Από την Beyoncé έως την Cardi B κι από την Χριστίνα Μπόμπα μέχρι την Μαρία Ηλιάκη και την Τζένη Μπαλατσινού,  οι ανακοινώσεις εγκυμοσύνης της ποπ κουλτούρας είναι και ευκαιρίες μάρκετινγκ. Πέστε να με φάτε.

https://t.co/BmvCHwloeZ

Είναι μια παράξενη, “σπάζοντας το διαδίκτυο” στιγμή. Γιατί τα sites τρελαίνονται για τα ντεμέκ “αποκλειστικά” λες και ξεγεννούν τις γυναίκες μέσα στην αίθουσα τοκετού. Αν βέβαια κάνουν Tik Tok τις ωδίνες σίγουρα θα αποκτήσουν followers. Γιατί πατάμε κλικ σε ειδήσεις για γέννες και βαφτίσια μιας και δεν έχουν καταφέρει να ξεφύγουμε από το φαινόμενο του βλάχικου γάμου και των καλεσμένων που σχολιάζουν την κουάφ της πεθεράς και το φόρεμα της κουμπάρας που τάχα ράφτηκε στη Σήλια.

Τι σε νοιάζει εσένα τι επιλέγει να μοιραστεί η κάθε γυναίκα, θα μου πεις. Και καλά θα κάνεις. Τα όρια ανάμεσα στην ιδιωτική ζωή και τη δημόσια είναι θολά. Καθέν@ έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται τους λογαριασμούς του κατά βούληση.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

Η Katy Perry αποκάλυψε το δικό της στο βίντεο για το Daisies, ντυμένη στα λευκά, γυρισμένο σε στυλ ταινίας στο σπίτι. Άλλοι, όπως η Nicki Minaj και Grimes, έχουν δημοσιεύσει στο Instagram πόζες που παραπέμπουν στο εξώφυλλο του Vanity Fair της Demi Moore το 1991. Η γυμνή φωτογραφία, της Annie Leibovitz ήταν, όπως και η στιγμή της Μπιγιονσέ, μια ανοιχτή πόρτα για να περάσουν και άλλες. Όπως είπε πρόσφατα η Μουρ στη Ναόμι Κάμπελ: “Καταλαβαίνω τι αντίκτυπο είχε στον κόσμο, στις γυναίκες αυτή η γυμνή φωτογράφιση”.

Τώρα θα σας πω τον λόγο που γράφτηκε αυτό το κείμενο. Είμαι υπέρ  της κανονικοποίησης των εγκύων και των σωμάτων τους. Αλλά, πιστεύω ότι ελλοχεύει πάντα ένας κίνδυνος να πέσουν θύματα εκμετάλλευσης οι κοινές θνητές που συγκρίνουν τον εαυτό τους με τις διασημότητες που δεν ποστάρουν ποτέ χωρίς κέρδος.  Υπάρχει μια πιο σκοτεινή πλευρά. Μας καθοδηγούν να πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν να τα έχουμε όλα, να έχουμε μια επιτυχημένη καριέρα και να είμαστε καλές μανούλες, να μεγαλώσουμε επιτυχημένα, ευτυχισμένα παιδιά. Η εγκυμοσύνη, η μητρότητα και η γονιμότητα θεωρούνται ένα άλλο σημείο πώλησης. Marketing δηλαδή και φυσικά λειτουργούν πάντα ως κομμάτι της binary ταυτότητας. Δεν έχω δει ποτέ να προβάλλεται με τον ίδιο τρόπο που προωθείται στα μίντια η εικόνα της Μπόμπα και της Αθηνάς Οικονομάκου, η εγκυμοσύνη μιας κουίρ γυναίκας. Είναι ταμπού.

Oι μαμάδες πρέπει να γιορτάσουν την κάθε σωματική αλλαγή επειδή το σώμα τους βίωσε τεράστιο άγχος όταν μετέφερε και γαλούχησε το μωρό για εννέα μήνες και κυριολεκτικά έκανε κάτι θαυματουργό. Ευτυχώς, υπάρχουν όλο και περισσότεροι διάσημοι που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων τους για να δείξουν τη ρεαλιστική πλευρά της ζωής μετά τον τοκετό, συμπεριλαμβανομένης της Amy Schumer και του supermodel Ashley Graham.