Η Gen-Z ευθύνεται για την απόφαση των Σουηδών να αναστείλουν την έκδοση του ετήσιου καταλόγου τους. Λένε οι ιθύνοντες νόες της εταιρείας ότι το αγοραστικό κοινό στρέφεται στο διαδίκτυο για τις παραγγελίες του και δεν είναι αναγκαίος ο κατάλογος, αυτό το αναγκαίο συστατικό των ονείρων κάθε φοιτητή και νεαρού ζευγαριού που ήθελε να φτιάξει το δυάρι του όπως τα διαμερίσματα των Friends και των Instagrammers.
70 χρόνια ιστορία έχει αυτό το περιοδικό πώς του κατεβάζεις τα ρολά έτσι ξαφνικά; Δεν έκανε ρεκόρ το 2016 με τα 200 εκατομμύρια αντίτυπα σε πάνω από 50 χώρες; Δεν ήταν το μοναδικό έντυπο που ένωνε την Κηφισιά με την Κυψέλη και την Βούλα με την Μαγούλα; Ποιό άλλο περιοδικό νομίζεις ότι έχει τόση μαζική αποδοχή από όλα τα κοινωνικά στρώματα; Κι αναφέρει ο σουηδικός κολοσσός ότι τους δώδεκα τελευταίους μήνες οι διαδικτυακές πωλήσεις ανέβηκαν σχεδόν 45%. Σοβαρά τώρα; Αφού είχαμε καραντίνες ρε ΙΚΕΑ. Φθηνές δικαιολογίες για να θανατώσεις τα παραδοσιακά μέσα βλέπω εγώ.
Ο αριθμός των αντιτύπων έχει μειωθεί, αλλά επίσης έχουμε δει ότι οι καταναλωτές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν περισσότερο την ιστοσελίδα μας, τις εφαρμογές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κατάλογος έγινε όλο και λιγότερο σημαντικός, δήλωσε ο Κόνραντ Γκρους, γενικός διευθυντής στη Inter IKEA Systems, μονάδα του ομίλου Inter IKEA. Δεν είναι συμπεριλιπτική η δήλωση αυτή. Τι θα γίνει με εκείνους που δεν είναι καταρτισμένοι ψηφιακά;
Συναισθηματικά φορτισμένοι δήλωσαν οι άνθρωποι του IKEA για την απόφαση αυτή; Εμάς δεν μα σκέφτηκαν; Που στις σελίδες του βρήκαμε την συρταριέρα που αγοράσαμε με τον πρώτο μας μισθό και φάγαμε ένα απόγευμα να την συναρμολογήσουμε. Που ξεφυλλίζαμε τον κατάλογο λες και ήταν εγκυκλοπαίδεια και τσαλακώναμε τις σελίδες για την επόμενη φορά που θα μαζεύαμε χρήματα για εκείνη την κουνιστή πολυθρόνα να βάλουμε δίπλα στην βιβλιοθήκη. Τις παπλωματοθήκες; Από που νομίζεις τις είδαμε και κάναμε ολόκληρο ταξίδι για να τις αγοράσουμε; Τα μικρά σκαμπό για το μπαλκόνι και τις γλάστρες; Ένα μικρό ταπεινό παλατάκι φτιάξαμε από αυτόν τον κατάλογο. Δεν είναι ίδιο το αίσθημα να σκρολάρεις σε σελίδες online. Είναι πιο απρόσωπο. Και πες όσα “ok boomer” θέλεις. Απαιτώ τον ρομαντισμό του καταλόγου πίσω. Είκοσι χρόνια τον έχω κάθε χρόνο και τον μελετάω με προσοχή. Αμάν πια με το 2020.