Καλή εβδομάδα να ευχηθούμε στα παιδιά του Γραφείου Τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που μας πληροφόρησαν τα εξής: “Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είχε σχεδιάσει να εντάξει στο φετινό του πρόγραμμα την παράσταση «Φιλοκτήτης», σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Κιμούλη για το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Υπό τη βαριά σκιά των τελευταίων εξελίξεων, και συγκεκριμένα των δημοσιοποιημένων επώνυμων καταγγελιών συναδέλφων του κ. Γ. Κιμούλη για προσβολή της προσωπικότητάς τους, οδηγηθήκαμε στην δυσάρεστη, πλην όμως επιβεβλημένη, απόφαση να μην συμπεριλάβουμε τον συγκεκριμένο ηθοποιό στην ομάδα των καλλιτεχνών που θα συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τη φετινή χρονιά.

Η Καλλιτεχνική Διεύθυνση βρίσκεται σε συνεννόηση με τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη της παράσταση, για την εξασφάλιση νέας συμφωνίας για το φετινό πρόγραμμα, με το ίδιο ή με άλλο έργο, με γνώμονα την διασφάλιση των υπόλοιπων μελών του θιάσου. Πρόθεσή μας δεν είναι να δράσουμε τιμωρητικά, ούτε να ούτε να υποκαταστήσουμε τα δικαστήρια. Όμως, θα ήταν ανεύθυνο από πλευράς μας εάν παραβλέπαμε τις σκληρές και επώνυμες μαρτυρίες επαγγελματιών του χώρου μας για αντιδεοντολογικές πρακτικές και συμπεριφορές που κάθε άλλο παρά τιμούν την Τέχνη και τους ανθρώπους της”.

Στην φωτογραφία απεικονίζονται, ο Γιώργος Κιμούλης με τους Βασίλη Μπισμπίκη και Δημήτρη Γκοτσόπουλο, από τη φωτογράφηση που έκαναν στην Επίδαυρο για την προώθηση του “Φιλοκτήτη”.

Η παράσταση ήταν προγραμματισμένη να ανέβει το προηγούμενο καλοκαίρι σε μετάφραση του Γιώργου Κιμούλη, που ερμηνεύει και τον ομώνυμο ρόλο. Στους κύριους ρόλους θα βλέπαμε δημοφιλείς ηθοποιούς, όπως τον Βασίλη Μπισμπίκη, ως Οδυσσέα, και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο, ως Νεοπτόλεμο.

Η υπόθεση του έργου διαβάζεται και ως ο ορισμός της τραγικής ειρωνείας πλέον: Εγκαταλειμμένος στη Λήμνο μετά από το δάγκωμα μιας έχιδνας, ο Φιλοκτήτης ζει σε μια σπηλιά σε ημιάγρια κατάσταση, εξακολουθώντας, όμως, να έχει τα όπλα τού Ηρακλή. Ο Οδυσσέας μαζί με τον Νεοπτόλεμο φτάνουν στο νησί και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ανακτήσουν τα όπλα, που είναι απαραίτητα για τη νίκη στον Τρωικό Πόλεμο. Ο Σοφοκλής μιλά με μοναδικό τρόπο για την εγκατάλειψη, τον δόλο, την προδοσία και τη σύγκρουση της προσωπικής τιμής με το καθήκον.