Προσπαθεί να διασώσει τη φήμη της και ουσιαστικά να μην χρεωκοπήσει κάνοντας rebranding. Στα δελτία τύπου κάνει λόγο για τις νέες επιτυχημένες γυναίκες που θα φέρουν την θετική αλλαγή, με άλλα λόγια χρησιμοποιεί προσωπικότητες και όχι μοντέλα και μάλιστα με κιλά κανονικών ανθρώπων. Λέει αντίο στα διάσημα Αγγελάκια και καλησπέρα σε αθλήτριες και ακτιβίστριες. Πολύ καλό για να είναι αληθινό;
Οι ambassadors της Victoria’s Secret άλλαξαν και πλέον τα πρόσωπα που πληρώθηκαν για να ανακάμψει η μάρκα είναι η επαγγελματίας ποδοσφαιρίστρια Megan Rapinoe, η ηθοποιός Priyanka Chopra Jonas και το LGBTQ μοντέλο και ακτιβίστρια Valentina Sampaio, το πρώτο τρανς μοντέλο που φωτογραφήθηκε ποτέ για το περιοδικό Sports illustrated Swimsuit Issue. Μεταξύ άλλων.
Τι θέλει να μας πει ο άνθρωπος που σχεδίασε τη νέα μαρκετινίστικη στρατηγική τους; Ότι ακούνε τις απόψεις του καταναλωτικού κοινού που ζητά σεβασμό σε όλα τα σώματα, όλων των φύλων και φυλών και ότι δεσμεύονται να συμπορευτούν με το πουληστερό # που ζητά συμπεριληπτικότητα, ορατότητα, ενδυνάμωση γυναικών και ίσα δικαιώματα για όλους. Αλλά, η διαφορά από το να ανήκεις σε μειονότητα που βγαίνει στους δρόμους και απαιτεί τα δικαιώματά του από το να φτιάχνεις πανάκριβες κιλότες για τουρίστες και Ασιάτες (το πλέον δυνατό καταναλωτικό κοινό για τον απλούστατο λόγο ότι έχουν μετρητά, πολλά) είναι τεράστια. Βασικά, δεν συναντιούνται οι δρόμοι σας πουθενά για ένα μόνο λόγο. Οι μεν πολεμούν το καπιταλιστικό/ καταπιεστικό/ πατριαρχικό σύστημά και οι δε απλά θέλουν να κάνουν διαφημιστικό κόλπο με τον δικαιωματισμό και την πολιτική ορθότητα υπέρ του κέρδους άρα του καπιταλισμού. Σε ποιον τα πουλάτε αυτά ρε;
Άκου τι σκέφτηκαν οι τύποι: αυτές οι νέες ambassadors θα κάνουν podcast (άλλο ένα αχρείαστο) για να μιλήσουν για την μοναδικότητά τους. Και να επικοινωνήσουν την ορατότητα και την συμπερίληψη όλων των γυναικών.
Αν λάβει κανείς υπόψη την ιστορία της μπράντας δεν γίνεται να μην αντιμετωπίσει τα νέα τους με σκεπτικισμό. Η Victoria’s Secret προσπαθεί απλά να εκσυγχρονιστεί ή να μείνει στην πιάτσα σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Ακυρώνει με μιας τα προηγούμενα Αγγελάκια, η Victoria’s Secret επί χρόνια κριτικάρεται ότι έπειθε τις γυναίκες πως με το σωστό σουτιέν θα μοιάζει με την Μπάρμπι της πασαρέλας.
Επί χρόνια πλάσαρε τις ευλογημένες μοντέλες με τις βυζάρες, τον κώλο που κοιτούσε αγέρωχα το θεό και τα σώματα χωρίς ατέλειες. Τώρα ξαφνικά τις ακύρωσε. Πόσο κενοί είναι αυτοί οι CEO που αλλάζουν με ένα rembranding τα μοντέλα για άλλου τύπου μοντέλα και πιστεύουν ότι θα πείσουν τις γυναίκες να αγοράσουν πέντε στρινγκ;
Ας τους πει κάποιος ότι οι γυναίκες ψωνίζουν από μάρκες που δεν πουλάνε αντρικές φαντασιώσεις. Ας ξεφυλλίσουν τον κατάλογο εσωρούχων της Rihanna που καταλαβαίνει ότι εκεί έξω υπάρχουν γυναίκες με μεγάλο στήθος και μεγάλους γλουτούς και δεν θέλουν να ψωνίζουν σε καταστήματα που τις κάνουν να αισθάνονται άσχημα για το σώμα τους. Και θέλουν άνετα δαντελένια εσώρουχα. Άνετα σαν να φορούν βαμβακερά. Όχι πολυεστερικές δαντέλες.
Όταν χρησιμοποιείς τη γλώσσα ενδυνάμωσης του φεμινισμού χωρίς πραγματικά να την καταλαβαίνεις, φαίνεται. Btw, oι νέες γυναίκες της Victoria’s Secret παραμένουν κορμάρες, εξαιρετικά γυμνασμένες, πολύ μακριά από το μέσο όρο. Κάτι δεν έχουν καταλάβει καλά.
Υγ: Κι όχι, η μέση διεμφυλική γυναίκα δεν μοιάζει με Αγγελάκι της Victoria’s Secret. Μοιάζει με όλες εμάς.