Στην εκπομπή «Πάμε Δανάη» του Mega, έγινε αναφορά σε αποσπάσματα από την καταγγελία των τριών ηθοποιών, Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους, Λένας Δροσάκη και Πηνελόπης Αναστασοπούλου, κατά γνωστού ηθοποιού για «σοβαρές πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους».

Οι γυναίκες, που βρήκαν το θάρρος να καταγγείλουν κακοποιητικές συμπεριφορές που τις έχουν τραυματίσει, ζητούν την οριστική διαγραφή του ηθοποιού και σκηνοθέτη από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, εκπροσωπούμενες από τον δικηγόρο τους, Γιώργο Γεραρή.

Οι καταγγελίες

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου στην καταγγελία της ανέφερε στην καταγγελία της ένα περιστατικό που έγινε το 2005, όταν στα 28 της χρόνια πήγε σε συνάντηση για συνεργασία με τον ηθοποιό. «Όταν έφθασε ο καταγγελλόμενος στο κτίριο ήμασταν μόνοι. Μπήκαμε στο καμαρίνι, κλείδωσε την πόρτα και ένιωσα άβολα. Με ρώτησε πράγματα για εμένα…», ανέφερε και μίλησε για περιστατικά που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά της.

Μετά από κάποια χρόνια τελικά συνεργάστηκαν στο θέατρο και αναφέρει: «Όταν καταλάβαινε ότι αισθανόμουν άβολα, αυτό τον εξίταρε περισσότερο. Τρομοκρατήθηκα, έκανα ότι δεν καταλάβαινα».

Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό στην παράσταση «Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον, στο θέατρο «Βρετάνια» το 2000, όταν ήταν 24 ετών. «Ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ, τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει». Σε όσα ανέφερε, η ηθοποιός περιέλαβε και ένα δυσάρεστο περιστατικό στο καμαρίνι που της παραχωρήθηκε από τον ηθοποιό αν και κρατούσε ο ίδιος το κλειδί.

«Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μια συνεχή ανησυχία που έφθανε στα όρια του τρόμου. Ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. Φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα όπως μου είχε αποδείξει άλλωστε».

Επιπλέον, αναφέρει πως κάθε φορά που υπήρχε ένας δικός της άνθρωπος στην παράσταση και στο έργο είχαν μια σκηνή με ένα τρυφερό φιλί, εκείνος τη φιλούσε με βία, προκαλώντας ένα αίσθημα απέχθειας στο κοινό. «Όλο αυτό το αίσθημα επεδείκνυε όταν ερχόταν και ο τότε σύντροφός μου να δει την παράσταση, πιάνοντάς με σε διάφορα σημεία του σώματός μου, δίνοντας αυτά τα ανάρμοστα φιλιά. Υπό αυτό το καθεστώς τρόμου και βίας έζησα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν».

Όταν απευθύνθηκε στον θεατρικό παραγωγό του θεάτρου «Βρετάνια», Κάρολο Παυλάκη την άκουσε με προσοχή και της είπε ότι θα ήταν δύσκολη μια αντικατάσταση, αλλά θα κατανοούσε αν ήθελε να φύγει. «Δεν έφυγα από την παράσταση γιατί φοβήθηκα και άλλα αντίποινα. Είχα τον λόγο και δεν είπα τίποτα και μετανιώνω γιατί τον έτρεμα».

Η Λένα Δροσάκη, αναφέρεται στο 2019 και στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές», στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη».

“Άρχισε να με παρενοχλεί σεξουαλικά στην αρχή πιο διακριτικά, στη συνέχεια ολοένα και με πιο ανάρμοστο τρόπο. Κάποια στιγμή άρχισε να με απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν συνευρεθούμε ερωτικά θα φροντίσει να μην περάσω ως φοιτήτρια στις εξετάσεις του Υπουργείου. Την μέρα των εξετάσεων στο Υπουργείο, όταν ανέβηκα στη σκηνή για να εξεταστώ, είδα τον καταγγελλόμενο να εισέρχεται στην αίθουσα του θεάτρου και να κατευθύνεται προς το μέρος της εξεταστικής επιτροπής χαιρετώντας εγκάρδια και συνομιλώντας με τα μέλη της. Δεν πέρασα στις εξετάσεις του Υπουργείου…

Το 2019, στην παράσταση Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές που ανεβάζει η Κάτια Δανδουλάκη, άρχισαν τα ίδια περιστατικά, άλλες φορές κατ’ ιδίαν άλλες μπροστά σε όλο τον θίασο, Μία μέρα χωρίς κανέναν λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενώπιον όλου του θιάσου σε εμένα και στον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, προφανώς θεωρώντας ότι έχουμε μεταξύ μας κάποιου είδους ερωτική σχέση. Πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κ. Δανδουλάκη του ανακοίνωσε ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Αποχωρεί ο δυνατός και όχι ο αδύναμος”, αναφέρει.