Θυμάμαι ήταν περίπου ένα χρόνο πριν, τέλη Φεβρουαρίου, και προσπαθούσαμε να βάλουμε σε μια τάξη τις πρώτες σκέψεις μας για την πρεμιέρα της «Μπαλάντας» του Οικονομίδη που μόλις είχε ολοκληρωθεί. Μπροστά μας απλωνόταν το πορτοκαλί ποτάμι της Συγγρού, λειτουργώντας πάντα ως υπενθύμιση ότι η κανονική ζωή τρέχει πάντα γρήγορα και αδιαφορεί για όσα μπορεί να συζητά, κρατώντας μπύρες και αφράτα χοτ-ντογκ, μια αγέλη από δημοσιογράφους, καλλιτέχνες ανθρώπους των pr agencies και λοιπούς και κάθε λογής φασέους.
Αυτό που μόλις είχαμε παρακολουθήσει ήταν ένα ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στον Μάνο (Βασίλης Μπισμπίκης), την Όλγα (Βίκυ Παπαδοπούλου) και τον Ηλία (Γιάννης Τσορτέκης), μια pulp ιστορία (στο σενάριο βρίσκουμε τους Οικονομίδη, Λαγκούση, Παπαμάρκο) στην καρδιά της σκληρής ελληνικής επαρχίας. Ήταν η πιο διασκεδαστική και απολαυστική ταινία του Οικονομίδη. Ήταν η ταινία στην οποία έβρισκες «το σινεμά του Οικονομίδη» στην πιο φίνα εκδοχή του. Ήταν η ταινία που μας χάρισε τρεις υπέροχους γυναικείους χαρακτήρες.
Η ζωή όμως, είπαμε, κυλούσε γρήγορα χωρίς να μας υπολογίζει. Τον περασμένο Φλεβάρη η συζήτηση για τον covid-19 συνοψιζόταν σε κάτι του στυλ «δεν θα είναι και τόσο τρομερό». Ένα χρόνο μετά όχι μόνο γελάμε με την παραπάνω φράση, αλλά μας φαίνεται ότι έχει περάσει και ένας αιώνας από εκείνη την προβολή της πρεμιέρας όπου συνωστιζόμασταν στη Στέγη.
Η πανδημία μας πετσόκοψε -για να κάνω και μια αναμενόμενη αναφορά σε κείμενο που αφορά τον Οικονομίδη- και έτσι ενώ μάθαμε τι ήταν (και τι είναι) «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», δεν μάθαμε ποτέ τι θα γινόταν αυτή η ταινία. Η «Μπαλάντα», λοιπόν, θα ήταν η πιο πετυχημένη εμπορικά ταινία του Οικονομίδη. Πιθανόν θα συμβόλιζε το πέρασμα του σκηνοθέτη σε ένα πιο μαζικό κοινό. Αυτά ήταν τουλάχιστον τα πρώτα μηνύματα από τα απανωτά sold-out στις αίθουσες.
Δεν μάθαμε ποτέ, δεν θα μάθουμε ποτέ. Έχουμε όμως την ευκαιρία να τη δούμε διαδικτυακά από από 13-14/2, με μια απλή κράτηση στο viva.gr.
Η «Μπαλάντα», λοιπόν, είναι μια καλή ταινία που ατύχησε να συναντήσει το κοινό της. Και αντίστοιχα, το κοινό ατύχησε να μην τη συναντήσει ενώ την περίμενε με ανυπομονησία. Όλοι είχαν σωστά συντονισμένα τα ρολόγια τους, όμως ο κορονοϊός είχε τα δικά του σχέδια. Η «Μπαλάντα» προβλήθηκε για λίγες εβδομάδες λόγω την υγειονομικών μέτρων που επιβλήθηκαν. Το καλοκαίρι επανήλθε στα θερινά σινεμά και αυτό ήταν.
Υπάρχει όμως και η δεύτερη ευκαιρία με την ταινία να πηγαίνει εκεί όπου πάει συνολικά η Τέχνη τους τελευταίους μήνες, στο streaming. Ή μάλλον η τρίτη ευκαιρία, καθώς είχε προηγηθεί ένα τριήμερο streaming προβολών μέσα στα Χριστούγεννα. Πηγαίνεις λοιπόν viva.gr και κάνεις την κράτησή σου, τόσο απλό.
Υπάρχουν όμως και ένα δύο πράγματα που πρέπει να προσέξεις, γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν είμαστε απόλυτα εξοικειωμένοι με αυτές τις διαδικασίες. Για κάθε ημέρα, έχουν οριστεί δύο διαφορετικές ώρες προβολής (18:00 και 22:00). Η ώρα προβολής δεν είναι δεσμευτική, καθώς ο κωδικός προβολής που θα λάβεις θα έχει ισχύ έως και 4 ώρες μετά την έναρξη της ταινίας. Αν λοιπόν πάρεις ένα εισιτήριο για την προβολή των 18:00 στις 14/2, θα μπορείς να παρακολουθήσεις την ταινία έως τις 22:00 της ίδιας μέρας. Επίσης, σημαντικό είναι να γνωρίζεις ότι θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αγγλικών υποτίτλων ή υποτίτλων για κωφούς και βαρήκοους.
Ήρθε η ώρα, λοιπόν, ο άγιος Βαλεντίνος να αποκτήσει αληθινό νόημα, να ξεφύγει από τα νερόβραστα. Γιατί στο κάτω-κάτω η «Μπαλάντα» μιλά για όλες τις εκδοχές της καψούρας. Θυμήσου τι είχαν πει και στο Provocateur ο Μουρίκης και ο Οικονομίδης για την ταινία.
Άγιο Βαλεντινο με Οικονομίδη ΓΤΧΣ