Η εγκυμοσύνη πουλάει και το Instagram γέμισε "celebrity" μωράκια

Να σας ζήσουν αλλά κάπου ώπα με τα κιλά που χάσατε, τις συνεντεύξεις τύπου έξω από το Μητέρα. Είναι τα πάντα προϊόντα για ποσταρίσματα;

Η εγκυμοσύνη πουλάει και το Instagram γέμισε "celebrity" μωράκια

Να σας ζήσουν αλλά κάπου ώπα με τα κιλά που χάσατε, τις συνεντεύξεις τύπου έξω από το Μητέρα. Είναι τα πάντα προϊόντα για ποσταρίσματα;


Από την Beyoncé έως την Cardi B κι από την Χριστίνα Μπόμπα μέχρι την Μαρία Ηλιάκη και την Τζένη Μπαλατσινού,  οι ανακοινώσεις εγκυμοσύνης της ποπ κουλτούρας είναι και ευκαιρίες μάρκετινγκ. Πέστε να με φάτε.

Είναι μια παράξενη, "σπάζοντας το διαδίκτυο" στιγμή. Γιατί τα sites τρελαίνονται για τα ντεμέκ "αποκλειστικά" λες και ξεγεννούν τις γυναίκες μέσα στην αίθουσα τοκετού. Αν βέβαια κάνουν Tik Tok τις ωδίνες σίγουρα θα αποκτήσουν followers. Γιατί πατάμε κλικ σε ειδήσεις για γέννες και βαφτίσια μιας και δεν έχουν καταφέρει να ξεφύγουμε από το φαινόμενο του βλάχικου γάμου και των καλεσμένων που σχολιάζουν την κουάφ της πεθεράς και το φόρεμα της κουμπάρας που τάχα ράφτηκε στη Σήλια.

Τι σε νοιάζει εσένα τι επιλέγει να μοιραστεί η κάθε γυναίκα, θα μου πεις. Και καλά θα κάνεις. Τα όρια ανάμεσα στην ιδιωτική ζωή και τη δημόσια είναι θολά. Καθέν@ έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται τους λογαριασμούς του κατά βούληση.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

Όταν η Beyoncé στα βραβεία MTV 2011 (ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του Instagram) ξεκουμπώνοντας το μωβ σμόκιν, για να δείξει την φουσκωμένη κοιλιά της, ήταν ένας τρόπος να συνδεθεί στενά με τους θαυμαστές της. Έβαλε επίσης το Love on Top, το οποίο είχε υποεκπροσωπηθεί εμπορικά, πίσω στη συζήτηση. Ήταν σημαντικό ότι το ντύσιμο της τραγουδίστριας – ένα σμόκιν, ένα εξαιρετικά έμφυλο ένδυμα – είχε επιλεγεί για αυτή την πολύ θηλυκή στιγμή. Είναι ενδιαφέρον να το συγκρίνουμε με την εγκυμοσύνη της το 2017 στο Instagram, μετά τις αποκαλύψεις της απιστίας στο άλμπουμ της Lemonade, εκείνη τη φορά η τραγουδίστρια αποκάλυψε την κοιλίτσα της ντυμένη με ένα πέπλο και περιτριγυρισμένη από λουλούδια. Αισθάνθηκε ενήλικας, πιο θηλυκή.

Το πιο μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα ήταν το πιο σημαντικό. Όταν η εγκυμοσύνη και το σώμα μιας μητέρας εξακολουθούν να στιγματίζονται στη δημοφιλή κουλτούρα, η Beyoncé έκανε το (μαύρο) σώμα στην περίοδο της εγκυμοσύνης - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- αντικείμενο θαυμασμού και επιθυμίας. Η δύναμη και η γυναικεία δύναμη κωδικοποιήθηκαν οπτικά με την εγκυμοσύνη.

Η Katy Perry αποκάλυψε το δικό της στο βίντεο για το Daisies, ντυμένη στα λευκά, γυρισμένο σε στυλ ταινίας στο σπίτι. Άλλοι, όπως η Nicki Minaj και Grimes, έχουν δημοσιεύσει στο Instagram πόζες που παραπέμπουν στο εξώφυλλο του Vanity Fair της Demi Moore το 1991. Η γυμνή φωτογραφία, της Annie Leibovitz ήταν, όπως και η στιγμή της Μπιγιονσέ, μια ανοιχτή πόρτα για να περάσουν και άλλες. Όπως είπε πρόσφατα η Μουρ στη Ναόμι Κάμπελ: "Καταλαβαίνω τι αντίκτυπο είχε στον κόσμο, στις γυναίκες αυτή η γυμνή φωτογράφιση".

Τώρα θα σας πω τον λόγο που γράφτηκε αυτό το κείμενο. Είμαι υπέρ  της κανονικοποίησης των εγκύων και των σωμάτων τους. Αλλά, πιστεύω ότι ελλοχεύει πάντα ένας κίνδυνος να πέσουν θύματα εκμετάλλευσης οι κοινές θνητές που συγκρίνουν τον εαυτό τους με τις διασημότητες που δεν ποστάρουν ποτέ χωρίς κέρδος.  Υπάρχει μια πιο σκοτεινή πλευρά. Μας καθοδηγούν να πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν να τα έχουμε όλα, να έχουμε μια επιτυχημένη καριέρα και να είμαστε καλές μανούλες, να μεγαλώσουμε επιτυχημένα, ευτυχισμένα παιδιά. Η εγκυμοσύνη, η μητρότητα και η γονιμότητα θεωρούνται ένα άλλο σημείο πώλησης. Marketing δηλαδή και φυσικά λειτουργούν πάντα ως κομμάτι της binary ταυτότητας. Δεν έχω δει ποτέ να προβάλλεται με τον ίδιο τρόπο που προωθείται στα μίντια η εικόνα της Μπόμπα και της Αθηνάς Οικονομάκου, η εγκυμοσύνη μιας κουίρ γυναίκας. Είναι ταμπού.

Ταμπού είναι και το πραγματικό σώμα της λεχώνας. Κι όλη η κουβέντα για τα κιλά που χάσανε ίσως είναι αχρείαστη. Κάθε νέα μαμά έχει βαρεθεί τις ιστορίες διασημοτήτων  για τα κιλά που έχασαν μια μέρα/ μια εβδομάδα μετά την έξοδο από το μαιευτήριο. Οι γυναίκες που γέννησαν χθες και σήμερα ξάπλωσαν δίπλα στην πισίνα με ένα ολόσωμο μαγιό προωθούν μη ρεαλιστικούς στόχους. Sorry not sorry.

Oι μαμάδες πρέπει να γιορτάσουν την κάθε σωματική αλλαγή επειδή το σώμα τους βίωσε τεράστιο άγχος όταν μετέφερε και γαλούχησε το μωρό για εννέα μήνες και κυριολεκτικά έκανε κάτι θαυματουργό. Ευτυχώς, υπάρχουν όλο και περισσότεροι διάσημοι που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων τους για να δείξουν τη ρεαλιστική πλευρά της ζωής μετά τον τοκετό, συμπεριλαμβανομένης της Amy Schumer και του supermodel Ashley Graham.

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα