Είναι λίγο πολύ γνωστές οι ιστορίες που κατά καιρούς βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας και αφορούν τις αληθινές συνθήκες που επικρατούν για τις γυναίκες μοντέλα που εργάζονται στη βιομηχανία της μόδας: από εξαντλητικές δίαιτες μέχρι εξαναγκασμό σε πλαστικές προκειμένου να «χωρέσουν» σε πρότυπα ομορφίας που δεν είναι αντιπροσωπευτικά.

Ωστόσο, πιο πρόσφατος σκελετός στην ντουλάπα των μεγάλων οίκων (και όχι μόνο) είναι η plus size. Στα χαρτιά όλοι είναι υπέρ και προωθούν με καμπάνιες και κινήσεις εντυπωσιασμού το body positivity. Η πραγματικότητα όμως απέχει πολύ από τις διακηρύξεις.

Αυτό ήρθε να επαληθεύσει πρόσφατα μια γυναίκα plus size μοντέλο, η Καρολάιν, μέσα από τον λογαριασμό της στο Tik Tok, με το ψευδώνυμο @coolquinn. Αρχικά επιβεβαίωσε αυτό που λίγο πολύ όλοι υποπτευόμαστε, ότι οι αναλογίες των plus size μοντέλων δεν είναι ακριβώς plus size. Τυπικά από το μέγεθος 44 και μετά ξεκινάει η κατηγορία του plus size, εκείνη όμως φορά μικρότερο μέγεθος. Στην συνέχεια μάλιστα αποκάλυψε και ένα τρικ που κάνουν πολλά brands όταν φτιάχνουν τους καταλόγους για τα plus size κομμάτια του: αναγκάζουν τα μοντέλα να φορούν προσθετικά στο σώμα τους προκειμένου να δείχνει πάνω τους ωραίο του ρούχο. Ο λόγος, όπως λέει η @coolquinn, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα Brands θέλουν από τη μία να δίνουν τη ψευδαίσθηση ότι τα ρούχα ταιριάζουν σε σώματα plus size, αλλά ταυτόχρονα θέλουν το πρόσωπο και ο λαιμός των μοντέλων να είναι λεπτά. Διευκρίνισε ωστόσο ότι τα περισσότερα plus size brands δεν καταφεύγουν σε τέτοια τεχνάσματα.

@coolquinn

Based on questions for my video “from skinny to plus size” with 3M views, link in comments ➡️

♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

Η λύση στο παραπάνω είναι απλή: να προσλάβουν τα plus size brands μοντέλα που αντιστοιχούν στα plus size μεγέθη και φυσικά να δημιουργούν ρούχα για τις αληθινές καταναλώτριες αυτής της κατηγορίας. Όπως τονίζει η Καρολάιν, οι περισσότεροι σχεδιαστές και οι περισσότερες σχεδιάστριες δεν είναι άνθρωποι που φορούν τέτοια ρούχα και έτσι δεν μπορούν να καταλάβουν ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες αυτών των πελατών.

Το ζήτημα της plus size μάς έχει απασχολήσει και στο παρελθόν. Η Ζωή Δημητρίου είχε γράψει ένα άρθρο για τα ethics του Shein και υπερθεμάτισε πως «Το Shein δεν αξίζει τα λεφτά μας». Τότε,  πολλές αναγνώστριες από την κοινότητα του Provocateur, οι οποίες ντύνονται με plus size, είχαν στείλει μηνύματα για να πουν ότι παρά τους δίκαιες ενστάσεις που διατυπώνονται στο άρθρο, το Shein είναι από τις λίγες online πλατφόρμες στην οποία μπορούν να βρουν ρούχα στο μέγεθός τους. Με αφορμή αυτά τα σχόλια καταγράψαμε πολλές εμπειρίες plus size γυναικών όταν πηγαίνουν για ψώνια. Ο κοινωνικός στιγματισμός και η χονδροφοβία ήταν και είναι πολλές φορές ο κανόνας.