Μιλάμε για τρίχες. Γιατί είναι σημαντικό. Γιατί πάντα τα μαλλιά συνδέονται με την κοινωνική και την επαγγελματική θέση, σχετίζονται με τη θρησκεία, είναι δηλωτικά ταυτότητας. Συνήθως, ετεροκανονικής. Τα μαλλιά μας -σχεδόν πάντα- περιποιούνται, κουρεύονται, κρύβονται και «επεξεργάζονται» από ανθρώπινα χέρια. Τέτοιες πρακτικές κοινωνικοποιούν τα μαλλιά, καθιστώντας τα το μέσο σημαντικών «δηλώσεων» για τον εαυτό και την κοινωνία και τους κώδικες αξίας που μας κρατούν δέσμι@ ή όχι.

https://www.youtube.com/watch?v=Aj5Sk8yRbRw

Με το #HairHasNoGender, το Pantene φέρνει στο προσκήνιο 5 κουίρ άτομα, μέλη της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, που μοιράζονται υπερήφανα τις δικές τους ιστορίες. Το συγκινητικό διαφημιστικό σποτ, σε σκηνοθεσία Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που έκανε πρεμιέρα στην prime time ζώνη της τηλεόρασης και έχει γίνει viral στο διαδίκτυο.

https://twitter.com/hashtag/hairhasnogender?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

“Φράντζα, κεφάλι ψηλά!” αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay άνδρας. “Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά” διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay γυναίκα. “Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα” θυμάται η Καίτη, που είναι trans γυναίκα. “Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά” διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. “Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι” εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του, Holly Grace.

Η δύναμη αυτής της διαφήμισης είναι τεράστια, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του έντονου προβλήματος των διακρίσεων βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου. Μόνο αν η κοινωνία μας γίνει συμπεριληπτική και μπουν στην τηλεόραση μας (άρα και στο σαλόνι του σπιτιού μας) όλ@ τα άτομα θα εξοικειώθει η κοινή γνώμη με τη διαφορετικότητα και θα την αποδεχτεί. Είναι ξεκάθαρο το μήνυμα της καμπάνιας: Μαζί κάνουμε το καλό και αυτόν τον κόσμο καλύτερο. Αξίζει να σημειωθεί:  Η Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης “11528 – ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ” για λεσβίες, γκέι, αμφί, τρανς, τις οικογένειές τους και για εκπαιδευτικούς λειτουργεί ξανά με την ευγενική δωρεά της εταιρείας Procter & Gamble.