηλεόρασης και έχει γίνει viral στο διαδίκτυο.
Ευχαριστούμε για την υπέροχη καμπάνια του #hairhasnogender του Pantene. Χρειαζόμαστε τέτοια brands που τολμάνε να αντισταθούν στη μισαλλοδοξία. Ίσως κάποιος να την είδε και να αισθάνθηκε λιγότερο μόνος και απόξενος. Και αυτό είναι κάτι καλό που αξίζει να το μοιραστούμε.
— Dalida ???????? (@greek_you) January 18, 2022
"Φράντζα, κεφάλι ψηλά!" αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay άνδρας. "Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά" διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay γυναίκα. "Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα” θυμάται η Καίτη, που είναι trans γυναίκα. "Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά" διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. "Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι" εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του, Holly Grace.
Η δύναμη αυτής της διαφήμισης είναι τεράστια, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του έντονου προβλήματος των διακρίσεων βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου. Μόνο αν η κοινωνία μας γίνει συμπεριληπτική και μπουν στην τηλεόραση μας (άρα και στο σαλόνι του σπιτιού μας) όλ@ τα άτομα θα εξοικειώθει η κοινή γνώμη με τη διαφορετικότητα και θα την αποδεχτεί. Είναι ξεκάθαρο το μήνυμα της καμπάνιας: Μαζί κάνουμε το καλό και αυτόν τον κόσμο καλύτερο. Αξίζει να σημειωθεί: Η Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης “11528 – ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ” για λεσβίες, γκέι, αμφί, τρανς, τις οικογένειές τους και για εκπαιδευτικούς λειτουργεί ξανά με την ευγενική δωρεά της εταιρείας Procter & Gamble.