Τα μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, μετά από ψηφοφορία μέσω ειδικής πλατφόρμας, αποφάσισαν πως η ταινία Digger θα είναι αυτή που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στην κατηγορία διεθνούς ταινίας των βραβείων Όσκαρ για το 2022. Το Digger με διακρίσεις και 10 βραβεία Ίρις στις «πλάτες» του, ετοιμάζεται να κερδίσει την ευκαιρία να μπουκάρει και στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ. Σε άλλα νέα, ο σκηνοθέτης της ταινίας, Τζώρτζης Γρηγοράκης, ο Βαγγέλης Μουρίκης και ο Αργύρης Πανταζάρας πάνε Όσκαρ.
Να θυμίσουμε πως στα βραβεία Ίρις, το Digger είχε καταφέρει να αφήσει πίσω του ακόμα και τη «μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», για την οποία μόνο η Βασιλική Καλλιμάνη βραβεύτηκε, στην κατηγορία β’ γυναικείου ρόλου. Το Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη σάρωσε τα βραβεία για καλύτερη ταινία μυθοπλασίας, σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία, α’ ανδρικού ρόλου, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, καθώς και τεχνικών διακρίσεων (μακιγιάζ, κομμώσεις, σκηνογραφία, ήχο, εφέ).
Το Digger επικεντρώνεται στη σχέση ενός πατέρα με τον γιο του, όταν ο δεύτερος πηγαίνει να βρει τον πρώτο με ένα «αίτημα» και πολλά ανείπωτα. Η ταινία πιάνει όλες τις «στρώσεις» της σχέσης πατέρα-γιου, που δεν έτυχε να έχουν την παραδοσιακή σχέση και επαφή, της μέσης ελληνικής πυρηνικής οικογένειας. Όλα αυτά, ενώ αυτός ο πλανήτης κινδυνεύει από την κλιματική κρίση και ο καπιταλισμός μάλλον πιστεύει πως τα δάση ξαναφτιάχνονται.
“Ο διευθυντής φωτογραφίας του Digger (Γιώργος Καρβέλας) αξίζει όσκαρ χθες, το ορεινό ελληνικό δάσος όπως έπρεπε να το έχει διαφημίσει η κυβέρνηση για τους τουρίστες χρόνια τώρα. Και το κεντρικό θέμα είναι το πιο επίκαιρο θέμα που τόλμησε να αγγίξει Έλληνας δημιουργός. Η κλιματική αλλαγή και πόσο ακόρεστα ο κάθενάς μας για προσωπικό κέρδος, χωρίς ίχνος ενσυναίσθησης, επιθετικά διαταράσσει την άγρια φύση για να απειλήσει το μέλλον μας», έγραφε η Ζωή Δημητρίου πριν λίγο καιρό για το Digger και τον διευθυντή φωτογραφίας του και κάπως αρχίζουμε να ελπίζουμε πως θα βγει σωστή. Όπως και να ‘χει.