Η εταιρεία Coors σχεδιάζει να διεισδύσει στα όνειρα μας για να μας πείσει να αγοράσουμε την μπίρα τους.
Αυτή η γιγαντιαία επιχείρηση θέλει να μας βάλει να παρακολουθήσουμε ένα σύντομο διαδικτυακό βίντεο πριν πέσουμε για ύπνο και στη συνέχεια να παίξουν ένα οκτάωρο ηχητικό τοπίο. Εάν ήταν επιτυχής η στρατηγική τους, το κοινό τους θα είχε αναζωογονητικά όνειρα. Θα τους είχαν χειραγωγήσει τα όνειρα. Το κορυφαίο αποτέλεσμα αναζήτησης στην Google όταν πληκτρολογείς «Coors dream» είναι το τραγούδι Dreams, του ιρλανδικού ποπ συγκροτήματος Coors. Ωστόσο, αυτό το χαριτωμένο τέχνασμα ίσως ανοίγει την πόρτα σε ένα ενοχλητικό μέλλον. Οι νευροεπιστημόνες δεν το θεωρούν αστείο ούτε διασκεδαστικό διαφημιστικό τέχνασμα. Το ενδεχόμενο κακής χρήσης αυτών των τεχνολογιών είναι δυσοίωνο.
Δεν είναι κάτι καινούργιο οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της εγρήγορσης για να βοηθήσουν έναν άνθρωπο να ονειρευτεί ένα συγκεκριμένο θέμα. Ο Σαλβαντόρ Νταλί κοιμόταν κρατώντας ένα κουτάλι κι όταν θα έπεφτε σε βαθύ ύπνο αυτό θα έπεφτε από το χέρι του σε προσχεδιασμένα τοποθετημένο πιάτο και θα τον ξυπνούσε ώστε να βρίσκεται σε μια κατάσταση που θα θυμόταν όλες τις εικόνες που ονειρεύτηκε.
Οι άνθρωποι, λοιπόν, είναι περισσότερο ευαίσθητοι σε σκέψεις και εικόνες που τους εισάγονται ενώ κοιμούνται. Πχ, καπνιστές που εκτίθενται στην μυρωδιά των τσιγάρων ενώ κοιμούνται, καπνίζουν 30% λιγότερα τσιγάρα τις επόμενες μέρες. Φανταστείτε μια Alexa να ελέγχει τα όνειρά σας. Το υποσυνείδητο σας θα ήταν ανοιχτό για ενοικίαση.
Η ζωή μας μοιάζει κάθε μέρα με επεισόδιο Black Mirror. Δεν έχει πλάκα πλέον.