Τύχη είναι να βρίσκεις μια ξεχασμένη μπάρα με φιλτράκια στο τσεπάκι κάποια τσάντας, όταν έχεις ξεμείνει και η απαγόρευση κυκλοφορίας έχει ξεκινήσει. Επίσης, τύχη είναι και το να ανακαλύπτεις τον λογαριασμό @managereos στο Instagram μια μέρα από εκείνες που όλα μοιάζουν μάταια, η ζωή μεταφράζεται σε συνεχόμενη οδύνη και σκρολάρεις ψάχνοντας κάτι πραγματικά ενδιαφέρον στο internet. Μόλις το βρήκες και λογικά σε έχει πιάσει νευρικό γέλιο, από αυτά που προκαλούν πόνο στην κοιλιά -ένα καλό reminder πως έχεις ακόμα κοιλιακούς μύες- και βλέπεις το ένα βίντεο μετά το άλλο: τη Σία από το Bachelor να μιλάει με την πιο βαριά φωνή του σύμπαντος, τον Σάκη Ρουβά να περιγράφει με τη ζωή στα stories του σαν πολύ ταλαιπωρημένος, ηλικιωμένος κύριος, τη Μαριέττα Χρουσαλά να διαφημίζει «κερατσάτς» και τη Δέσποινα Βανδή (κάποιες φορές και παίκτες του GNTM) να δέχονται επιτακτικές εντολές από έναν δύσκολο μάνατζερ.
Ο μάνατζερ αυτός είναι ο Μάριος Μητράκης, που στα βίντεό του κάνει δύσκολη τη ζωή των σελέμπριτις, με ιδιαίτερη αδυναμία στον Σάκη Ρουβά και την Ιωάννα Μαλέσκου. Μιλήσαμε μαζί του για τα βίντεό του, τους αγαπημένους του celebrities με τους οποίους λέει πως συμπάσχει, τους λόγους για τους οποίους “σοβάρεψε” για λίγο το account του μιλώντας για το ελληνικό Me Too και για τη ζωή του εκτός Instagram. Αυτή στην οποία διδάσκει ως δάσκαλος σε παιδιά Δημοτικού.
Πώς ήρθε η ιδέα για το account; Γιατί managereos; Πώς προέκυψε η ανάγκη να τρολάρεις έτσι τα τηλεοπτικά πρόσωπα;
Δεν προέκυψε από κάποια σκέψη, μάλλον από κάποια έλλειψη σκέψης! Το πρώτο βίντεο ήταν τελείως αυθόρμητο και το έκανα για να δω πως θα είναι να βάλω τη φωνή μου πάνω στα χείλια άλλων, και αν συγχρονιστούν τέλεια τι αποτέλεσμα θα βγει. Μου πήρε πολλή ώρα να το φτιάξω μέχρι να καταφέρω να συγχρονίσω ύφος, χροιά και λόγια πάνω στα πρόσωπα και αποφάσισα να το ανεβάσω πιο πολύ επειδή είχα κουραστεί για να το φτιάξω. Είδα αμέσως ανταπόκριση, ασυνήθιστη για τα δεδομένα του λογαριασμού μου τότε. Σίγα σιγά δημιούργησα κι άλλα βίντεο και ο λογαριασμός πήρε τη μορφή που έχει τώρα.
Managereos γιατί από ένα σημείο και μετά θεώρησα ότι δεν είχε νόημα να έχω το ονοματεπώνυμό μου ως username. Είχε δημιουργηθεί αυτός ο χαρακτήρας, κάτι σαν αποτυχημένος μάνατζερ που δίνει συνεχώς οδηγίες χωρίς νόημα και πάντα βγαίνει κάτι μέτριο, εξού και το managereos.
Ξεκίνησα με τα ριάλιτι, gntm, masterchef, my style rocks και στη συνέχεια, για να το εξελίξω και επειδή είχα βαρεθεί να κάνω συνέχεια το ίδιο, έπιασα τους celebrities, μέσα από τα stories τους ή τα βίντεο/διαφημίσεις που ανεβάζουν. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν σαν γελοιογραφία του αυθεντικού βίντεο, μ’ άρεσε, το κράτησα, χωρίς πολλή σκέψη.
Πώς επιλέγεις τα βίντεο με τα οποία θα ασχοληθείς; Δέχεσαι και προτάσεις στα DM;
Δέχομαι προτάσεις από DM, αλλά δεν γίνονται όλα τα βίντεο να αξιοποιηθούν, κυρίως για τεχνικούς λόγους, απομακρυσμένα πρόσωπα, μακρινά πλάνα κ.ά. Οπότε, επιλέγω με βάση το να φαίνεται κάτι ξεκάθαρα και να μπορώ να το αποτυπώσω ηχητικά ώστε να βγει κάτι αστείο αλλά όχι προσβλητικό.
Σου παίρνει χρόνο το κάθε βίντεο; Τα φτιάχνεις μόνος σου; Πόσες φορές βάζεις τα γέλια και το ξαναπαίρνεις από την αρχή;
Κάποια βίντεο βγαίνουν αβίαστα σε λίγα λεπτά, όπως το πρώτο του Σάκη για παράδειγμα. Είναι ίσως και αυτά που έχουν πιο πολλή πλάκα. Κάποια άλλα μου παίρνουν παραπάνω ώρα από όση θα πίστευε κάποιος που βλέπει το τελικό αποτέλεσμα. Το να καταφέρω να ελέγξω την ακουστική του χώρου, ώστε να ακούγεται ότι οι φωνές είναι όντως μέσα σε ένα στούντιο φωτογράφισης για παράδειγμα ή σε ένα χωράφι, έχει λίγη δουλειά από πίσω, μετά είναι το θέμα του συγχρονισμού των χειλιών με την κατάλληλη φωνή που εκεί μπορώ για ένα βίντεο 40 δευτερολέπτων να σπαταλήσω και δύο ώρες.
Τα φτιάχνω μόνος μου. Είναι μια μοναχική και επίπονη διαδικασία και πολλές φορές καταλήγω να γελάω, όχι τόσο πολύ με τα αστεία μου όσο με το ότι παρατηρώ τον εαυτό μου να κάνει κάτι τόσο γελοίο.
Με ποια κριτήρια επιλέγεις την εκάστοτε φωνή;
Δεν έχω σκοπό να μιμηθώ κάποια φωνή, δεν είμαι καλός στις μιμήσεις. Αυτό που κάνω το συγκρίνω πιο πολύ με το έργο ενός γελοιογράφου ο οποίος τονίζει κάποια χαρακτηριστικά του προσώπου όταν το ζωγραφίζει. Για παράδειγμα, η Καγιά που είναι τόσο εκφραστική, τόσο συγκλό ολ δε γέι του δε τοπ ομι τζι και τρία λολ θέλει και μια αντίστοιχη φωνή. Κάθε πρόσωπο σου βγάζει κάτι, ένα συναίσθημα, όταν είδα τον Σάκη αγουροξυπνημένο να μιλάει για το ταχίνι και τις ελίτσες στην κουζίνα του δεν μπορούσα παρά να βάλω την πιο κουρασμένη, βραχνιασμένη φωνή που μπορούσα, και από τότε τον άφησα έτσι ακόμα κι αν δεν είναι στην κουζίνα του το πρωί. Κάποιες άλλες φωνές βγαίνουν μετά από πολλές δοκιμές και σίγουρα δεν είναι όλες πετυχημένες, αλλά ψάχνοντας να βρω φωνές έχει διορθωθεί κατά πολύ η εκφραστικότητα της δικής μου φωνής, κάνω πράγματα που δεν ήξερα ότι μπορεί να τα κάνει η φωνή μου και αυτό είναι ενδιαφέρον εφόσον ασχολούμαι με τη φωνητική.
Δείχνεις μια ιδιαίτερη αγάπη στον Σάκη και τη Μαλέσκου. Γιατί; Έχεις κάποιον «αγαπημένο»;
Ο συνδυασμός της φωνής που βάζω στον Σάκη και των βίντεο που ανεβάζει είναι απόλαυση, ειδικά σε εκείνο που κάνει βουτιά από το κότερό του, χωρίς να ξυπνήσει την Κάτια. Αγαπημένες μου: Σάκης σίγουρα, Σία από Bachelor και ναι, νέα ανερχόμενη φωνή της Μαλέσκου. Σίγουρα μου αρέσει και η φωνή του βοηθού του μάνατζερ ο οποίος εμφανίζεται που και που.
Πολλές φορές, τα πρόσωπα που «μανατζάρεις», σχολιάζουν από κάτω. Αλήθεια, έχεις δεχτεί ποτέ παράπονα;
Παράπονα όχι, ίσα ίσα δέχομαι και προτάσεις από κανάλια, και από διάσημους και από άλλους μάνατζερ – πραγματικούς! Γενικά έχω θετικά σχόλια από τους πρωταγωνιστές των βίντεο. Δεν έχω διάθεση ούτε σκοπό να προσβάλλω κάποιον και νομίζω το αντιλαμβάνονται, επίσης θεωρώ ότι τα βίντεο συμπάσχουν κατά κάποιο τρόπο με αυτούς. Δηλαδή, όταν παίρνω από το προφίλ τους μια διαφήμιση που κλήθηκαν να κάνουν επειδή είναι στα πλαίσια της δουλειάς τους κι ας μην ήθελαν και τη βλέπουν δοσμένη από μένα σε μια κωμική διάσταση ίσως τους απελευθερώνει κάπως, τους δικαιώνει.
Μπορεί ο λογαριασμός μου να έχει πάρει μια καθαρά κωμική διάσταση αλλά δεν μπορώ να ανεβάζω αστεία βίντεο τη στιγμή που διαδραματίζονται μεσαιωνικές καταστάσεις γύρω μου και δεν εννοώ μόνο την πανδημία και τον εγκλεισμό.
Τοποθετήθηκες και πάνω στο ζήτημα του #metoo, ιδιαίτερα για τις υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται και παιδιά-θύματα. Τι σε έκανε να θέλεις να “σοβαρέψεις” το account σου;
Δεν γίνεται να μην πάρεις θέση πάνω σε κάτι τέτοιο. Ζω σε μια πολύ μικρή χώρα και τέτοια τόσο σημαντικά ζητήματα μας αφορούν όλους. Μπορεί ο λογαριασμός μου να έχει πάρει μια καθαρά κωμική διάσταση αλλά δεν μπορώ να ανεβάζω αστεία βίντεο τη στιγμή που διαδραματίζονται μεσαιωνικές καταστάσεις γύρω μου και δεν εννοώ μόνο την πανδημία και τον εγκλεισμό. Αναφέρομαι στη γενική ηθική και πνευματική κατάπτωση των ημερών. Η επικαιρότητα μάς απέδειξε ότι η κοινωνική θέση της γυναίκας και η κοινωνική θέση του παιδιού δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα τελευταία εκατό και βάλε χρόνια. Νομίζαμε ότι ήμασταν πολιστιμένοι, δεν είμαστε. Όταν ακόμα υπάρχει ένας ανοιχτός διάλογος για την παιδική κακοποίηση, το bullying παντός τύπου, το δικαίωμα της γυναίκας να κάνει ό,τι θέλει το σώμα της, τους πρόσφυγες, την καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, τότε μάλλον έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας και δεν μπορώ να είμαι και πολύ αισιόδοξος από τα δείγματα που παίρνω. Βέβαια, δεν κρύβω ότι όταν αποκλίνω από τη κωμική διάσταση του λογαριασμού μου χάνω πολλούς followers. Είτε επειδή διαφωνούν με τις απόψεις μου, είτε επειδή με έχουν ακολουθήσει για το κωμικό της υπόθεσης και δεν έχουν διάθεση να βλέπουν κάτι σοβαρό από μένα. Ας είναι.
Έχεις δεχτεί hate;
Μπα όχι. Γενικά αυτό που κάνω έχει θετική απήχηση, είναι μια κωμική προσέγγιση των πραγμάτων της showbiz που πιο πολύ ανακουφίζει παρά βαραίνει την ήδη καταθλιπτική κατάσταση που βιώνουμε. Τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στα βίντεό μου είναι αρκετά ανοιχτόμυαλα ώστε να μην προσβληθούν με κάτι τέτοιο. Ίσως το πρόβλημα ξεκινήσει αν ποτέ αποφασίσω να ασχοληθώ με τους πολιτικούς, που προς το παρόν δεν θα το ήθελα, βαριέμαι.
Πιστεύεις πως η ελληνική τηλεόραση όπως είναι διαμορφωμένη αυτή τη στιγμή μπορεί να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς μη σχετικούς με τρολάρισμα;
Όλα στην τηλεόραση έχουν γίνει ριάλιτι, είτε οι εκπομπές και τα show, είτε οι ειδήσεις. Δεν ξέρω γιατί εξακολουθεί να πουλάει τόσο πολύ αυτό. Ίσως επειδή βιώνουμε έναν μεσαίωνα ούτως ή άλλως, ή επειδή δεν έχει βρεθεί μια νέα μανιέρα να μας κατακτήσει. Η τηλεόραση χρειάζεται ανανέωση στις πρακτικές, στις προσεγγίσεις της και τις τεχνικές της. Πρόσωπα υπάρχουν και είναι πολύ ικανά, αλλά παραμένουν εγκλωβισμένα στις κορεσμένες συνταγές που εφαρμόζονται. Αν συνεχιστεί αυτό, η τηλεόραση σε λίγα χρόνια ούτε καν για τρολάρισμα δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί. Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η πανδημία έσωσε την τηλεόραση, την έβαλε πάλι στο επίκεντρο, μας έκλεισε στα σπίτια μας και αναγκαστικά βλέπουμε περισσότερο τηλεόραση.
Η φετινή σχολική χρονιά, όπως τουλάχιστον το βιώνω εγώ, έχει χαθεί. Αλλά στους καιρούς του “φαίνεσθαι” ποιος θα βγει να το πει αυτό;
Εργάζεσαι ως δάσκαλος σε Δημοτικό σχολείο. Πώς είναι η εμπειρία της τηλεκπαίδευσης ως τώρα;
Είμαι δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο και φέτος βιώνουμε την πιο παράξενη σχολική χρονιά που έχει υπάρξει εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Η εμπειρία της τηλεκπαίδευσης είναι τραγική. Δεν έχουν δοθεί τα κατάλληλα εργαλεία ούτε στους μαθητές, ούτε στους εκπαιδευτικούς και το βασικότερο δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο ίντερνετ και δεν έχουν όλοι οι μαθητές υπολογιστή, τάμπλετ ή ακόμα και κινητό, άρα λείπουν και οι κατάλληλες παροχές. Το μότο “παιδεία για όλους” έχει πάει περίπατο, ειδικά για τους μαθητές με οικονομικά προβλήματα, τα δικαιώματά τους για εκπαίδευση πλήττονται. Δεν συζητάω καν το γεγονός ότι η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τίποτα, ποτέ. Αυτό είναι αυτονόητο. Συζητάω όμως το ότι ένα υπουργείο παιδείας ήξερε εδώ και έναν χρόνο ότι τα σχολεία θα ανοιγοκλείνουν και θα χρειαστεί πολλές φορές η τηλεκπαίδευση, παρόλα αυτά δεν φαίνεται να προετοιμάστηκε για αυτό. Μας έδωσε ένα ελλιπές εργαλείο κατάλληλο για τους περισσότερους, όχι για όλους και μας άφησε να παλεύουμε με τη ζωή μας, μαθητές, δασκάλους και γονείς. Δεν μπορούμε να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα και ούτε έχει νόημα. Η φετινή σχολική χρονιά, όπως τουλάχιστον το βιώνω εγώ, έχει χαθεί. Αλλά στους καιρούς του “φαίνεσθαι” ποιος θα βγει να το πει αυτό; Αν ήθελα να απαντήσω πιο κομψά, θα έλεγα απλά “κάνουμε ό,τι μπορούμε”.
Επόμενα σχέδια για το account;
Επόμενο σχέδιο είναι να μπορώ να κάνω deepfake, αλλά μέχρι να γίνει αυτό μάλλον θα μάθω να ζωγραφίζω λίγο καλύτερα και να ανεβάζω και εικόνες για να λέω αυτά που θέλω και διαμέσου μιας άλλης μορφής τέχνης. Θα μου άρεσε επίσης πολύ να βάζω τη φωνή μου σε animations.