Βρήκαμε γιατί έχει κίνηση στους δρόμους και η απάντηση δεν είναι η ατομική ευθύνη

Ξεκίνησε το "lockdown τύπου Μαρτίου 2020" αλλά η κίνηση στους δρόμους είναι "τύπου Μαρτίου 2019" επειδή γιατί να μην είναι;

Βρήκαμε γιατί έχει κίνηση στους δρόμους και η απάντηση δεν είναι η ατομική ευθύνη

Ξεκίνησε το "lockdown τύπου Μαρτίου 2020" αλλά η κίνηση στους δρόμους είναι "τύπου Μαρτίου 2019" επειδή γιατί να μην είναι;


Που πηγαίνουν όλοι αυτοί; Σταδίου, Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Κηφισίας, Συγγρού, Βουλιαγμένης έχουν καθημερινά κίνηση. Δεν μας έφτανε η καραντίνα, έχουμε και τον εκνευρισμό από το μποτιλιάρισμα στους δρόμους. Εντάξει, υπάρχει απάντηση για τηνν αποδεδειγμένα αυξημένη κίνηση στους δρόμους και αυτή δεν σχετίζεται με κάποιου είδους ανευθυνότητα ή ανεμελιά της στιγμής. Όλοι αυτοί που βλέπεις να κυκλοφορούν εργάζονται κανονικά και οφείλουν να πηγαίνουν στο χώρο της εργασίας τους.

Να πέσουν οι αριθμοί:

2,4 εκατομμύρια πολίτες δουλεύουν κανονικά και περίπου 700.000 μένουν σπίτι, είτε με αναστολή είτε με τηλεργασία. Τι κατέγραψε το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής την πρώτη ημέρα του lockdown σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή ημέρα του lockdown στις 23 Μαρτίου: Συνολικά η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλες τις οδικές αρτηρίες διαπιστώθηκε αυξημένη κατά 50% σε σχέση με την αντίστοιχη πρώτη περσινή ημέρα. 

Στον ιδιωτικό τομέα συνολικά απασχολούνται 2 εκατομμύρια εργαζόμενοι.

Από αυτούς 1,3 εκατομμύρια, με βάση τα στοιχεία της «Εργάνη» πάνε καθημερινά στη δουλειά τους, καθώς οι εταιρίες και οι υπηρεσίες δεν έχουν κλείσει, αλλά μόνο τα καταστήματα κατέβασαν ρολά. Οι αυτοαπασχολούμενοι, από γιατρούς και δικηγόρους έως ηλεκτρολόγους είναι 1 εκατομμύριο.  Από αυτούς οι 800.000 εργάζονται κανονικά.

 

Στο Δημόσιο το 50% κάνει τηλεργασία. Μέσα σε αυτούς και οι εκπαιδευτικοί που είναι στο σπίτι.  Οι άλλοι μισοί, δηλαδή 320.000 πολίτες, μετακινούνται καθημερινά.  «Πόσοι είναι συνολικά αν τους μετρήσετε; 2,4 εκατομμύρια πολίτες δουλεύουν κανονικά και περίπου 700.000 μένουν σπίτι, είτε με αναστολή είτε με τηλεργασία.  Μόνο ο ένας στους τρεις μένει στο σπίτι. Για αυτό έχει κίνηση και όσο έχουμε αυτό το lockdown,  δεν πρόκειται να αλλάξει», ανέφερε η Κάτια Μακρή  στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων.

 

Υπάρχει όμως και ένα δεύτερος λόγος, εξίσου σημαντικός.

 

Εχμμ... ξέρεις... η κατάσταση στα ΜΜΜ όχι απλώς δεν είναι ειδυαλλιακή, είναι επιεικώς απαράδεκτη και τίποτα δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο από την πρώτη μέρα που ήρθε η πανδημία. Για να το θέσουμε ευγενικά, η ικανότητα της δημόσιας συγκοινωνίας είναι περιορισμένη. Δεν είναι αξιόπιστα.  Κάθε οικονομική δραστηριότητα συνοδεύεται από μετακινήσεις εργαζομένων. Για να το πούμε και πιο απλά, Το μετρό και τα λεωφορεία με το άνευ προηγουμένου στρίμωγμα προσφέρουν δωρεάν vip εισιτήριο για να κολλήσεις κορονοϊό. Δεν είναι παράλογο λοιπόν που πολλοί πολίτες αρνούνται αυτή την γενναιίδωρη και υπεύθυνη προσφορά του ελληνικού Κράτους και προτιμούν το ΙΧ τους (ακόμα και για να πάνε σε περιοχές που έχουν καλή συγκοινωνιακή κάλυψη).

 

 

 

 

 

 

 

Τι να κάνουμε; Το κυκλοφοριακό χάος είναι αναπόφευκτο. Ο χρόνος που δαπανάται για μια μέση μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς είναι πολύ μεγαλύτερος του χρόνου που δαπανάται με τη χρήση Ι.Χ.. Το car sharing ως ξενόφερτη μόδα δεν έπιασε, αλλά μεταξύ μας δεν είναι και η εποχή που θα το προτιμήσεις. Το να χρησιμοποιήσεις ποδήλατο, δεν είναι λύση, εκτός και αν μιλάμε για διαδρομές πολύ μικρές. Και η δική σου ζωή θα κινδυνεύσει (επειδή δεν υπάρχουν ειδικές λωρίδες για τα ποδήλατα) και τα νεύρα των οδηγών θα σπάσεις (επειδή, μάντεψε, δεν υπάρχουν ειδικές λωρίδες). 

 

Και κάπως έτσι, η Αθήνα πήζει σε κάθε κεντρική οδική αρτηρία. 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα