Αν για κάτι είμαστε σίγουροι, είναι ότι ο Μεγάλος Περίπατος, η φιλόδοξη και αρκετά κοστοβόρα ανάπλαση του Δήμου Αθηναίων, δεν πήγε και πολύ καλά. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της πόλης, βλέπετε, δεν ξεχνιέται εύκολα. Ούτε οι φούντες που φύτρωσαν στις περίφημες ζαρντινιέρες ξεχνιούνται αφού αρκετοί ήταν αυτοί που υποστήριξαν ότι ήταν ό,τι καλύτερο συνέβη στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια.

Τα έργα όμως δεν σταματούν εδώ καθώς ο Μεγάλος Περίπατος υπόσχεται να μας δώσει ακόμα περισσότερες συγκινήσεις με την ανάπλαση να συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς με κεντρικό τους άξονα την Πανεπιστημίου. Ο Δήμος της καρδιάς μας, μάλιστα, έδωσε στην δημοσιότητα εικόνες που υπόσχονται την αισθητική, λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της πρωτεύσουσας με έργα μεγάλης κλίμακας.

Εκτός από εικόνες, η δημοτική αρχή δίνει και μερικές απαντήσεις πριν καν προλάβουμε να κάνουμε τις ερωτήσεις μας. Καλώς έπραξε. Ας ελπίσουμε το Δεύτερο Μέρος της Πράξης, να αναβασθμίσει ουσιαστικά την πρωτεύσουσα γιατί, καλές οι φούντες, αλλά πρέπει και με κάποιο τρόπο να πηγαίνουμε σχετικά ήρεμοι στις δουλειές μας.

Ακολουθούν μερικές απαντήσεις από την επίσημη σελίδα του Δήμου Αθηναίων:

 Πότε θα αρχίσουν και πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα;

Απάντηση: Τα έργα θα ξεκινήσουν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο τέλος του 2021 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 12-15 μήνες.

Αυτό σημαίνει ταλαιπωρία στην πόλη για ενάμισι χρόνο;

Απάντηση: Ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει πλέον υψηλή τεχνογνωσία καθώς και εμπειρία στην εκτέλεση μεγάλης κλίμακας έργων στην πόλη. Το έργο θα εξελίσσεται τμηματικά ακριβώς για να μην υπάρξει αναστάτωση στη λειτουργία της πόλης και όχληση στις δραστηριότητες των πολιτών. Όπως ακριβώς στην ανάπλαση της κάτω Πλατείας Συντάγματος, θα γίνει με  υποδειγματικό τρόπο η οργάνωση του εργοταξίου και η ανάπτυξη των έργων. Θα είναι εξίσου πολύτιμη η κατανόηση και συνεργασία πεζών, εποχούμενων και επισκεπτών.

Πόσο θα κοστίσει η ανάπλαση;

Απάντηση: Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 3 εκατ. ευρώ.

Τι διαπιστώθηκε και τι άλλαξε, λοιπόν, στον σχεδιασμό μετά τη δοκιμαστική περίοδο;

Απάντηση: Οι αναλυτικές καταγραφές και αναλύσεις των κυκλοφοριακών δεδομένων οδήγησαν σε βελτιστοποιήσεις του τελικού σχεδίου με την αλλαγή της διατομής του δρόμου από τρεις σε τέσσερις λωρίδες.

Για περισσότερες πληροφορίες, εδώ