Τελειώσαμε το Squid Game και θέλουμε ψυχοθεραπεία

Θέλουμε δεύτερη σεζόν ΤΩΡΑ.

Τελειώσαμε το Squid Game και θέλουμε ψυχοθεραπεία

Θέλουμε δεύτερη σεζόν ΤΩΡΑ.


Δεν είναι μια απλή σειρά. Είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι λόγος για να έχεις Netflix. Είμαι μια συλλογική εμμονή. Και το ξέρουν και στο Twitter και στα γραφεία του Τεντ Σαράντος. Είναι στην κορυφή του top 10 της πλατφόρμας σε 90 χώρες. Είναι η πιο επιτυχημένh και δημοφιλής σειρά της σεζόν.

 O Χουάνγκ Ντονγκ-χιουκ είναι -σίγουρα- ο σκηνοθέτης που θέλει το μισό Χόλιγουντ σήμερα. Αυτός έγραψε και σκηνοθέτησε το δυστοπικό παιχνίδι επιβίωσης που κάνει όλα τα άλλα να μοιάζουν με κρυφτό που παίζουν τετράχρονα. Γιατί στο δικό του παιχνίδι επιβίωσης πεθαίνει κόσμος. Θα παίξουν ναυάγια της ζωής, τύποι που θα έπαιζαν και στα Παράσιτα, απελπισμένοι, που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα, αλογομούρηδες, γεμάτοι χρέη. Παρασύρονται να παίξουν για ένα χρηματικό έπαθλο που θα αλλάξει τη ζωή τους. 450 άτομα στη σειρά χωρίς ελπίδα παίζουν ένα παρααδοσιακό κορεάτικο παιχνίδι βγαλμένο από τη φαντασία άρρωστων μυαλών. Αν χάσεις, σε εκτελούν επιτόπου.

 Ο πρωταγωνιστής είναι εθισμένος στα τυχερά παιχνίδια. Τον κυνηγούν για τα χρέη του και πρέπει να βρει τρόπο να φροντίσει μάνα και παιδί. Εννοείται, μένει με τη φουκαριάρα τη μάνα του. Εννοείται, είναι μια αλληγορία για την ηθική μας και τα όρια της αξιοπρέπειας και των υποχωρήσεων που κάνουμε καθημερινά σε φαύλους ανθρώπους για να επιβιώσουμε. Αναρωτιέσαι αν θα λέρωνες με αίμα τα χέρια σου; Είναι ένα θρίλερ που απαιτεί γερά νεύρα από τους τηλεθεατές του. Και, περιέργως, αυτό το αιματοκύλισμα μαγνητίζει τους πάντες.

Στο Rotten Tomatoes έχει πιάσει κατοστάρι και αυτό δεν συμβαίνει συχνά. Οι κριτικοί γράφουν διθυραμβικά σχόλια και στα σόσιαλ γίνεται της Κορέας.  Εννέα μέρες μετά την κυκλοφορία του ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix έβγαλε ανακοίνωση ότι είναι το μεγαλύτερο μη αγγλόφωνο σόου στον κόσμο.

Ο κύριος λόγος που οι θεατές κόλλησαν είναι οι χαρακτήρες. Είναι πολύπλοκοι, έχουν πραγματικά ενδιαφέρον και ακόμα και οι κακοί είναι τρομερά γοητευτικοί. Θέλεις να επιβιώσουν κάποιοι και να βρεθούν δολοφονημένοι κάποιοι άλλοι (αυτό κάπως προβληματικό).

 Υπάρχει κι ένας άλλος λόγος που είδαμε τη σειρά: θέλαμε να συμμετάσχουμε στην παγκόσμια κουβέντα για τη σειρά που άνοιξε στο Τwitter.

Στο TikTok  το #SquidGame έχει 27,9 δις προβολές. Άπειρα memes έχουν δει τα μάτια μας και έχει κάπου πάρει το μάτι μας ένα Squid Game Challenge, εννοείται δεν πατήσαμε, είδαμε τι συμβαίνει όταν αποδέχεσαι την πρόκληση. Εννοείται ότι ξέρουμε τι θα ντυθούν όλοι οι Αμερικάνοι στο Χάλογουιν.

Δεν ξέρουμε άλλη σειρά στην οποία ο μέσος τηλεθεατής νιώθει να λαχανιάζει, φωνάζει, γελάει και να θέλει ψυχολογική υποστήριξη μετά το τελευταίο επεισόδιο. Και να μην του φτάνουν εννέα επεισόδια. Το μεγαλύτερο συμπέρασμα που μπορεί να εξαχθεί από αυτή τη σειρά είναι ένα: ο καπιταλισμός έχει τον απέθαντο. Μέχρι και ο φόνος γίνεται κομμάτι μιας πληρωμένης εργασίας.

Το δεύτερο είναι ότι σκέφτεστε να ψωνίσετε αυτές τις αθλητικές φόρμες. Το τρίτο είναι ότι δεν θα ξαναμιλήσετε ποτέ με άγνωστο στο μετρό. Μεταξύ μας, ο λόγος που το Squid Game σημειώνει τεράστια επιτυχία είναι ένας: είμαστε  τόσο τραυματισμένοι ψυχολογικά που δεν ξέρουμε αν μπορούμε να ξεχωρίσουμε πραγματικά το καλό από το κακό σε ένα παράλογο κόσμο, σαν κι αυτό που περίπου ζούμε. Μια πολιτική αλληγορία είδαμε και μας σόκαρε. Γιατί είναι σοκαριστικό να αντιλαμβάνεσαι πόσο ηθικά συμβιβασμένος είσαι.

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα