Όχι πως δεν το περιμέναμε, αλλά (και) το 2020 ήταν η χρονιά που κυριάρχησε το χιπ χοπ στην Ελλάδα. Ναι, ενδεχομένως, να μην το περίμεναν όσοι έρχονται σε επαφή με τη μουσική με τρόπους πιο παραδοσιακούς, όπως πχ το ραδιόφωνο, ωστόσο, οι πιτσιρικάδες (και όχι μόνο) που ακούν μουσική μέσα από τις πλατφόρμες streaming και τα challenges του tik tok (κάπως sad, αλλά συμβαίνει) έδειξαν με τις επιλογές του ποιο είναι το κυρίαρχο είδος αυτή τη στιγμή στη χώρα. Στην πρώτη 20άδα λοιπόν της ετήσιας λίστας του Spotify με τους κορυφαίους καλλιτέχνες για την Ελλάδα, συντάμε σχεδόν όλους τους πιο γνωστούς έλληνες της χιπ χοπ σκηνής. Φυσικά τη μερίδα του λεόντος κατέχει η τραπ, η οποία παραμένει μαζική και, όπως δείχνουν τα στοιχεία γίνεται μαζικότερη, είτε επειδή κάποιοι τη βρίσκουν διασκεδαστική είτε επειδή πλέον έχει μπει για τα καλά στη σφαίρα της ένοχης απόλαυσης.
Αν όντως λένε κάτι αυτές οι πρωτιές, στην κορυφή της λίστας βρέθηκε ο SNIK με το “Millionaire” το οποίο ήταν με πάνω από 4 εκατ. streams και περιγράφει μια ιστορία επιτυχίας από τα αλόνια στα σαλόνια με το απαραίτητο flex. Συνολικά πάνω από 2,3 εκατομμύρια ώρες ακρόασης SNIK κατγράφηκαν το 2020. Σε ανάλογες εξτραβαγκάνζτσες, ο Madclip με τα “Kotera” βρέθηκε στη δεύτερη θέση, ενώ o Light, που πριν λίγες μέρες παρέα με τον VLOSPA έδειξαν ότι κάτι ενδιαφέρον κινείται στη σκηνή με το Street Values, ήρθε τρίτος με το Magic. Στη 20άδα, συναντάμε και όλους όσοι έχουν βρεθεί κατά καιρούς στα trending της πλατφόρμας από τον Toquel, το FY μέχρι τον Mente Fuerte, τον Hawk, τον iLLEOo. Σίγουρα θα περιμέναμε πιο ψηλά τον Saske και τον Sin Boy που κυκλοφόρησαν δύο δουλείες ιδιαίτερες. Ο πρώτος το Saskepticism στο τέλος του 2019 και ο δεύτερος το ΜΜ την άνοιξη. Την 20άδα κλείνει ο ΛΕΞ με τη συνεργασία με τον παραγωγώ Ortiz στο “Όχι σήμερα”.
Η 20άδα του ελληνικύ chart σπάει μόνο από 4 ξένες παραουσίες. Την αγία τριάδα Scott-Drake-Weeknd που βρίσκεται στις θέσεις από 4-6, τον Emimem με το δυνατό comeback του στο 19, ενώ η μόνη παρουσία εκτός χιπ χοπ είναι η Billie Eilish στην 16η θέση. Όπως φαίνεται, η στιβαρή στροφή της ποπ προς τα 80s και την ντίσκο, μάλλον άφησε ασυγκινήτους τους Έλληνες ακροατές του Spotify που όση ποπ (ανοίγει εδώ μεγάλη κουβέντα που δεν είναι της παρούσης) άκουσαν την βρήκαν μέσω του Weeknd. Δεν συνεβη το ίδιο και με τον υπόλοιπο πλανήτη, παρόλα αυτά. Η Μπίλι Άιλις ήταν η καλλιτέχνιδα που αναζήτησαν περισσότερο οι χρήστες την χρονιά που πέρασε και ακολουθούν η Τέιλο Σουίφτ και η Αριάνα Γκράντε.