Η πιο ζεστή Παρασκευή μέχρι την επόμενη. Τη στιγμή που τα ερκοντίσιον στάζουν και γεμίζουν με τον ιδρώτα τους διάφορους πολύχρωμους κουβάδες στα μπαλκόνια μας, η μουσική από τα ηχεία του λάπτοπ ή του στερεοφωνικού μας, καλύπτει τη βουή των κλιματιστικών που δουλεύουν ασταμάτητα εδώ και μέρες. Ασταμάτητα δούλεψε και ο Rsn ο οποίος βρέθηκε σε μία διαρκή κίνηση, κυρίως εσωτερική, αφού λόγω της καραντίνας οι μετακινήσεις όλων ήταν περιορισμένες. Αποτέλεσμα αυτής της υπερκινητικότητας ήταν ο δίσκος Motion και μια γρήγορη αναζήτηση της συγκεκριμένης λέξης στο διαδίκτυο και με τη βοήθεια της μετάφρασης, ίσως καταλάβετε καλύτερα πού βασίστηκε το concept.

Σήμερα, 2 Ιουλίου και ενώ το ομότιτλο κομμάτι του δίσκου έχει ήδη κάνει το πρώτο του διαδικτυακό μπουσούλημα από τον προηγούμενο μήνα, το Motion ενηλικιώνεται και κυκλοφορεί επίσημα με 9 ολόφρεσκα tracks που αξίζουν την προσοχή σου. Με αφορμή το εναρκτήριο «ταξίδι» του δίσκου, λοιπόν, μιλήσαμε με τον Rsn για τους πλανήτες που δημιουργεί κάποιος στο κεφάλι του, τα synths, τις πολλές και ουσιαστικές συνεργασίες με καλλιτέχνες της εγχώριας και μη μουσικής σκηνής, αλλά και τις επιρροές του.

Πόσο καιρό σου πήρε να ολοκληρώσεις τον δίσκο, ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες και τι ήταν το πρώτο που σκέφτηκες μόλις τον άκουσες ολοκληρωμένο;

Ο δίσκος είναι αποτέλεσμα δουλειάς ενός χρόνου. Γράφτηκε μέσα στην καραντίνα όπου είχα πολύ χρόνο να πειραματιστώ με τον ήχο. Αυτό ήταν το καλό part συν του ότι είχα τον χρόνο να σκεφτώ τι θέλω να κάνω σαν επόμενα βήματα. Το δύσκολο ήταν να βρεθώ με τους ανθρώπους που συνεργάστηκα για τον δίσκο. Βέβαια, βοήθησε το internet πολύ σε αυτό. Ήταν μια περίεργη, ιδιαίτερη περίοδος για όλους μας. Προσπάθησα να την περάσω όσο πιο δημιουργικά γίνεται. Έχω γράψει και άλλα κομμάτια τα οποία δεν μπήκαν τελικά στον δίσκο. Όταν διαλέγω ποια κομμάτια θα βάλω, ακούω τον δίσκο από την αρχή μέχρι το τέλος και αν νιώσω γεμάτος, τότε είναι που κλείνω τον δίσκο.

Η αφορμή για την δημιουργία του δίσκου, ποια ήταν; 

Το βασικό concept του δίσκου είναι η εσωτερική αναζήτηση και η κίνηση ανάμεσα στα μουσικά είδη και τις επιρροές μου. Αυτό ακριβώς αποτύπωσαν και στο εξώφυλλο οι till noon. Ο καθένας μας φτιάχνει έναν ολόκληρο πλανήτη μέσα στο κεφάλι του ο οποίος βρίσκεται, όπως και όλα, σε μια διαρκή κίνηση.

Ακούγοντας τον δίσκο νομίζω -με διορθώνεις φυσικά- ότι κυριαρχεί το downtempo και το ηλεκτρονικό στοιχείο το οποίο είναι πιο έντονο από ποτέ συγκριτικά με τις προηγούμενες δουλειές σου. Ήθελες από καιρό να ασχοληθείς πιο συγκεκριμένα με τον ηλεκτρονικό ήχο ή εμφανίστηκε αυτή η ανάγκη στην πορεία καθώς σκεφτόσουν τη βάση του Motion;

Μέσα στην καραντίνα είχα τον χρόνο να ασχοληθώ με τα synthesizer που έχω στο στούντιο μου και να εμβαθύνω σε αυτό. Νομίζω ότι ασυναίσθητα ο δίσκος πήρε έναν πιο ηλεκτρονικό δρόμο.

Irene, Thaliah, Mc Yinka, Jb Nible, Lefteris Samson. Πώς προέκυψαν αυτές οι συνεργασίες;

Με την Thaliah παίζουμε μαζί συναυλίες 5 χρόνια και όπως και με τα υπόλοιπα παιδιά, είμαστε σαν οικογένεια. Πρόκειται για μια πολύ ταλαντούχα τραγουδίστρια με την οποία γράφουμε συνεχώς, δεν γινόταν να λείπει. Ο mc Yinka είναι ένα από τα άτομα που θαυμάζω και σαν άνθρωπο και σαν καλλιτέχνη. Τον ξέρω πάρα πολλά χρόνια λόγω του Hip Hop και παίζουμε και παρέα σε πολλές συναυλίες. Με την Irene δουλεύουμε μαζί τον πρώτο της δίσκο. Μια μέρα που της έβαζα κομμάτια από τον δίσκο μου να ακούσει, άκουσε την μουσική του Motion και της έκανε το κλικ. Στα μαγαζιά που παίζω μουσικές, παίζω πολύ έναν Αμερικανό ραπερ, τον Jb Nimble. Όταν έγραψα την μουσική για το Μoth to light ο πρώτος που μου ήρθε στο μυαλό που θα ήθελα να πει το κομμάτι ήταν αυτός. Έτσι του έστειλα μήνυμα και ήταν πολύ θετικός και ενθουσιώδης και κάπως έτσι ηχογραφήθηκε το συγκεκριμένο τραγούδι. Με τον Lefteri Samson είχα ακούσει κομμάτια του από τις προσωπικές του δουλειές και μου άρεσε πολύ η χροιά του, έτσι επικοινώνησα μαζί του και γράψαμε το Stay with me.

Δεν θα σε ρωτήσω ποιο κομμάτι ξεχωρίζεις, αλλά θα ήθελα να μου πεις ποιο είναι αυτό που σε δυσκόλεψε περισσότερο κατά την παραγωγή του.

Νομίζω αυτό που με δυσκόλεψε πιο πολύ από όλα είναι το Stay with me. Οι μουσικές εναλλαγές που είχα φανταστεί για το συγκεκριμένο τραγούδι απαιτούσαν πολύ χρόνο και δουλειά για να καταφέρω να τις φέρω στο επίπεδο που είχα φανταστεί.

Θα ήθελες να μου πεις πώς εμπνεύστηκες το κομμάτι Way Out; Ακούμε έναν μοντέρνο ήχο σε πλήρη αρμονία με ήχους της Ανατολής. Ιδιαίτερο και “ταξιδιάρικο”. Ανατολίτικους ήχους ακούμε επίσης και στο Her Sign

Από τον προηγούμενο δίσκο Strange Eyes είχα αρχίσει δειλά δειλά να “απενοχοποιώ” την ελληνική μουσική. Σε αυτόν τον δίσκο μου βγήκε αβίαστα το να πειραματιστώ πάνω σε αυτό. Γιατί να μην συνδυάσουμε ένα Moog (synth) μαζι με ούτι;

Το Motion κλείνει με το Α moth to light, ένα αυθεντικό hip hop κομμάτι και το Victory, με την πιο break διάθεση. Με αυτό τον τρόπο ήθελες να διευρύνεις τις μουσικές κατευθύνσεις του δίσκου ή απλά δεν αντέχεις μακριά από τη “βάση” σου;

O δίσκος βρίσκεται σε μια διαρκή κίνηση μεταξύ των μουσικών μου επιρροών. Το hip hop είναι μια βασική μου επιρροή, είναι η μουσική που μεγάλωσα και ακούω πολλά χρόνια. Hip hop μπορείς να βρεις και σε άλλα κομμάτια του δίσκου, όπως το Ηer sign / Stay with me.

Η προώθηση του δίσκου πώς θα γίνει; Πού θα σε ακούσουμε; (δεν εννοώ ραδιοφωνικά).

Στις 23 Ιουλίου θα παρουσιάσουμε τον δίσκο, μαζί με τους guests στο Gazarte και είμαι πολύ ανυπόμονος για αυτό! Έπειτα από τις 23 μιλάμε και για άλλες συναυλίες οι οποίες δεν έχουν κλείσει ακόμα, σύντομα θα μπορούμε να τις ανακοινώσουμε. Στα ‘εκτός live’ νέα είναι ότι έχω τελειώσει την μουσική παραγωγή του ντεμπούτο – album της Irene (που τραγουδάει και στο Motion) καθώς και την μουσική για μια ταινία η οποία θα ανακοινωθεί σύντομα!


Ο δίσκος κυκλοφορεί από την γερμανική δισκογραφική Agogo Records σε βινύλιο και digital μορφή.

Βρες τον Rsn: Bandcamp, SpotifyInstagram