Είμαστε έτοιμοι να ανακτήσουμε τον χαμένο χρόνο της καραντίνας; Η Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση το διατύπωσε όπως όλοι το σκεφτόμαστε, ¨θέλουμε να ξεφοβηθούμε, να αναπνεύσουμε, να ξεχαστούμε, θέλουμε αυτή την ελαφρότητα που τελικά χωράει σε μια φράση, «ωραία περάσαμε χθες».
Έχουμε ανάγκη τη χαρά και την ελπίδα, αποζητάμε την επαφή μας με τον εαυτό μας και με τους άλλους. Κι αν ένα εισιτήριο και περίπου δυο ώρες μπορούν να σε βγάλουν από την καθημερινότητά σου και να σε μεταφέρουν στον κόσμο ενός άλλου σύμπαντος, βρήκαμε έξι παραστάσεις που ίσως είναι το hansaplast για τις ρωγμές μας.
Προμηθέας, από τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου
Νίκος Καραθάνος
Κεντρική Σκηνή 10 – 30/10/20 21
Ο
Παράδεισος, του Thomas Köck
Κατερίνα Γιαννοπούλου
Μικρή Σκηνή,
Πλημμύρες έχουν καλύψει όλη την επιφάνεια της Γης, παρασέρνοντας τους λίγους επιζώντες, που
O Γυάλινος Κόσμος, τουTennesseeWilliams
Σκηνοθεσία:Ivo van Hove
Με την Isabelle Huppert
Κεντρική Σκηνή, 13 & 14/11/2021
Δύο σταρ του θεάτρου και της υποκριτικής, ο Ίβο βαν Χόβεκαι η Ιζαμπέλ Ιπέρ, επιστρέφουν στη Στέγη. «Η σκηνή είναι μνήμη». Κατοικείται από τρία πρόσωπα: μια μητέρα, την Αμάντα, και τα δύο παιδιάτης, τη Λόρα και τον Τομ. Η Αμάντα ακόμα φαντάζεται πως είναι μια ευγενής κυρία του Νότου. Ο Τομ φροντίζει την οικογένεια και πηγαίνει σινεμά με κάθε ευκαιρία. Η Λόρα περνάει ατέλειωτες ώρες με τα γυάλινα ζωάκια της…Τρεις μοναξιές πίσω από σχεδόν κλειστές πόρτες, τρεις ανθρώπινες αδυναμίες, τρεις τρόποι να ονειρεύεσαι μια διαφορετική ζωή. Η πλοκή είναι απλή, φευγαλέα σαν ανάμνηση.«Στον “Γυάλινο Κόσμο”ανακάλυψα έναν κόσμο χωρίς ορατό ηρωισμό, έναν κόσμο που τον κατοικούν εύθραυστοι άνθρωποι.
ΧΑΛΕΠΑΣ
Αργυρώ Χιώτη
Κεντρική Σκηνή,10-27/02/2022
Μια σύγχρονη μουσική τραγωδία για τον βίο του γλύπτη που αναγεννήθηκε δημιουργικά στην πλήρη ωριμότητά του. Ο Γιαννούλης Χαλεπάς, αυτή η ασκητική μορφή της ελληνικής γλυπτικής που κάποιοι αποκάλεσαν «Ροντέν της Ελλάδας» και κάποιοι άλλοι «άγιο, τρελό, ιδιοφυϊα και καταραμένο καλλιτέχνη»,συναντά το βλέμμα της Αργυρώς Χιώτη. Από τη γέννησή του στον Πύργο της Τήνου μέσα στα μάρμαρα και στις σκόνες του πατρογονικού εργαστηρίου έως τη θρυλική «Κοιμωμένη» στο Α’Νεκροταφείο. Κι από την κατάρρευση, τον ψυχιατρικό εγκλεισμό και την πολύχρονη απομόνωση στα βουνά του νησιού του έως τηνπνευματική αφύπνιση και την ορμητική αναγέννηση που τον καθιέρωσε στα γεράματα. H Αργυρώ Χιώτη περπατά τον δύσβατο δρόμο του γλύπτη, ανάμεσα στη σιωπή και στο παράλογο, στην αδράνεια και στη δημιουργία, παραδίδοντας μιασύγχρονη μουσική τραγωδία με λιμπρέτο του Αλέξανδρου Βούλγαρη (TheBoy), μουσική του JanVan Angelopoulos, σκηνικό χώρο της Έφης Μπίρμπα και μια εξαιρετική ομάδα ερμηνευτών.
Andy
Gus
Κεντρική
Στην πρώτη του θεατρική παράσταση, ο
Φράνκενσταϊν
Λένα Κιτσοπούλου
Κεντρική Σκηνή, 14/
Ο βικτοριανός μύθος του Φράνκενσταϊν, του δημιουργού που έπλασε το ανθρωπόμορφο κτήνος,
Info: www.onassis.org