Δεν είναι κακό να αγκαλιάζεις εμπορικά τη συμπεριληπτικότητα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την εκστρατεία εσωρούχων των Marks & Spencer “Nothing Neutral About It”. Βλέπεις γυναίκες σε όλα τα μεγέθη, με φυσιολογικές διαστάσεις και όλων των φυλών. Οι γυναίκες αυτές χορεύουν χαρούμενες γιατί τα μπεζ εσώρουχα είναι σε απόχρωση που ταιριάζει με εκείνη του δέρματός τους. Όλα καλά.

Σε δεύτερη ανάγνωση, το μήνυμά της εκστρατείας εξόργισε πολλούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όταν έμαθαν ότι πίσω από την εκστρατεία αυτή βρίσκεται το κίνημα Black Lives Matter κι ανατρίχιασαν όταν πληροφορήθηκαν ότι πηγή έμπνευσης ήταν ο θάνατός του George Floyd.

https://twitter.com/marksandspencer?ref_src=twsrc%5Etfw

Οι καταναλωτές δεν δέχονται να χρησιμοποιείται το συλλογικό τραύμα της μαύρης κοινότητας για να πουλήσει μια εταιρεία εσώρουχα. Ειδικά όταν η Daily Mail έχει κυκλοφορήσει άρθρο με τίτλο “Αυτά δεν είναι απλά εσώρουχα αλλά εσώρουχα εμπνευσμένα από το θάνατό του George Floyd”.

Οι μαύροι καταναλωτές δεν μπορούν να αγοράσουν τη συμπερίληψη –που απαιτούσαν χρόνια τώρα- χωρίς να λάβουν υπόψιν τους τι χρειάστηκε για να επιτευχθεί: αστυνομική βία, δολοφονία ενός αδελφού τους, παγκόσμιες διαδηλώσεις, κοινωνικά # αφύπνισης και άπειρες τηλεοπτικές συζητήσεις και σειρές. Είναι ένα συλλογικό τραύμα που άφησε τα σημάδια του.

https://t.co/DLudxnbVnX

Δεν θεωρούν καθόλου σέξι την εικόνα του αστυνομικού με την μπότα στο λαιμό ενός μαύρου άντρα για να γίνει αυτό πηγή έμπνευσης εσωρούχων. Είναι χυδαίο κι ανατριχιαστικό. Ίσως το branding του ακτιβισμού προσβάλλει τους καταναλωτές. Δεν χρειάζεται να εργαλιοποιηθεί μια δολοφονία για να πουλήσει προϊόντα. Μπορείς να μην αποξενώνεις τους πελάτες που ανήκουν σε μειονότητες χωρίς να τους τραυματίζεις και να μιλήσεις για φυλετική ισότητα κι ακτιβισμό ουσιαστικά.