Εδώ στην Ελλάδα επιχείρηση «ελευθερία» με τις αφίσες για την προώθηση του εμβολιασμού να περιλαμβάνει νέα πλάσματα, να μας δείχνουν το τσιρωτάκι τους και να προσπαθούν να μας πείσουν να κλείσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται το ραντεβού μας. Καλά τα νιάτα, δεν λέμε, αλλά έχετε δει τις αφίσες της γαλλικής καμπάνιας. Από ό,τι φαίνεται, δεν δυσκολεύτηκαν οι Γάλλοι να καταλάβουν πως τα φιλιά, το φλερτ και γενικότερα ο έρωτας είναι πολύ πιο έξυπνη βάση για να στηρίξεις μια καμπάνια μάρκετινγκ, ειδικά αν αφορά τη δημόσια υγεία. Δεν θέλει κόπο παιδιά, θέλει επαφή και αγάπη προς την πραγματική ζωή. Με εξτραδάκι μερικά «πυροτεχνήματα».

Το ARS Paca, οι υγειονομικές αρχές της Γαλλίας, δημιούργησαν μια καμπάνια, που ίσως να είναι και η πρώτη που τονίζει αυτό το αίσθημα της «επιθυμίας για ξεγνοιασιά». Αυτή μας την ανάγκη να σταματήσουμε να βλέπουμε ανθρώπους να φιλιούνται σε ταινίες, ουρλιάζοντας «τι κάνετε; ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΕΧΟΥΜΕ». Με αισθητική και χιούμορ, η αφίσες της καμπάνιας αυτής λογικά καταφέρνουν να πείσουν νέους και αιώνια ερωτύλους να κλείσουν το πολυπόθητο ραντεβουδάκι τους. Το ραντεβουδάκι #diplis ξεκάθαρα.

«Σκηνές επανένωσης», όπως ένα φιλί ή μια αγκαλιά, και μια σημείωση που γράφει: «Ναι, το εμβόλιο μπορεί να έχει επιθυμητά αποτελέσματα. Με κάθε εμβολιασμό, η ζωή ξεκινά ξανά», οι γαλλικές αρχές θέλουν να πείσουν τους πολίτες ότι ο εμβολιασμός μπορεί να τους φέρει πιο κοντά σε μια ζωή που τους έχει λείψει, αφήνοντας πίσω τους περιορισμούς.

Το μήνυμα του ARS Paca, της υπηρεσίας υγείας Προβηγκίας-Άλπεων, Κυανής Ακτής είναι εμπνευσμένο από το χιλιοειπωμένο… «Το εμβόλιο έχει ανεπιθύμητα αποτελέσματα».

Ναι, στις αφίσες της γαλλικής καμπάνιας απεικονίζονται στιγμές που όντως μας έλειψαν. Εραστές να φιλιούνται μετά από μια -λογικά- εξαιρετικά ενδιαφέρουσα βραδιά, άλλοι να αγκαλιάζονται στο αεροδρόμιο, γιατί, καλησπέρα, η πανδημία στοίχησε λίγο παραπάνω για τις σχέσεις από απόσταση, ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΔΙΑΟΛΕ και οικογένειες να εξορμούν στις παραλίες, μαζί με γονείς και παππούδες, γιατί αρκετά με την καταπίεση που έχουν υποστεί οι ηλικιωμένοι.

Στο μεταξύ, σε αντίθεση με τα δικά μας πανδημικά σποτ, τα οποία είναι γεμάτα «απαγορεύσεις» και «σχολαστικές πλύσεις χεριών» ή σεξιστικά υπονοούμενα, το γαλλικό δείχνει την κανονικότητα για την οποία ανυπομονούμε. Την απεικονίζει, δεν μας αφήνει να την ξεχνάμε, μένοντας μόνο στα αντισηπτικά, τις μάσκες και τις αφίσες που περισσότερο Black Mirror θυμίζουν, παρά ελευθερία.

Σε άλλα νέα, οι Γάλλοι δεν μας απογοητεύουν ποτέ. Οι Γάλλοι ξέρουν.