Ο Φοίβος Δεληβοριάς πριν πέντε χρόνια είχε ένα όραμα. Μάλλον ήταν το παιδικό του όνειρο. Αν με ρωτάς, ο Φοίβος Δεληβοριάς είναι από τους ελάχιστους καλλιτέχνες που έχουν σεβαστεί τόσο πολύ την πολιτιστική κληρονομιά των 50s, 60s και 70s, είχε πάντα μια περπατησιά στην καριέρα του και καμία περιφρόνηση σε συναδέλφους του. Και έχει πολλά να πει για την σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή ο Φοίβος. Τα λέει κι ωραία.

Ήθελε να δημιουργήσει ένα σύγχρονο αναψυκτήριο για να αναβιώσει το βαριετέ θέατρο, τους κονφερασιέ, την Μάνδρα του Αττίκ, την πολιτικά αιχμηρή επιθεώρηση για τις μάζες, τον Χάρρυ Κλυνν και τις εμφανίσεις του στο αναψυκτήριο Ερμής στο Αιγάλεω.

Για τους φασαίους θα εξηγήσω το είδος: τραγούδι, χορός, πρόζα επιθεωρησιακή (είδος άδικα περιφρονημένο, μάλλον γιατί για να το κάνεις καλά θέλεις ταλέντο και όχι δημόσιες σχέσεις να σου αγοράζουν δημοσιεύσεις και μετά να κυνηγάς θεατές να αγοράσουν θέσεις), stand up, σκετσάκια, μιμήσεις, μπουρλέσκ και guest με τους πιο δημοφιλείς τραγουδιστές της πίστας. Δύσκολη πίστα.

Ξεκίνησε δειλά δειλά την Ταράτσα το 2017 στην  Ιερά Οδό. Κι έγινε πραγματικά talk of the town. Άλλοι μιλούσαν για τον Alex De Paris με τα μαγικά του. Μερικοί δεν μπορούσαν να ξεχάσουν την Νεφέλη Φασουλη στο “Βαριέμαι”, ο Βύρων Θεοδωρόπουλος είχε σίγουρα μεγάλα κέφια (όχι τόσο φέτος όμως) και ο Θανάσης Αλευράς ήταν/ είναι δαιμονισμένα ταλαντούχος. Το παλικάρι έπεσε μικρός σε κάποια μαρμίτα με το μαγικό φίλτρο του αδιανόητου ταλέντου. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΦΤΑΣΕΙ.

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη περνούσε από την Ταράτσα του από τον Διονύση Σαββόπουλο μέχρι την Ζέτα Μακρυπούλια και οι θαμώνες (γιατί πήγαιναν και ξαναπήγαιναν) ήταν μια παρέα με τους καλλιτέχνες. Έκανε το καλοκαίρι στην Αθήνα πιο διασκεδαστικό.

Κάθε πραγματικά εξαιρετικά καλλιτεχνικό επίτευγμα όταν γίνεται επιτυχία γίνεται και mainstream. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Όλοι την μαζική αποδοχή αποζητούμε. Το μεγάλο κοινό να σηκώνεται και να χειροκροτάει. Τον θέλει ο κόσμος. That said, φέτος αν έλειπε ο Θανάσης Αλευράς από την Ταράτσα θα βλέπαμε ένα φλατ σόου με εξεζητημένα camp κοστούμια. Ωραία τα κοστούμια, good good not bad το σόου.

Η Νατάσσα Μποφίλιου του, ο μονόλογος του για τη Λίνα Μενδώνη ως Άννα Μαρία Ψυχαράκη του Big Brother, η Βίκυ Φλέσσα/Παπαφλέσσα με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο θα έπρεπε να βραβευτούν για την ερμηνεία. Είναι αριστούργημα. Θανάση Αλευρά, τα σέβη μας.

Αλλά, ο Φοίβος λέει όντως τα ίδια πέντε σουξέ του. Είναι το άτυπο inside joke τους.Είναι προβλέψιμος. Ακόμη και με καναρινί κουστούμι. Η Idra Kayne είναι φωνάρα, αλλά αυτό το ξέραμε. Η Νεφέλη Φασούλη – φέτος- κάνει πρόμο στο δίσκο της (κατανοητό), το video wall μάλλον το ζήτησε ο Ζαχαράτος για το δικό του σόου, ο Φοίβος Ριμένας αξίζει ένα μιούζικαλ στο θέατρο και ο Βύρωνας Θεοδωρόπουλος πρέπει να γράψει νέο υλικό. Μας λείπει.

Πέρασα καλά μαζί τους; Ναι. Αλλά, επειδή δεν έχασα ούτε μια χρονιά στην Ταράτσα αυτό το γνώριζα. Θα ξαναπήγαινα; Ναι, για να δω την Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη του Θανάση Αλευρά, να γιορτάζει τα 200 χρόνια από την Ταράτσα του Φοίβου. Κλαίγαμε από τα γέλια με το σκετς. Σε κάποιους από την παρέα άρεσε και η παρωδία με τις Άγριες Μέλισσες.

Αν δεν ανέβαινε όμως να γεμίσει την σκηνή η φωνάρα Καίτη Γαρμπή θα σκεφτόμουν ότι ήταν ένα υπερτιμημένο θέαμα. Όμως ανέβηκε και έδωσε νόημα στον όρο star quality. Έλαμπε, παρέσυρε τον κόσμο σε ένα γλέντι, φανς της έχασαν τη φωνή τους, δεν σταμάτησαν να ανεβαίνουν στόριζ στο Instagram και ξεφαντώσαμε. Ξεχάσαμε για σαράντα λεπτά τους 15 μήνες της πανδημίας.

Ήταν συγκινητικός ο Δεληβοριάς όταν θυμήθηκε τα νιάτα του στις Γραμμές που το “έσκαγε” η Καιτούλα από το Διογένης Palace και άραζε με την παρέα της στο μαγαζί για να τραγουδήσει το κομμάτι που της έγραψε ο Φοίβος το “Ο Άντρας της Ζωής Μου”. Κορυφαίο ζεϊμπέκικο. Και κορυφαία στιγμή όταν Γαρμπή και Δεληβοριάς τραγούδησαν τον άλλο Φοίβο στην Κιβωτό και ο Δεληβοριάς μίλησε με εξαιρετικά λόγια και σεβασμό για τον συνθέτη Φοίβο. Όχι, μπράβο του.

Η παράσταση του Δεληβοριά είναι αξιοπρεπέστατη. Αλλά αν βρεθεί άνθρωπος που μπορεί να μου εξηγήσει γιατί βλέπαμε hommage με Άννα Καρίνα όσο τραγουδούσε την Ιεροσυλία η Καίτη θα του δώσω το 50€ που κόστισε εισιτήριο και δυο ποτά. Ο οργανωτής σκηνής a.k.a Γιακουμής: Κώστας Δετώρος ήταν αποκάλυψη.

Θα ξαναπήγαινα; Για τους guests. Τον Γιώργο Μαργαρίτη εννοώ. Ίσως για λόγους ταξικούς και όχι μόνο, η Ταράτσα άλλαξε.

Info: ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΥ ΦΟΙΒΟΥ, “Summer in the city”, Κάθε Πέμπτη, στο «Άλσος»

Φωτογραφίες: Δημήτρης Μακρής