Στο εξώφυλλο του περιοδικού TIME βλέπουμε τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, τον άνθρωπο που απασχολεί την επικαιρότητα -ξανά- για τους λάθος λόγους. Το θέμα των ημερών, λοιπόν, είναι το Facebook και όχι τόσο για την «πτώση» του τις προηγούμενες μέρες που προκάλεσε διαδικτυακό πανικό, αλλά για τις καταγγελίες εις βάρος του. Τι μάθαμε; Ότι ο «βράχος» των social media έβαζε τα κέρδη πάνω από τους ανθρώπους. Καπιταλισμός, μάθημα πρώτο. Αυτό συμβαίνει συνήθως.

«Το Facebook δεν θα διορθωθεί μόνο του» είναι το κύριο μήνυμα του περιοδικού και υποστηρίζει ότι η εταιρεία επιζητά τα μεγάλα κέρδη και πως η δημοκρατία, όπως και οι κυβερνήσεις, μοιάζουν ανήμπορες να τα βάλουν μαζί του. Ανάμεσα σε όσα αναφέρει, ξεχωρίζει επίσης το γεγονός πως το Facebook βρισκόταν πολλές φορές σε δίλημμα και συγκρούσεις μεταξύ των δικών του κερδών και της ασφάλειας των χρηστών και είναι γνωστό πως τασσόταν πάντα υπέρ του δικού του κέρδους. Οι αποκαλύψεις της πρώην product manager έχουν βάλει φωτιά αφού κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για μηδαμινή προστασία των νεαρών χρηστών, για παραπληροφόρηση και πολιτική σύγκρουση.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TIME (@time)

 

Το Κογκρέσο, σύμφωνα με το TIME, δεν μπορεί να επιδείξει επιπλέον αδράνεια και πρέπει να παρέμβει δυναμικά διότι η προσωπική αυτονομία δέχεται επίθεση. Ο λόγος είναι πως οι γίγαντες της τεχνολογίας λειτουργούν ως μη εκλεγμένες κυβερνήσεις. Στο ίδιο άρθρο διαβάζουμε ότι το Facebook αρέσκεται στο να μεταθέτει την ευθύνη σε άλλους, συμπεριλαμβανομένων των χρηστών. Δεν θα ήταν υπερβολικό να υποστηρίξουμε ότι πολλές οικογένειες, επιχειρήσεις και καλλιτέχνες εξαρτώνται από το Facebook.

«Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί τις καταστροφικές επιλογές του Facebook όσο η ίδια η εταιρεία. Μια καλή αφετηρία είναι η αρχή της διαφάνειας γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις επάνω στους καταναλωτές, την προστασία των δεδομένων, το παράνομο περιεχόμενο, τις πρακτικές κατά του ανταγωνισμού και πολλά άλλα ζητήματα».

Σύμφωνοι, μπορούμε να φανταστούμε την καθημερινότητά μας όμως χωρίς το Facebook; Είμαστε έτοιμοι να πατήσουμε το “delete” όπως το περιοδικό TIME;