Να βγάλει κάνεις selfie εμβολιασμού ή να μην βγάλει;

Πού πας χωρίς vaxxie, αγάπη μου;

Να βγάλει κάνεις selfie εμβολιασμού ή να μην βγάλει;

Πού πας χωρίς vaxxie, αγάπη μου;


Η πανδημία του κορωνοϊού δεν έχει τελειώσει, αλλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αισθάνεται κανείς ότι σωθήκαμε. Τα χαρούμενα, χαμογελαστά πρόσωπα των πρόσφατα εμβολιασμένων φίλων και μελών της οικογένειας προσφέρουν ένα κομμάτι ελπίδας, αλλά η selfie του εμβολίου μπορεί να προκαλέσει ένα μείγμα αντιδράσεων, περνάς πολλά στάδια ιμότζι πριν πατήσεις την καρδούλα.

Η πανδημική selfie είναι σαν μια καμπάνια κατά των αντιεμβολιαστών, φυσικά να ποστάρουμε μια σέλφι αν συμβάλλουμε -έστω και διαδικτυακά- στην προβολή του μοναδικού τρόπου που σταματά την εξάπλωση της COVID-19. Έχουν χορηγηθεί περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο δόσεις σε τουλάχιστον 209 χώρες παγκοσμίως. Ωστόσο, η παγκόσμια ανισότητα είναι έντονη. Σε 38 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γεωργίας, του Ιράν και της Σενεγάλης, λιγότερο από το 1% του πληθυσμού έχει εμβολιαστεί πλήρως. Ξέρουμε όλοι τι συμβαίνει στην Ινδία.

Ακόμη και στη Γερμανία μόνο το 22% περίπου του πληθυσμού της χώρας έχει εμβολιαστεί πλήρως. Στις ΗΠΑ, περίπου το 42% του πληθυσμού είναι πλήρως εμβολιασμένο, βρίσκεται στα υψηλά ποσοστά με βάση τα παγκόσμια στατιστικά στοιχεία. Μεταξύ των υψηλότερων ποσοστών είναι το Ισραήλ, όπου σχεδόν το 60% των ανθρώπων είναι πλήρως εμβολιασμένοι, και οι Σεϋχέλλες με εμβολιασμένο πλήρως το 65% των κατοίκων της.

Σε μια έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο, ερευνητές στο Imperial College στο Λονδίνο διαπίστωσαν ότι η παγκόσμια εμπιστοσύνη στα εμβόλια αυξανόταν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα εμβολιαστούν, αλλά στη Γαλλία ο αριθμός ήταν μόνο 30%, επικαλούμενοι ανησυχίες για παρενέργειες και ακόμη και ότι το εμβόλιο θα μπορούσε να είναι κυβερνητική συνωμοσία. Τα έχουμε ακούσει κι εμείς δια στόματος Γρηγόρη Πετράκου.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amber Heard (@amberheard)

Έχει δημιουργηθεί, φυσικά και έχει, ειδικό Snapchat vaxx, που δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Mark Schoening με έδρα τη Μινεάπολη, για να ενθαρρύνει περαιτέρω τους ανθρώπους να εμβολιαστούν. Σύμφωνα με τον Schoening, στις 21 Μαΐου, το Snapchat απέρριψε το έφε του εμβολίου COVID, δηλώνοντας ότι είχε "περιεχόμενο που θα μπορούσε να εκληφθεί ως σοκαριστικό, προσβλητικό, ενοχλητικό, απειλητικό ή με άλλο τρόπο ενοχλητικό για τους χρήστες του Snapchat". Μέχρι τότε, είχε λάβει 500.000 προβολές.

Υπάρχει κόσμος που βγάζει φλύκταινες στην ιδέα άλλης μια σέλφι εμβολιασμού. Θεωρούν ότι είναι ένα ιδιωτικό θέμα και είναι χαρούμενοι που έχω έκαναν το καθήκον τους στην πρόληψη της περαιτέρω εξάπλωσης του κορωνοϊού, κι αυτό τους αρκεί. Τον Απρίλιο, η Τουρκική κυβέρνηση δημιούργησε πρόγραμμα το οποίο αποσκοπούσε στην ενίσχυση του τουρισμού. Όποιος εργαζόταν στην τουριστική βιομηχανία θα μπορούσε να εμβολιαστεί. Η Τουρκία ξεκίνησε τη δεύτερη φάση της διάθεσης του εμβολίου στα τέλη Μαρτίου και στις αρχές Απριλίου, καθιστώντας το εμβόλιο διαθέσιμο στους βασικούς εργαζόμενους πρώτης γραμμής, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στον εκπαιδευτικό τομέα. Σήμερα, περίπου το 16% των Τούρκων πολιτών έχουν εμβολιαστεί πλήρως.

Οι vaxxies στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα ότι τα εμβόλια είναι ασφαλή. Κι αυτό είναι μια μικρή νίκη. Ή, μάλλον, τεράστια.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα