Ναι, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα γίνει κάπως αλλιώς φέτος. Για αρχή, θα διεξαχθεί σε δυο δόσεις: στις κλασικές ημερομηνίες του Μαρτίου (4-14/3), θα προβληθεί διαδικτυακά στο online.filmfestival.gr το αφιέρωμα με τίτλο “Προορισμός: Ταξίδι”, το οποίο περιλαμβάνει 19 ντοκιμαντέρ και 2 ταινίες μυθοπλασίας που αναπλάθουν και ψηλαφούν την έννοια, τη βιωματική εμπειρία αλλά και το ψυχικό αποτύπωμα του ταξιδιού. Έπειτα, αν η πανδημία και τα μέτρα της το επιτρέψουν το 23ο ΦΝΘ θα ξεδιπλώσει το πλήρες πρόγραμμά του από τις 24 Ιουνίου έως τις 7 Ιουλίου σε θερινά σινεμά και δημόσιους χώρους της Θεσσαλονίκης.

Αφού μιλήσαμε για τις βασικές πληροφορίες για το φεστιβάλ, να πούμε και λίγα λόγια για τις αφίσες;

Τα πόστερ του 23ου ΦΝΘ είναι έργα της Όλγας Δέικου. Αυτό θα μπορούσε να εξηγεί τα πάντα: από την αισθητική, τα χρώματα που θυμίζουν κάτι από Βιμ Βέντερς, την urban-ίλα με δόσεις μοναχικότητας, την αγάπη στη φύση, την αίσθηση τάσεων φυγής και την εσάνς ταξιδιού σε μια εποχή που τα έχει βγάλει από τις συνιστώσες της.

«Ο ανοιχτός ορίζοντας, τα ταξίδια και η αίσθηση ανακάλυψης αποτυπώνονται στις αφίσες του Φεστιβάλ. Είναι ένα road trip, είναι το παιδί που παίζει ανέμελο με ένα μικρό αεροπλανάκι, είναι τα ταξιδιάρικα πουλιά. Και όλα μαζί εκφράζουν την επόμενη μέρα που ελπίζουμε να μην είναι μακριά.

Τρεις φωτογραφίες που συνομιλούν με το φετινό αφιέρωμα του Φεστιβάλ, “Προορισμός: Ταξίδι” και κλείνουν το μάτι σε κάθε περιπέτεια που μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε τους άλλους, αλλά και τον εαυτό μας.»

Αυτά γράφει η λεζάντα της ανάρτησης του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο Facebook και κάπως μας κάλυψε. 

Λίγα λόγια για τη φωτογράφο:

Η Όλγα Δέικου γεννήθηκε στη Φλώρινα και μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη σε ηλικία 18 ετών για να σπουδάσει Χημικός Μηχανικός. Την κέρδισε η φωτογραφία, με την οποία ασχολείται τα τελευταία 15 χρόνια. Με την ιδιαίτερη φωτογραφική της ματιά αναδεικνύει το αστικό τοπίο και ταυτόχρονα το μεταμορφώνει, με το φως και τα χρώματα. Έχει συνεργαστεί με έντυπα όπως η Καθημερινή και η Parallaxi, ενώ συμμετείχε στην έκθεση Anthropause του MOMus – Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.