Η 93η Απονομή των Βραβείων Όσκαρ θα γίνει φέτος στις 25 Απριλίου του 2021 διαδικτυακά. Ως μη γενόμενο θα το λέγαμε αν κάναμε περιγραφή αγώνα.
Τι προβλέψεις να κάνουμε και πόσα στοιχήματα να βάλουμε; Ποιοι θα το πάρουν ή ποιοι θέλουμε να το πάρουν; Ας παίξουμε
Καλύτερη Ταινία
“Nomadland» της Chloé Zhao: είναι συντριπτικά η ταινία φαβορί, μια αναγνωρισμένη ταινία από μία συναρπαστική auteur που έχει ήδη σαρώσει στις Χρυσές Σφαίρες, τα BAFTAs και, το πιο σημαντικό, στα βραβεία από τους παραγωγούς και τις συντεχνίες των σκηνοθετών. Όσο κι αν θα ήθελα να δω το “Sound of Metal”, το “Promising Young Woman” να τρυπώνουν για μια πανηγυρική αναστάτωση της βραδιάς, το “Nomadland” είναι μια σχεδόν κλειδωμένη νίκη, και ένας εξαιρετικά άξιος νικητής. Ασυζητητί.
Μας ρωτάτε που θα το δίναμε; Το “Promising Young Woman” είναι η φεμινιστική σάτιρα που έλειπε από τα βαρετά Όσκαρ. Μια από τις καλύτερες ταινίες που θα δούμε φέτος θα δώσει στο φεμινισμό το βραβείο πρωταγωνιστικού ρόλου που αξίζει.
Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου
Η Βιόλα Ντέιβις κέρδισε το SAG, η Άντρα Ντέι κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα και η Φράνσις ΜακΝτόρμαν κέρδισε το BAFTA και Critics Choice η Κάρεϊ Μάλιγκαν. Το μεγαλύτερο μπαλαντέρ της νύχτας είναι αυτό το στοίχημα. Νομίζω ότι αυτό είναι ένας αγώνας μεταξύ Ντέιβις και Μάλιγκαν, με το πλεονέκτημα να πηγαίνει στην Ντέιβις, τη μαύρη ηθοποιό με τις περισσότερες ερμηνευτικές υποψηφιότητες, μετά τη νίκη της στα SAG.
Μας ρωτάτε που θα το δίναμε; Η Κάρι Μάλιγκαν παίζει με το βλέμμα και την απουσία συναισθήματος. Γίνεται. Και θα πάρει το όσκαρ. Το παίζω.
Όσκαρ Α΄Ανδρικού Ρόλου
Αυτό το βραβείο – δικαίως – ανήκει στον Boseman ως φόρος τιμής και αφύπνιση για τον αείμνηστο ηθοποιό του “Ma Rainey”. Μερικοί βλέπουν μια πιθανότητα Hopkins (που κέρδισε στα BAFTAs) για το πορτρέτο ενός ανθρώπου που χτυπήθηκε από την άνοια.Παραλειπόμενα: ο ηθοποιός Ριζ Άχμεντ είναι ο πρώτος μουσουλμάνος υποψήφιος στην κατηγορία Α΄Ανδρικού.
Μας ρωτάτε που θα το δίναμε; Στο Mads Mikkelsen για το “Another Round”. Ο Μαντς Μίκελσεν πρέπει να μπει ως μάθημα στις δραματικές σχολές.
Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου
Σε μια κατηγορία όπου η Αμάντα Σέιφριντ είχε κλειδώσει το βραβείο, σίγουρα φαίνεται ότι η εύνοια έχει μετατοπιστεί προς την Yuh-Jung Youn για την ερμηνεία της ως η αντισυμβατική γιαγιά Soonja στο “Minari”.
Μας ρωτάτε που θα το δίναμε; Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε σοβαρά για τη Μαρία Μπακάλοβα. Η 24χρονη ηθοποιός, που υποδύεται την αθώα και καταπιεσμένη «Τουτάρ» μίλησε στους New York Times για τον ρόλο που της άλλαξε τη ζωή, αποκαλύπτοντας ότι η μυστικότητα που κάλυπτε την οντισιόν της την έκανε να πιστεύει πως ήταν “βιτρίνα” για κύκλωμα παράνομης διακίνησης γυναικών. Αυτή η Βουλγάρα ηθοποιός και συμπρωταγωνίστρια του “Borat Subsequent Moviefilm”, κέρδισε την πρώτη υποψηφιότητά της για Όσκαρ για την απόδοσή της στην εξωφρενική κωμωδία.
Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου
- Σάσα Μπάρον Κόεν, “Η Δίκη του Σικάγου 7”
- Ντάνιελ Καλούγια, “Ο Ιούδας και ο Μαύρος Μεσσίας”
- Λέσλι Οντόμ Τζούνιορ, “Μια νύχτα στο Μαϊάμι”
- Πολ Ράσι, ” Sound of Metal “
- ΛαΚίθ Στάνφιλντ, “Ο Ιούδας και ο Μαύρος Μεσσίας”
Αυτό φαίνεται βέβαιο ότι θα πάει στον Ντάνιελ Καλούγια. Για την πανίσχυρη ερμηνεία του ως ηγέτης των Μαύρων Πανθήρων, Fred Hampton, ο Kaluuya (υποψήφιος για το “Get Out”) έχει κερδίσει στα SAGs, Globes και BAFTAs.
Μας ρωτάτε που θα το δίναμε; Δεν παίζει με τίποτα να σηκωθεί για να πάρει το βραβείο αλλά ο τρόπος που έπαιζε ο Πολ Ράσι είναι η ανθρωπίλα η ίδια.
Όσκαρ Σκηνοθεσίας
- Κλόε Ζάο, “Nomadland”
- Λι Ισαάκ Τσανγκ, “Minari”
- Ντέιβιντ Φίντσερ, “Mank”
- Έμεραλντ Φένελ, “Promising Young Woman”
- Τόμας Βίντερμπεργκ, “Another Round”
Η κατηγορία σκηνοθεσίας είναι της Chloé Zhao για το υπερβατικό “Nomadland”. Θα ήταν υπέροχο αν βλέπαμε ανάμεσα στις υποψηφιότητες και το όνομά της Μιράντα Τζουλάϊ για το “Kajillionaire” (μικρό άκοπο διαμαντάκι).
Μας ρωτάτε που θα το δίναμε; H Ζάο θα κερδίσει, και θα είναι μια μεγάλη στιγμή. Όχι μόνο επειδή θα είναι μόνο η δεύτερη γυναίκα που θα κερδίσει ποτέ το βραβείο, αλλά επειδή είναι μια εξαιρετική – και εξαιρετικά ταπεινή – κινηματογραφίστρια με πολλές ταινίες μπροστά της.
Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου
Αυτή είναι η πρώτη χρονιά που όλοι οι υποψήφιοι για το πρωτότυπο σενάριο είναι για την καλύτερη ταινία.
Η δική μας πρόβλεψη είναι ξεκάθαρη: το βραβείο ανήκει στη Βρετανίδα ηθοποιό Έμεραλντ Φένελ (η Καμίλα από το πρόσφατο κύκλο The Crown) που κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο. Έχει γράψει ένα meta θρίλερ, μαύρη κωμωδία, είναι σαν το “Get Out” αλλά με φεμινιστική προσέγγιση. Είναι αιχμηρό, είναι μοντέρνο, είναι ψυχοπλακωτικό, είναι αριστούργημα η πρωταγωνίστρια, η σκηνοθέτης του σου τραβάει το χαλί κάτω από τα πόδια όποτε βολεύεσαι και ίσως πρέπει να το δουν όλοι οι άντρες εκεί έξω. Για να κοιτάξουν το είδωλό τους στον καθρέπτη και ίσως να δακρύσουν. Το τέλος της ταινίας δεν είναι η δικαίωση που άξιζες. Αλλά πότε μια κακοποιημένη γυναίκα πήρε την δικαίωση της πραγματικά; Ας το σηκώσει η θεάρα.