Μαθητές κατάφεραν να εντοπίσουν τα κάλαντα κάθε νομού της Ελλάδας και να δημιουργήσουν έναν διαδραστικό χάρτη. Αυτά είναι τα καλά της τηλεκπαίδευσης. Πάρα πολύ ωραία πέρασα με τα κάλαντα από την Κω. Αγαπημένα μου ίσως είναι της Ζακύνθου. Ξεσηκωτικά τα λες τα κάλαντα από τη Λέσβο. Θέλω να έρθουν τα κορίτσια που έκαναν το Ντιλγκιρούδι για να μου πουν τα παραδοσιακά κάλαντα της Θράκης. Λεβέντικα τα κάλαντα της Άρτας και πολύ μελωδικά τα κάλαντα Κρήτης. Με συγκίνησαν τα κάλαντα από την Τήλο και λάτρεψα τα ποντιακά, είμαι φαν. Θα κολλήσετε κι εσείς ώρα με τον υπέροχο ψηφιακό χάρτη.

Δασκάλα της χρονιάς

“Όλα ξεκίνησαν από τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, καθώς διδάσκω το μάθημα της πληροφορικής σε δύο μικρά σχολεία στο Μακρυχώρι και στο Συκούριο Λάρισας», εξήγησε  η κ. Κουτελιδά μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ. “Προσπαθώ να μην τους κουράζω, να εξάπτω τη φαντασία τους και αυτό διότι η τηλεκπαίδευση είναι λίγο κουραστική για τα μικρά παιδιά. Έτσι ζήτησα από τους μαθητές μου, να βρουν από κάθε νομό, κάποιο έθιμο και τα παραδοσιακά κάλαντα, ανάλογα με το πως τραγουδιούνται σε κάθε περιοχή της Ελλάδας. Συνέλεξα όλο το υλικό και μέσα από την εφαρμογή thinglink.com, που είναι ελεύθερη για εκπαιδευτικούς σκοπούς, προσπάθησα να βάλω σε όλες τις περιοχές μια… πινέζα που να αντιπροσωπεύει τα κάλαντα κάθε περιοχής”

Η εκπαιδευτικός ανέθεσε στους μαθητές ως εργασία, να εντοπίσουν τα κάλαντα κάθε νομού της Ελλάδας και κατάφεραν να δημιουργήσουν, έναν διαδραστικό χάρτη, που με ένα “κλίκ”, παρουσιάζει τα παραδοσιακά κάλαντα που τραγουδούν οι κάτοικοι σε κάθε γωνιά της χώρας, από την Κρήτη μέχρι και τη Θράκη. Έτσι η εκπαιδευτικός πληροφορικής Χριστίνα Κουτελιδά, μέσα σε λίγες ημέρες,  είδε το εγχείρημα μιας απλής εργασίας, που ξεκίνησε με μεράκι, να γιγαντώνεται και να αγκαλιάζεται από χιλιάδες πολίτες καθημερινά.

“Στην αρχή ήμασταν πιο χαλαρά”, σημειώνει η Χριστίνα Κουτελιδά, “αλλά όσο βλέπαμε ότι βρίσκουμε κάλαντα από διάφορες περιοχές, ότι υπάρχει ανταπόκριση και μας έστελναν συνεχώς κάλαντα, ακόμα κι από ένα νησάκι την Κάσο για ένα ακόμα βυζαντινό κάλαντο, συνειδητοποιήσαμε ότι ενισχύεται συνεχώς το ενδιαφέρον για την παράδοση μας και φτάσαμε στο σημείο να θεωρούμε ότι πλέον είναι πολύ πυκνός ο χάρτης. Δεν ήθελα σε κανέναν να χαλάσω το χατίρι και έτσι έφτασε το εγχείρημα από μια εργασία σχολική, να γίνει μια εφαρμογή η οποία χρησιμοποιείται από πάρα πολύ κόσμο και αυτό οφείλεται κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πραγματικά με λυπεί το γεγονός πως δεν θα ακούσω φέτος τα κάλαντα από τα παιδιά αλλά με παρηγορεί που θα τα ακούσει κάθε σπίτι μέσα από αυτή την εφαρμογή μας”. Τη διαδραστικής πλατφόρμα δημιούργησε ο Νίκος Λαμπρινός, καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.

Πατήστε εδώ