Όποιος αγάπησε τις Bratz περισσότερο από τη Barbie, ας σηκώσει το χέρι του.

Οι κούκλες Bratz ήταν ό,τι πιο κοντά σε συμπεριληπτικότητα είχαμε μεγαλώνοντας.

Όποιος αγάπησε τις Bratz περισσότερο από τη Barbie, ας σηκώσει το χέρι του.

Οι κούκλες Bratz ήταν ό,τι πιο κοντά σε συμπεριληπτικότητα είχαμε μεγαλώνοντας.


Ας το παραδεχτούμε. Βιώνουμε την απόλυτη νοσταλγία των παιδικών και εφηβικών μας χρόνων. Αγαπημένα μας memes περιστρέφονται γύρω από τα Mean Girls, τσιρίξαμε στο άκουσμα πως θα έρθει reboot των Ανυπότακτων Καρδιών, ξαναβλέπουμε το Lion King, το οποίο μας κάνει να κλαίμε μέχρι και σήμερα και γενικώς σε επίπεδο κουλτούρας, κρατάμε μια “εμπρός πίσω” προσέγγιση σε ένα μεγάλο ποσοστό. Και ενώ όταν ήμασταν μικρά, η Barbie μονοπωλούσε το ενδιαφέρον μας, μια άλλη κούκλα ήρθε να τη ρίξει από το βάθρο. Το καλύτερο; Δεν ήταν μια κούκλα, ήταν πολλές, σε διαφορετικά στυλ, με άλλα μαλλιά, όχι απαραίτητα ξανθιές, όχι μικροσκοπικές και λεπτεπίλεπτες. Ήταν οι Bratz. Και σας ρωτάμε; Πότε τις ξεπεράσαμε; Μήπως δεν τις ξεπεράσαμε ποτέ; 

“Τα κορίτσια με πάθος για τη μόδα”, είναι το mantra και για κάποιο παράξενο λόγο έχουν καταλάβει το ίντερνετ. Το hashtag #bratz έχει πάνω από 1,1 εκατομμύρια view στο TikTok, με makeup artists να αναβιώνουν τα makeup looks των “τυπισσών” που εκθρόνισαν τις Barbie στα πατώματα των παιδικών μας δωματίων. Εκτός του TikTok, οι Bratz πρωταγωνιστούν και στο Instagram, με νεαρούς δημιουργούς αν τις παίρνουν ως καμβά ώστε να αναδείξουν κάποιες από τις μεγαλύτερες τάσεις, icons και στιγμές τις ποπ κουλτούρας. Ναι, οι Bratz στο Instagram μεταμορφώνονται σε Cher και Dionne του Clueless και Drew Barrymore στα πρώτα πέντε λεπτά του Scream. Συμπεριλαμβανομένου και του πλεκτού πουλόβερ. 

H Mar, διαχειρίστρια ενός Instagram λογαριασμού αφιερωμένου στις Bratz, μιλώντας στο i-D αναφέρει πως χάρη στη σελίδα της και ενός κολάζ με κούκλες Bratz, την έκανε follow η κόρη του CEO της εταιρείας που φτιάχνει τις ίδιες τις κούκλες. Όχι και λίγο σε μια εποχή που τα social media μπορούν να μας κάνουν από single σε σχέση και από άνεργους σε επαγγελματίες. “Υπάρχει μια μεγάλη κοινότητα καλλιτεχνών που αγαπούν και φωτογραφίζουν κούκλες Bratz. Πολλοί από αυτούς είναι εξαιρετικά ταλαντούχοι και έχουν τόσο πολλές γνώσεις για τη μόδα και τις τάσεις”, αναφέρει. Μετά από δυο τρία σωστά story, έπιασε δουλειά στην ίδια την εταιρεία και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. 

Στο μεταξύ, όταν οι Bratz βρήκαν τη θέση τους στα ράφια των παιχνιδάδικων, κατάφεραν το εξής: να τις αγαπήσει το κοινό, αλλά και να τις μισήσει ταυτόχρονα. Οι Bratz για κάποιο παράξενο λόγο φρίκαραν τους γονείς μας, σωστά; Ίσως να μην πληρούσαν τα στάνταρ της λεπτεπίλεπτης, ξανθιάς, comme il faut Barbie, που ήταν είτε πριγκήπισσα είτε αεροσυνοδός. Οι Bratz είχαν ήδη πιο σκουρόχρωμες επιδερμίδες, τεράστια μάτια και χείλη, φορούσαν αρβυλάκια, στέκονταν αναπολογητικά δίπλα στις άλλες κούκλες. Οι Bratz ήταν badass τύπισσες σε μια εποχή που δεν ξέραμε τι σήμαινε η λέξη. Με λίγα λόγια, αυτές οι κούκλες, ήταν όσα δεν κατάφερε να γίνει η Barbie: diverse, κουλ και σύγχρονες. Η εταιρείες τότε αμφισβητούσαν κατά πολύ το πώς και αν θα γίνουν αποδεκτές από το κοινό. Παρόλα αυτά, η εταιρεία τους είχε κέρδος γύρω στα 97 εκατομμύρια δολάρια την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας τους, ενώ μέχρι το 2007 είχαν σκαρφαλώσει στη θέση της νούμερο ένα κούκλας στην αγορά. 

Αυτό βέβαια δεν πήγε καλά. Η “υπερβολική” κατά πολλούς εμφάνισή τους, τα υπερτονισμένα τους χαρακτηριστικά και το “πάθος τους για τη μόδα” οδήγησαν πολλούς γονείς στο να ασκήσουν βέτο. “Δεν μου επέτρεπαν να αγοράσω Bratz μεγαλώνοντας”, λέει η Mar στο ίδιο κείμενο, ενώ μια έρευνα του 2013 ανέφερε πως τα νεαρά κορίτσια ήταν πιο πιθανό να αποκτήσουν μια Barbie, επειδή οι γονείς τους τούς την αγόραζαν, ενώ στην πραγματικότητα προτιμούσαν τις Bratz. 

Στην πραγματικότητα, οι Bratz, φαίνεται να προσέφεραν πολλά περισσότερα από τα αναμενόμενα, παρόλο που η εταιρεία μετά από διάφορες δικαστικές διαμάχες χάθηκε στο σύμπαν των πωλήσεων. “Τολμώ να πω πως οι Bratz ήταν μπροστά από την εποχή τους στα 2000s και τώρα αποτελούν ένα φαινόμενο της pop κουλτούρας”, αναφέρει η Mar που τις βρίσκει τολμηρές. “Η αισθητική των Bratz είναι τολμηρή, funky και αναπολογητική. Είναι ένα mindset αυτοπεποίθησης. Σαν τρανς γυναίκα, αντιπροσώπευαν για εμένα όλα όσα ήθελα να είμαι αλλά δεν κατάφερνα μεγαλώνοντας στις αρχές των 00s”, αναφέρει. Και γιατί να διαφωνήσουμε; Οι Bratz φορούσαν μίνι, φορούσαν τζιν, φορούσαν τακούνια και μποτάκια, στρας και πλεκτά σκουφάκια. Δεν “καλούπιαζαν” το γυναικείο σώμα, αλλά το έκαναν οριακά τρισδιάστατο. 

Σε άλλα νέα, οι Bratz ήταν καλύτερες από τις Barbie, αλλά και να διαφωνούμε πάνω σε αυτό, δεν πειράζει. Οι Bratz δεν μαλώνουν. 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα