Οι άνθρωποι γίνονται ρομπότ για να πληρώσουν το ενοίκιο

Οι εργαζόμενοι της αλυσίδας Starbucks μιλούν για υποστελέχωση, χαμηλές αμοιβές για περισσότερη εργασία και την επιθετική συμπεριφορά των πελατών.

Οι άνθρωποι γίνονται ρομπότ για να πληρώσουν το ενοίκιο

Οι εργαζόμενοι της αλυσίδας Starbucks μιλούν για υποστελέχωση, χαμηλές αμοιβές για περισσότερη εργασία και την επιθετική συμπεριφορά των πελατών.


Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εργαζόμενοι των Starbucks στις ΗΠΑ έχουν αντιμετωπίσει αρκετά περιστατικά λεκτικής κακοποίησης ή σωματικής επίθεσης από πελάτες λόγω πρωτοκόλλων ασφαλείας για τον κορωνοϊό.

Τον Μάρτιο του 2021, οι μέτοχοι των  Starbucks απέρριψαν ένα εκτελεστικό σχέδιο αποζημίωσης για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Kevin Johnson σε μια μη δεσμευτική ψηφοφορία, καθώς δεκάδες εταιρείες έχουν αυξήσει τις αμοιβές των στελεχών, ενώ πολλοί από τους εργαζόμενους τους έχουν πραγματικά δουλέψει περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Πολλοί εργαζόμενοι των Starbucks λένε ότι οι αποδοχές τους εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλές για αυτό που έχει γίνει μια επικίνδυνη, απαιτητική, πολύωρη εργασία. "Δεν πληρώνομαι  αρκετά για τις ώρες δουλειάς που κάνω, καθώς ακόμα αγωνίζομαι να πληρώσω τους λογαριασμούς μου, να πληρώσω το νοίκι μου και να πληρώσω το σουπερμάρκετ. Ζω αποκλειστικά από τον μισθό μου και είναι πραγματικά δύσκολο να αποταμιεύω χρήματα. Δίνω τόσο πολύ από το χρόνο και την ενέργειά μου σε αυτή τη δουλειά και ο μισθός δεν μετράει σε σύγκριση με τη δουλειά που πρέπει να κάνουμε», δήλωσε ένας επόπτης βάρδιας της Starbucks στη Νέα Υόρκη, ο οποίος ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος από τον φόβο αντιποίνων.

Πρόσθεσε: "Οι ώρες εργασίας της βάρδιας δεν επαρκούν για τον τεράστιο όγκο παραγγελιών που πρέπει να παράγουμε. Ζητούν πάρα πολύ από εμάς και πολλές φορές δεν έχω αρκετούς ανθρώπους στη βάρδια για να κάνω όλα τα πράγματα που μας ζητά η πολυεθνική Starbucks."

Οι εργαζόμενοι εξήγησαν ότι υποβάλλονται τακτικά σε έρευνες ικανοποίησης πελατών όπου κινδυνεύουν να απολυθούν εάν αποτύχουν στις έρευνες και η πίεση για την εκπλήρωση των χρονικών στόχων των  drive-thru, καθώς οι πωλήσεις drive-thru έχουν αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

"Τα Starbucks σίγουρα έκαναν αυτή τη στροφή για να γίνουν απλά ένα ακόμη fast food drive-thru", πρόσθεσε ο επόπτης βάρδιας Starbucks. "Θέλουν να είμαστε απλά αυτά τα ρομπότ που κινούνται γρήγορα, είμαστε απλά μικρά ρομπότ που πρέπει να αντλήσουν όσους περισσότερους λάτε μπορούμε σε μισή ώρα".

Το ποσοστό των πωλήσεων της Starbucks μέσω παραγγελιών κινητής τηλεφωνίας έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, από 10% του συνόλου των πωλήσεων στο τέλος του 2017 σε 24% στο τέλος του 2020. Η αλυσίδα επέκτεινε επίσης την υπηρεσία παράδοσης σε όλες τις ΗΠΑ μέσω της Uber Eats στις αρχές του 2020. Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι οι διαφορετικές μέθοδοι παραγγελιών (πολλές παρασκευές γίνονται μόδα στο TikTok με περίεργα υλικά ως toppings), κινητής τηλεφωνίας, drive-thru, παράδοσης και αυτοπροσώπως, έχουν αυξήσει τον φόρτο εργασίας και έχουν διαταράξει τις δυνατότητες εξυπηρέτησης πελατών τους, επίσης βλέπουν το προσωπικό να φεύγει εξαιτίας του φόρτου εργασίας, οδηγώντας σε μεγαλύτερη πίεση στους εναπομείναντες υπαλλήλους.

"Η εργασία κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας ήταν μια τρομακτική εμπειρία. Είναι σχεδόν ανυπόφορο και μερικές φορές, σχεδόν ήθελα να παραιτηθώ επειδή φτάνει στο σημείο που δεν πληρωνόμαστε αρκετά για να αντιμετωπίσουμε τη λεκτική κακοποίηση από τους πελάτες σε καθημερινή βάση", δήλωσε ένας barista.

Πηγή: Guardian 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα